variabel onderhoud op 23000/43000
Mijn skoda Octavia II (juni 2007, 1.9TDI 105, DPF, DSG) met variabel onderhoud, gaf rond 23.000 km het eerste onderhoud aan (+/- na een half jaar). Het tweede onderhoud werd aangegeven rond 43.000 km.
Ik vind dit vrij snel. Ik ging er vanuit dat dit ongeveer elke 30.000 km zou plaatsvinden. Ik ga dit bij de garage nog eens navragen of bij mij de juiste configuratie is ingesteld.
Kan de garage overigens in de computer zien wanneer onderhoud gepleegd is, dan wel wanneer de vorige reset heeft plaatsgevonden?
Het eerste onderhoud (23.000 km) is namelijk door een andere garage uitgevoerd. De tweede garage (43.000 km) wist niet precies welk onderhoud uit te voeren. Bij het maken van de afspraak voor de 43000 km had ik verder de indruk dat de garage niet goed wist wat precies uit te voeren. Is dit een 30.000 km? Of een 60.000 km? Het is mijzelf ook niet duidelijk wanneer nu wat uitgevoerd moet worden (en ik heb geen zin de auto vaker in onderhoud te doen dan strikt noodzakelijk). Als de 2e beurt op 43.000 km wordt uitgevoerd, is dit in principe een 60.000 km beurt? Op deze manier worden bepaald onderhoud misschien te 'vroeg' uitgevoerd. Weet iemand hoe hier mee om te gaan?