Waarom Combi?

nog een voordeel van een combi tov de "normale" versie van de octavia: de achterportieren hebben een quasi rechthoekige opening, wat het aanzienlijk vergemakkelijkt om je kroost in en uit het kinderstoeltje te tillen. met die schuine opening van de hatch is dat toch wel nét wat moeilijker... proefondervindelijk bewezen, althans voor mensen groter dan 1.45m... (ben zelf 1,88m)

Dutch4x4

Senior Member
LOL! :D

(Huh, 'Het bericht dat je hebt ingevoerd is te kort. Vul minstens 10 tekens in.' Wat is dat nou voor onzin? Nou ja, inmiddels heb ik wel 10 tekens, toch? :) )

Gewoon omdat ik de combi veel mooier vind. Anders was het een Jetta geworden want persoonlijk vind ik het design van de Octavia HB achteraan niet zo geslaagd. Over smaak valt gelukkig niet te twisten.

Jpoers

Lid
LOL! :D

(Huh, 'Het bericht dat je hebt ingevoerd is te kort. Vul minstens 10 tekens in.' Wat is dat nou voor onzin? Nou ja, inmiddels heb ik wel 10 tekens, toch? :) )

Dat hebben ze speciaal voor jou gedaan dutch zodat je niet zosnel berichtjes krijgt! LOL! :D

RDE

Lid
Voor de mensen die wel kinderen hebben weten dat de Combi, naast mooier (subjectief) ook makkelijker grote spullen kan vervoeren (objectief). Het hoeven niet altijd koelkasten te zijn....
Niet dat ik vertegenwoordiger ben, maar wat is daar mis mee? Die mensen verdienen hun geld met hun hobby, nl. veel autorijden (naast koffiedrinken en ouwehoeren bij potentiele klanten door). Iedereen die op dit forum lid is, moet daar toch van dromen??

Matra_Murena

Actief lid
Niet dat ik vertegenwoordiger ben, maar wat is daar mis mee? Die mensen verdienen hun geld met hun hobby, nl. veel autorijden (naast koffiedrinken en ouwehoeren bij potentiele klanten door). Iedereen die op dit forum lid is, moet daar toch van dromen??

Waar heb je dan een Combi voor nodig? De vele thermosflessen koffie, of de ouwe hoeren? :)

Persoonlijk vind ik de Combi wat te massief van achteren. Ziet er uit alsof hij zo groot mogelijk moest zijn op de basis van een Golf V. Net zoals de Fabia Combi die dit tot in het uiterste heeft dorgetrokken wat mij betreft. Gelukkig is smaak persoonlijk en zie ik meer Combi's dan Hb's rond rijden.

ad5000

Actief lid
Voor de mensen die wel kinderen hebben weten dat de Combi, naast mooier (subjectief) ook makkelijker grote spullen kan vervoeren (objectief). Het hoeven niet altijd koelkasten te zijn....

Ik heb twee kinderen, waarvan er een nog in de MaxiCosi en alle bijbehorende sh.t (kinderwagen en veel tassen) wordt meegenomen. Toch heb ik een HB en in totaal geen probleem om het allemaal netjes onder de hoedenplank te houden. Zelfs mijn tas met werkspullen en mijn golfset ligt er standaard gewoon in.

De Combi gaf mij alleen het gevoel veel meer ruimte te bieden die ik 99 van de 100 keer niet nodig heb. Voor die ene keer leen ik de auto van mijn broer wel (daarom heb ik ook geen trekhaak).

skodavia

Nieuw lid
Kijk, daar hou ik dus niet van.
Waarom niet gewoon respect voor vertegenwoordigers, en sowieso respect voor alle anderen die jou niets in de weg leggen.
Wij moeten elk jaar maar weer onze targets zien te halen en zijn daardoor direct verantwoordelijk voor vele te voeden monden binnen een bedrijf.
En als je dan zelf Adviseur Wegenbouw bent. Heb je je dan weleens afgevraagd waar jou salaris van betaald wordt? Juist! Uit overheidsgeld dat is opgebracht uit belastingen mede betaald uit de BTW-heffingen van verkopen door vertegenwoordigers. En als je dan Adviseur Wegenbouw bent is dat misschien met de huidige file problematiek niet echt een titel om trots op te zijn.

SkodaMan

Actief lid
Off topic: Vooroordelen.....ze zijn van alle tijden. Echt erg is het niet. Een ieder heeft zijn rol in de maatschappij en zijn daarin niet altijd sympathiek jegens elkaar. In oude tijden kon je met vooroordelen bepalen wie een potentieel gevaar voor je kon betekenen. In geval van gevaar wordt adrenaline aangemaakt die je helpt te vluchten of juist te verdedigen.

