Waarom Combi?

waarom zijn er meer combi's dn hatchback's :tongue:

een hatchbak is tog meer een auto dn vierkant ding xD

:super: in t buitenland zie je juist altijd meer sedan's en hatchback's

Rallye

Forumguru
Ik vind de Combi mooier. De hatchback heeft, naar mijn idee teveel metaal in het vlak tussen het wiel en de vijfde deur. De vierdeurs Passat heeft hetzelfde.

vdijk

Lid
vindt een combi ook mooier en praktischer
helaas is deze ook duurder en heb dus voor een HB gekozen

LenK

Forumguru
in t buitenland zie je juist altijd meer sedan's en hatchback's
Nederlanders hebben nu eenmaal last van na-aap gedrag? Als daar zijn de opkomst van de MPV, de SUV en de Cabrio met vast dak? En de kleuren zwart en zilver?

Natuurlijk vind je soms een combi mooier dan de hatch, maar ook omgekeerd.
Bij Skoda hoef je in ieder geval niet voor de ruimte het een of het ander te kiezen. Beiden ongeveer dezelfde bak.

Mijn volgende auto is waarschijnlijk geen combi meer. Na 2 combi's tijd voor iets anders en eindelijk af van de stomme dakrails waar ik toch niks mee doe en waar ik alleen maar last van heb met wassen.
Ook een doe elkaar na kwestie die dakrails. Waarom moeten ze op een combi en een SUV wel en op een sedan of hatch niet?

Rallye

Forumguru
Nederlanders hebben nu eenmaal last van na-aap gedrag? Als daar zijn de opkomst van de MPV, de SUV en de Cabrio met vast dak? En de kleuren zwart en zilver?

en eindelijk af van de stomme dakrails waar ik toch niks mee doe en waar ik alleen maar last van heb met wassen.
Ook een doe elkaar na kwestie die dakrails. Waarom moeten ze op een combi en een SUV wel en op een sedan of hatch niet?

Als eigenaar van een zwarte combi voel ik me toch wel enigszins in de zeik genomen :-) Overigens geen na-aapgedrag. De Combi is mooier en de combinatie van een opvallende kleur (ik vond blauw ook mooi) en een snelle auto heb ik slechte ervaringen mee..... Ik las overigens laatst dat de Combi in Nederland weer in opmars is, tegen de internationale MPV- en SUV-trend in. Loop ik ook eeens voor de mode uit!

In andere landen (Duitsland, Oostenrijk) zijn de roofrails een optie. De Octi moet in Nederland dus ook zonder roofrails te bestellen zijn.

Dutch4x4

Senior Member
Ja, de combi wordt over het algemeen mooier gevonden, schijnt.

Maar ik ben ouderwets: ik blijf het vertegenwoordigersbakken vinden, met een bonk extra staal en lucht waar je 364 dagen van het jaar niks aan hebt, behalve als je een keer die koelkast moet vervoeren. (Idem voor midi-MPV's trouwens - alleen maar lucht boven je hoofd.)

En ik hou wel van een sportieve uitstraling: wel eens een toerwagen gezien als stationwagon?*

* Ja, okee, die ene: de Volvo 850 uit het BTCC, waar Lammers en Rydell ooit in reden. Maar als Estate reed-ie geen deuk in een pakje boter, als sedan won hij races.

Matra_Murena

Actief lid
Ik vind juist de HB mooier dan de Combi. En het is uiteindelijk in het geval van de Octavia puur een kwestie van smaak want de extra ruimte die een combi bied is vrijwel te verwaarlozen. Bij andere merken is een combi wel eens wat langer maar bij de Octavia is er puur een stukje op de kont van de HB geplakt als het ware.

Ik vind wel dat er een keerpunt is gekomen in het uiterlijk van combi's en sedans. Waren vroeger vrijwel alle auto's ontworpen om sedan te zijn en werd daar een grote bak aan gelast voor de man die meer ruimte nodig had, nu is het netjes gestyled.. Zo vind ik bv een Laguna station veel mooier dan de HB uitvoering.

ad5000

Actief lid
Ik vind ze allebei even mooi, maar heb toch voor de HB gekozen en heb het 'extra' bedrag heb omgezet in luxe!

