Waarmee poets jij je auto?

djmshell

Senior Member
Wat ik niet snap uit de posts hierboven, wat gaat er gebeuren in Lelystad?

Steve die heeft een proffesioneel auto detailingbedrijf in het verleden heeft hij peots clinic gegeven voor leden van het forum alhier die er intrsse in had.
In lelystad vlak bij Circuit heeft hij daar een locatie waar we de ruimte hebben om de autos te zetten en hij " les" advies kan geven over het hoe en wat rondom het poetsen van je auto.

Ik ben zelf vorig jaar naar zijn jubileum van zijn bedrijf geweest. En heb er veel geleerd.

Duidelijk andwoord RayDelft ????

RayDelft

Forumguru
Nog niet maar wil nog wel een animo topic starten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Het lijkt mij leuk en leerzaam. Ik neem aan dat er wel meer mensen zijn zoals ik die die behalve Turtle wax verder niks weten op dit gbied en best wat willen leren.

djmshell

Senior Member
Lijkt me weer een goed initiatief. Als er animo voor is en de forum leiding er ook positief tegen overstaat,,,, er is natuurlijk wisseling van de Wacht/ forum leiding geweest.

Aangezien ik bij mijn eerste poetsbeurt al meteen fouten heb gemaakt, door mijn stootstrips niet af te dekken, kan ik ook nog wel een lesje poetsen gebruiken ;)
(inmiddels weet ik dat je met de Action sponsjes dit weer kan schoonmaken)

Mocht ik kunnen dan ben ik dus wel van de partij.

RayDelft

Forumguru
Een dergelijke bijeenkomst kan toch ook zonder toestemming van de leiding georganiseerd worden? Of zie ik dat verkeerd? Ik neem overigens aan dat er geen bezwaren zijn als een lid iets organiseren wil toch?

Tallguy

Forumguru
De forumleiding staat hier in principe buiten. Als leden zelf iets willen organiseren kunnen ze dat gewoon hoor dus...ga je gang!

djmshell

Senior Member
Vanmorgen in allen vroegte ( lees koelte)

De auto maar weer een een detail beurtje gegeven. uurtje of 4 bezig geweest.

kan wel direct zien dat het goed gedaan is ( het regen hier inmiddels behoorlijk)

20120727_160914[1].jpg

subdivision

Forumguru
Ik poets al jaren met Starwax van Riwax, ben hier super tevreden over.
Heb al een hoop andere merken geprobeerd, maar vind deze de meeste waarde voor zijn geld geven.

Mequaiers ofzoets vind ik gewoon te duur en te commercieel
Smartwax is opzicht ook wel goed maar ook duur.

Wat ik ook nog steeds gebruik is Turtle wax color magic, werkt echt super.. met daarna een laagje Riwax natuurlijk..:cool:

SKD

Nieuw lid
Ik gebruik het twee-emmer systeem (regenwater).
Autoshampoo van Auto Pratic, microvezelhandschoen om te kuisen en microvezeldoekjes om af te drogen.

Bijlagen

• IMG_0679.jpg
    IMG_0679.jpg
    146,3 KB · Weergaven: 110

Pendragon

Donateur
Ik was mijn auto altijd met McGuires CarWash en natuurlijk met 2 emmers, een washandschoen en ik droog hem af met microvezeldoek. 2 (soms 3) keer per jaar een wasbeurt/kleien/waxen, alles met McGuires. Vandaag de auto alleen gewassen, binnenkort maar weer een 'grote' beurt geven.

Bijlagen

• 855828_4311111267163_2047616200_o.jpg
    855828_4311111267163_2047616200_o.jpg
    124,3 KB · Weergaven: 91

RayDelft

Forumguru
Ook ik heb als TS heel wat afgelezen over alle mogelijkheden van de autocosmetica. Tenslotte ook bij die dure McGuier wax uitgekomen, die prima bevalt. Alleen ik vraag me af hoeveel onzin het eigenlijk is. Net als bij echte cosmetica tegen rimpeltjes enz. enz. Daar geldt dat een potje van de Hema net zo goed is als een duur merkproduct.
Enfin ik heb die dure wax dus en het geeft een schitterend resultaat. Maar ik heb de shampoo van de Action die 3x niks kost. Als je de auto grondig spoelt van te voren met veel water, daarna wast met een beetje van die shampoo, ook met veel water en je washandschoen steeds schoonspoelt en daarna afspoelt en zorgvuldig afdroogt, dan is het resultaat met die goedkope shampoo eveneens schitterend. Dus tja, ik weet niet hoe (on)zinnig het eigenlijk allemaal is. Cleopatra verzorgde haar huid met olijfolie en had naar het schijnt een schitterend uiterlijk.

djmshell

Senior Member
om ff bij cleopatra te blijven.

bij on in de buurt zit een kleine autohandelaar. die vertelde dat hij zijn autos ligt insmeert met wd40 op een doek.. autos glanzen dan net of ze in de poets staan..
dit zelfde heb ik ook al eens gehoord bij mijn motordealer.. dus wie weet zit er een kern van waarheid in.

bij mijn enduro motor fiets doe ik het..... (toch plastic) maar op de autolak toch maar niet

Cordoba

Forumguru
:uitlachen: Jullie bedoelen toch niet Meguiars100005.jpg ??
Overigens zijn echt niet alle producten van Meguiars even goed, wel vind ik ze zonder uitzondering duur. Merken als Poor Boys World, Mothers, Collonite, Dodo's Juice, Autoglym en Auto Finesse hebben ook allemaal prima producten, waarbij de meeste merken een stuk goedkoper zijn dan Meguiars.

Bovenaan Onderaan