Vooroordelen zijn cultureel, instinctief en empirisch bepaald. Soms zijn de vooroordelen fobisch zoals angst voor insecten of hoogte. Bij fobieen worden onnodig veel stresshormonen aangemaakt wat kan leiden tot agressie of depressie.

Bij mij in de straat zit een tattoo-shop. Daar komt een bepaald soort mensen op af. Ik woon in een straat met rijtjeshuizen (koopwoningen) en een paar (huur)flatjes. Het gebied waar de bezoekers voor de Tattoo-shop aankomen en parkeren is voor ca. 50 huizen.
We zitten nog wel eens voor het huis met buren wat te drinken en te kletsen en bij wijze van experiment proberen we zo vroeg mogelijk te ontdekken welke aankomende bezoekers naar de Tattoo-shop gaan.
We doen dit op basis van:
- soort auto, groot met veel uitlaatgeluid
- leeftijd van de auto, net even wat ouder
- kleur van de auto, incourant
- "pimp"-gehalte van de auto, grote alu wielen, skirts e.d.
- muziekinstallatie, staat meestal te hard aan
- manier van parkeren, scheef en/of op meer dan één plek
Eenmaal uit de auto bekijken we de mensen en daar gebruiken we de volgende karakteristieken voor:
- man: slank, iets te lang donker(blond) haar, petje, donkere kleding, sportschooltype, roker.
- vrouw: volslank, (te) strakke broek, naveltruitje, lichte kleding, gekleurd halflang haar, rookster.
De score is 95% accuraat. Soms kom je zelf net aanrijden en parkeer je naast een "verdachte" auto en hoef je maar even te wachten op bevestiging.

Het experiment is niet echt relevant maar het toont wel aan hoe vooroordelen werken. Ik gebruik mijn vooroordelen voor mijn werk om te bepalen met wie ik wel of niet zaken doe. Soms heb je al na 5 minuten in de gaten dat je liever geen verder contact hebt met een bepaalde persoon. Niet dat die persoon slecht is of zo. Ik heb daar geen oordeel over. Ik voel me er gewoon niet gemakkelijk bij.

Stel: Je rijdt op de snelweg en je bent net iets te laat met het verlaten van de linker baan voor het nemen van een afrit. Je hebt de keus om (een tikje agressief) net voor een auto op de rechterbaan langs te gaan of te remmen en achter de auto langs te gaan.
Wat doe je bij:
- een gepimpte wat oudere donkere BMW 5 serie is met een donker type met petje achter het stuur
- een rode Daihatsu Curore met een oudere grijze mannelijke bestuurder.

Op basis van vooroordelen schat je het risico in of jij door je actie wellicht in gevaar komt. Heel menselijk allemaal.

RDE

Lid
Hee sorry man, volgens mij heb je mijn bericht verkeerd begrepen. Probeer ik juist het beroep van vertegenwoordiger hoog te houden dat menigeen jaloers is dat jullie veel mogen autorijden, is het weer niet geod. Begrijp me goed, iedereen op dit forum is autofiel, dan is het toch geweldig om een groot deel van je werk je hobby te maken... Of niet dan?

Overigens werk ik bij een aannemer en wordt ik zeker niet betaald uit belastinggelden. Niemand heeft DE oplossing van het fileprobleem, maar daar moesten we maar eens een nieuwe topic van maken. Beetje flauw om dat in mijn schoenen te schuiven. Daar komt bij dat ik juist wordt ingezet, wanneer anderen er een zooitje van gemaakt hebben. Ook dan dien ik nog steeds respect te hebben.

Zoals ik al zei: No hard feelings voor vertegenwoordigers!

Kijk, daar hou ik dus niet van.
Waarom niet gewoon respect voor vertegenwoordigers, en sowieso respect voor alle anderen die jou niets in de weg leggen.
Wij moeten elk jaar maar weer onze targets zien te halen en zijn daardoor direct verantwoordelijk voor vele te voeden monden binnen een bedrijf.
En als je dan zelf Adviseur Wegenbouw bent. Heb je je dan weleens afgevraagd waar jou salaris van betaald wordt? Juist! Uit overheidsgeld dat is opgebracht uit belastingen mede betaald uit de BTW-heffingen van verkopen door vertegenwoordigers. En als je dan Adviseur Wegenbouw bent is dat misschien met de huidige file problematiek niet echt een titel om trots op te zijn.

Bovenaan Onderaan