De HB is gelukkig geen sedan-achtige zoals de Jetta/Passat ander was ik zeker voor de Combi gegaan. Nu heeft de HB een vergelijkbare kofferruimte als de Combi (tot aan de hoeddenplank/afdekzeil). Boven deze afdekking laad ik inderdaad 340 tot 365 dagen per jaar niets.

In tegenstelling tot de Passat's, vind ik de Octavia HB mooier dan de combi, dat is de enige reden dat ik een HB ga "uitzoeken"...
Het is daarom ook "extra" jammer dat ze de 4x4 alleen in Combi-uitvoering hebben.

SkodaMan

Actief lid
Over smaak valt niet te twisten maar ik vind het toch jammer dat je overwegend donkerkleurige stationwagens ziet op de weg. In Duitsland is dat nog erger alhoewel je daar nog wel eens een witte wagen ziet. Die kun je in Nederland niet eens leasen omdat de leasemaatschappij ze na de lease niet meer kwijt kan.

De Skoda RS in het wit zou wel eens voor een doorbraak kunnen zorgen :471: .

Ad_O2

Lid
Waarom een combi?

In mijn geval, een lekkere gezinsbak waar de kinderwagen er als een blind paard ingezet kan worden.

Nog een punt, over smaak valt natuurlijk niet te twisten, ik vind de combi net iets beter smoelen dan de sedan.
Kleur moet een auto staan, en niet dat de halve wereld met "die" kleur rijdt.
Er zijn een paar kleuren die een Octavia "af" maken en zijn / haar lijnen er uit laten springen.

RSTDI

Actief lid
Wat dachtje van mijn gereedschap vervoeren lukt meestal niet in een HB.
Als je mijn in mijn hart kijkt koop ik liever een zeer snel klein autotje zoals de polo GTI, golf GTI, Renault clio sport en ga zomaar door.
Helaas waar ik mijn geld mee moet verdienen heb ik wat groters nodig.

purk

Senior Member
Combi rijdt veel lekkerder, dat komt door dat extra gewicht. geloof je me niet, probeer het dan.

purk

Senior Member
wel voor mensen zoals ik die alleen maar met de vakantie (heel) veel mee nemen....

Hetzer

Forumguru
Combi's vind ik gewoon weg veel mooier!!, met name de VAG-Modellen,

Passat vind ik als Combi , mooier dan den de HB, idem voor de Golf, de Octi 1/2 ,de A-4,6 en natuurlijk de Fabia

Ze zijn vind ik ook gewoon praktisch, je kunt nagenoeg alles meenemen , en dat wat er niet in kan , kan wel op het dak!!, ideaal met kinderen dus zo'n Combi

Bijlagen

• je_design_octavia_rs_combi_text_2.jpg
    je_design_octavia_rs_combi_text_2.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 34

herbiek

Senior Member
Kleur moet een auto staan, en niet dat de halve wereld met "die" kleur rijdt.
Er zijn een paar kleuren die een Octavia "af" maken en zijn / haar lijnen er uit laten springen.

En welke kleuren zijn dat dan voor de O2 volgens jou?

Swiss

Actief lid
M'n eerste Octavia (een O1) was een combi, omdat ik die mooier vond dan de HB en omdat het prijsverschil toenertijd amper 550 Euro was.
De nieuwe wordt wel een HB: De O2 HB ziet er stukken beter uit als de O1 HB, de combi doet me iets teveel aan een Mercedes break denken (C-klasse als ik me niet vergis, of ben ik de enige die dat vindt?) en het prijsverschil is een stuk groter geworden. Ik kon voor hetzelfde budget een "naakte" ambiente Combi of een ambiente HB mét upgrade-pack en ESP kopen.
Laatste - belachelijke - argument: de spoilers voor een HB-koffer zijn mooier dan de verkrijgbare spoilers voor een Combi.

Maar uiteindelijk komt het maar op één ding neer: het gevoel. Je koopt gewoon wat je mooi vindt...

Greetz,
Swiss

Bovenaan Onderaan