Nou... om het even heel goed uit elkaar te houden:Hé, dus bij sommigen gaat de stroom na een half uur wel van stroomaansluitingen en bij anderen niet.
Wel, ik heb net de koelbox gevuld en nagekeken wat het verbruik is: 36w bij 12V. Dat is dus 3Ah. Als ik het eenvoudig uitreken heeft hij na 8 uur 24Ah verbruikt. De accu heeft een capaciteit van 61Ah. Waar zijn dan die resterende 36 Ampertjes naartoe?
Het is vandaag koud genoeg, de koelbox hoeft niet te draaien.
Ik vergeet mijn telefoon wel eens van de lader af te halen als ik dan later terug ga om hem op te halen hoor ik als ik het portier open mijn telefoon een geluid en een trilling geven wat inhoud dat hij gaat laden, zonder contact aan bij het openen van de deur, ik verwacht dat dit idd 15 tot 30 minuten duurt vooraleer de stroomvoorziening weer uitgeschakeld wordt
Je hebt een punt. In dit geval stond de auto stil tussen 18h en 08h. totaal 14uur dus.Nog even rekenen:
U stelt dat van de accu na 8 uur 61Ah -/- 24 nog 37Ah "over is" .
De praktijk is denk ik iets weerbarstiger, en dit zal waarschijnlijk flink lager zijn (en 8 uur tussen thuiskomst 's-avonds en vertrek 's-ochtends lijkt me doorgaans geen regel maar uitzondering) pakweg de helft van de volle accu capaciteit.
Toch wel. In de oude Skoda zat een grotere accu, pakweg 85Ah. Die startte nog. Je hoorde wel dat hij het moeilijk had, maar het lukte.Echt, zonder afschakelen van het betreffende 12V contact óf een duurdere extra accu oplossing, kan het niet.
Wat is FL en PFL?Te verdediging van de TS: bij alle Octi II's staat (gelukkig) constant spanning op de stroomaansluitingen..... Er is wat dat betreft dus geen verschil tussen de FL en de PFL.
Bij mij zeker niet. Niet met deze O2 en ook niet met de vorige. Het stopcontact werkt tot de accu leeg is.en toch gaat bij mij het 12V-stopcontact na bepaalde tijd gewoon uit dienst, net zoals de radio stopt met spelen na 10min - 15min (met contact af)
heb een FL 2013
Geen idee of er een verschil is tussen een Vlaamse op Nederlandse versie. Lijkt me iets wat via VCDS in te stellen moet zijn. Maar daar heb ik geen kaas van gegeten.Tsja zal er wel mee te maken hebben dat je een vlaamse wagen hebt ?
Jullie hadden toch ook een mes standaard van fabriek in wagen om de bochten te snijden ??? flauw he ??
Dat is precies zoals mijn O2!Bij mijn O2 uit 2007 bleef het 12V stopcontact gewoon aan - zoals ik wel eens heb vastgesteld aan de hand van de tomtom die op zijn eigen batterij ongeveer 2 uur voort kan. Als die dan na 24 uur nog steeds aan is staat er op zeker nog spanning op het stopcontact. Precies hetzelfde is het geval bij mijn huidige F2GL.
En voor beide auto's geldt c.q. gold: als ik het contact afzet, gaan na precies 30 minuten zowel de (met de schakelaar aangezette) binnenverlichting als de radio uit. Even contact aan en uit doet beide opnieuw inschakelen voor 30 minuten. Dit verschijnsel merk ik met enige regelmaat, want ik blijf nog wel eens met de krant in de auto zitten terwijl mijn vrouw diverse winkels afloopt (ik wil niet overal bij zijn...).
dat de 3.6V6 een totaal ander schema heeft dan andere S2's,
octavia MK2 FaceLift en octavia MK2 PreFaceLiftWat is FL en PFL?
De vlaamse ANWB kost mij niks, maar dan moet ik mijn klanten een uur laten wachten.Wel deze verkopen en nieuwe van 100Ah aanschaffen dan, kun je af en toe een uurtje doorslapen...
@Corné de KluijverIk weet van de stroomloopschema's dat de 3.6V6 een totaal ander schema heeft dan andere S2's, maar wist niet dat het zo anders was. Waar is jouw lader op aangesloten?
Op de sigaretten aansteker voorIk weet van de stroomloopschema's dat de 3.6V6 een totaal ander schema heeft dan andere S2's, maar wist niet dat het zo anders was. Waar is jouw lader op aangesloten?