Waarschuwing maxidot bij servicebeurt

Vacaro

Senior Member
Vandaag ook eens gekeken hoe ver ik nog moet voor volgende beurt, mxidot geeft aan 4205km. Eigenlijk moest ik al binnen gebracht hebben, is gepland voor dinsdag.
Ik doe gewoon om de 15000km en geen variabel interval, toch krijg ik mijn melding steeds te laat. Zal dat dinsdag in garage eens navragen...

vdijk

Lid
Misschien kan de dealer eens en voor altijd aantonen dat hij de auto's bij een beurt met de juiste olie afvult, of een groot aantal mensen moet inderdaad hun rijstijl drastich wijzigen...

Heb zelf in elk geval weinig last, netjes rond de 30k heb het vanochtend nog even gechecked huidige stand 113.000 en volgende beurt in 8.000.
Klopt precies aangezien de laatste beurt bij krap 91 is uitgevoerd.
Dus dat verhaaltje van 'vdijk' met 45.000 in 10 mnd mag weinig verschil maken. Tenzij bij >70k/jr de interval pas goed wordt aangegeven.. :grin:

we zullen het maandag weten, want dan gaat de auto naar de garage (voor een probleempje met de afstelling van de xenon (zie een ander draadje). Ik zal ze nogmaals op de intervallen wijzen. Ik laat het jullie wel weten wat er uit gekomen is.

Vacaro

Senior Member
Auto binnen gedaan in garage, en navraag gedaan, zou iets zijn met resetten dat ni goed gedaan word. Is vemeld op werkbon dat men nu dagen en kilometers moet resetten en zetten op 15000km intervals, en dan is het aan mij om te zien of het helpt..

Wordt vervolgd.

Rij nu met een polo als vervangwagen, is wel effe wennen, van TDI 105pk naar 1.2 60pk?
Wel goed uitgerust met automatische airco, centr. vergrendeling en elektr. ruiten., alu velgen. Wat ik wel mis is een tadio, nu moet ik zelf zingen en das echt ni top.

vdijk

Lid
we zullen het maandag weten, want dan gaat de auto naar de garage (voor een probleempje met de afstelling van de xenon (zie een ander draadje). Ik zal ze nogmaals op de intervallen wijzen. Ik laat het jullie wel weten wat er uit gekomen is.

de auto is weer terug in mijn handen en ik heb op een print uitdraai gezien dat er QG1 staat. Heb echter nog niet gekeken wat de maxi-dot zegt. Ik ben benieuwd.

vdijk

Lid
helaas, het heeft niet gewerkt.

In de computer staat QG1, maar de interval blijft op zo'n 22.000 km staan.
Het blijft een gek verhaal, waarom ik niet de 30.000 km kan halen

nomad

Senior Member
De mijne begon 2 weken geleden te mekkeren dat ie over 3000 km een beurt nodig zou hebben. Dat zou dus ongeveer rond de 27000 zijn. Ik zit er nu nog 500 km van af. Ik maak ergens rond de 28000 een afspraak, zodat ie op 30000 zijn beurt krijgt. Dan blijven de intervallen een beetje kloppen hoop ik.

vdijk

Lid
gaat skoda dan niet moeiijk doen met garantie ?
Ik neem aan dat deze melding (onderhoudsintervallen) te maken hebben met de garantie.

helaas, het heeft niet gewerkt.

In de computer staat QG1, maar de interval blijft op zo'n 22.000 km staan.
Het blijft een gek verhaal, waarom ik niet de 30.000 km kan halen

QG1 staat voor variabele intervallen, en variabel betekend niet dat u 30000 km kan rijden voordat de service indicatie aan gaat geven dat de auto voor onderhoud moet.
30000 km of 2 jaar zij de maximalen.
Het instumentenpaneel berekend o.a. aan de thermische belasting, vervuiling v/d olie, aantal starts, e.d. wanneer de auto voor onderhoud moet, en bij de één is dat bij 17000 km en bij de ander bij 30000 km, afhankelijk van rij stijl en omstandigheden.

Het re-setten van de onderhouds interval moet bij de dealer met VAS tester gebeuren, als je via het instrumentenpaneel handmatig de service indicatie gaat re-setten gaat deze automatisch terug naar vaste onderhoudsintervallen ( lees: 15000 km of 1 jaar)

Ik hoop dat het hiermee een beetje duidelijk is, een groot manco is vaak dat e.e.a. bij verkoop c.q. bij aflevering niet goed uitgelegd word door de verkoper, doch in het instructieboekje van de auto staat de correcte werking ook beschreven.

Vacaro

Senior Member
Heb vandaag op het tripmeterknopje blijven drukken en toen verscheen op het dotmatrixscherm "service over 745 days or 15000km", hetgeen er dus moet op komen en dus juist gereset nu. Alleen is die 745 dagen wel iets te positief voor 15000km, zal eerder 75dagen zijn.

GewwiT

Lid
Even een schopje in dit topic. Afgelopen week is mijn auto voor een 30.000km beurt naar de dealer geweest. Toen ik deze op ging halen stond de serviceinterval na een paar dagen nog op "service in --- days". Ik heb toen (met mijn stomme kop) op reset gedrukt binnen het maxidot scherm, resultaat dat de auto nu op een vaste interval staat van 15.000km...

Vanochtend naar de dealer gereden om dit terug te zetten op variabele interval, na ruim 30 minuten kwam een monteur mijn sleutels terug brengen met de opmerking, "we komen er niet in, neem maar weer mee..." op mijn vraag hoe nu verder te handelen zei hij, "kom over 15.000km maar terug, dan kijken we wel"....
Omdat ik naar mijn werk moest heb ik me laten afpoeieren, achteraf vind ik dit echt niet normaal... Binnen het maxidot menu is de optie serviceinterval nu ook helemaal verdwenen, kan ik dit zelf herstellen of ben ik alsnog afhankelijk van deze dealer?

hemi24

Forumguru
Met VCDS moet het in een paar minuten te doen zijn, dus ik denk dat de computerkundige monteur domweg niet aanwezig was en men je met de door jou genoemde opmerking met het spreekwoordelijke kluitje het riet in heeft gestuurd...

Bovenaan Onderaan