Neen. Die had gewoon een grotere accu.Waarschijnlijk schakelde jouw vorige auto wel de spanning uit naar de koelkast en is dat de reden dat je batterij bij deze wagen wel plat komt.. Niet meer en niet minder
Begrijp ik nou goed dat jij het VANZELFSPREKEND vind dat een koelkast, die blijkbaar dag en nacht aanstaat, het zomaar doet omdat dat bij een vorige versie (feitelijk een totaal andere auto) ook het geval was?Inderdaad. Je vraagt dat over dingen die je belangrijk vind. Niet over dingen die vanzelfsprekend zijn.
Of de volgende auto laten uitrusten met een fatsoenlijke koeler die op brandstof kan lopen:
Bekijk bijlage 21099
En dan je dealer weer moeten aanspreken op een te kleine brandstoftank
Uw eerdere auto's die dat zonder probleem deden schakelden ongetwijfeld de 12V op het betreffende 12V contact uit.
Voor "semi-permanent" gebruik van een koelbox in de auto kan een normale startaccu helemaal geen dienst doen.
Onze VW camper heeft een startaccu van 88 Ah en ook die zou het echt niet redden.
De kleinste koelbox die je kan vinden neemt al 4 Ah op. Dus na een uur of wat kun je starten echt wel vergeten.
Éen goede oplossing is er: 2e accu (en dan een zgn. tractie-accu) mét scheidingsrelais of electronica én diep-ontladingsbescherming.
In de praktijk is een volle tractie accu van ruim 100Ah na ca 12u "koelbox draaien" ook leeg (althans de diep-ontladingsbescherming schakelt dan af).
En hoeft de koelbox niet door te draaien: een 12V contact dat spanningsvrij wordt natuurlijk, dat werd hierboven ook al genoemd.
en toch gaat bij mij het 12V-stopcontact na bepaalde tijd gewoon uit dienst, net zoals de radio stopt met spelen na 10min - 15min (met contact af)Te verdediging van de TS: bij alle Octi II's staat (gelukkig) constant spanning op de stroomaansluitingen..... Er is wat dat betreft dus geen verschil tussen de FL en de PFL.
en toch gaat bij mij het 12V-stopcontact na bepaalde tijd gewoon uit dienst, net zoals de radio stopt met spelen na 10min - 15min (met contact af)
heb een FL 2013
leuk hoor Edja bij mij ook , maar dan is wel de accu plat en kan ik de acculader weer eens uit den schuur halen......
Bij mijn O2 uit 2007 bleef het 12V stopcontact gewoon aan - zoals ik wel eens heb vastgesteld aan de hand van de tomtom die op zijn eigen batterij ongeveer 2 uur voort kan. Als die dan na 24 uur nog steeds aan is staat er op zeker nog spanning op het stopcontact. Precies hetzelfde is het geval bij mijn huidige F2GL.en toch gaat bij mij het 12V-stopcontact na bepaalde tijd gewoon uit dienst, net zoals de radio stopt met spelen na 10min - 15min (met contact af)
en toch gaat bij mij het 12V-stopcontact na bepaalde tijd gewoon uit dienst, net zoals de radio stopt met spelen na 10min - 15min (met contact af)
heb een FL 2013