Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

micky

Forumguru
Het lijkt mij toch echt sterk dat er in Nederland en sowieso ook Duitsland overal leverproblemen zijn en dat de auto's in België wel allemaal op tijd geleverd worden...

Stewie

Senior Member
Het lijkt mij toch echt sterk dat er in Nederland en sowieso ook Duitsland overal leverproblemen zijn en dat de auto's in België wel allemaal op tijd geleverd worden...

Elke invoerder heeft een aantal productieplaatsen. Als een wagen populair is in 1 land en niet in het andere kan dat verschil optreden.

Mettes

Forumguru
@GatorLinearFade : Dat is een dikke maand (1.5) sneller dan mijn vooropgestelde leveringstermijn van 5.5 maanden. ??????
Op deze moment kan ik U echter wel melden dat zelfs de mijne al minimum 2 weken vertraging zal oplopen (dus 6 maanden min)

Laatst bewerkt:

Mettes

Forumguru
@GatorLinearFade :Ik vrees dat dit een beetje te optimistisch ingeschat is.
Mijne is 20 januari besteld en nog niet geleverd maar volgens de dealer wel geproduceerd.
Uiterste leveringsdatum is 10 juli. (niet dus)

ja, ik besef het ook. Spijtig genoeg is hij dus niet op tijd voor onze autovakantie binnen 4 weken. Dealer heeft reeds beloofd op zoek te gaan naar een oplossing.

D

Deleted member 12693

Ik heb net te horen gekregen dat mijn O3 EBL definitief in week 30 in productie gaat en in week 33 geleverd kan gaan worden. Tevens heb ik meteen de dealer gevraagd of alles geleverd gaat worden zoals geconfigureerd en hij vertelde dat de EBL geleverd gaat worden zoals besteld. Ik heb het niet specifiek gevraagd, maar ga er maar vanuit dat de parkeersensoren voor er ook op zitten.

Stewie

Senior Member
Helaas het definitieve antwoord van Dieteren/Dealer:

Ik heb helaas antwoord gehad van d’Ieteren dat op de wagen die voor u besteld werd de sensoren vooraan ook zullen ontbreken.
Ik vindt dit zelf ook enorm jammer, maar kan hier zelf niets aan veranderen.

Dat laatste zullen we wel nog zien, want dat heb ik niet besteld, heb speciaal het style pack genomen voor de sensoren terwijl ik een andere optie heb laten vallen hiervoor.
Zal maar al beginnen kijken naar een VW of opel denk ik want daar ga ik niet mee akkoord...

micky

Forumguru
Elke invoerder heeft een aantal productieplaatsen. Als een wagen populair is in 1 land en niet in het andere kan dat verschil optreden.

Als een model minder populair is in een bepaald Land zullen ze daar ook minder productieplaatsen reserveren natuurlijk ;) In België komt het ook gewoon voor, kijk maar naar de post hieronder

Morgen ! 21/01 besteld en 09/07 geleverd. 5 en halve maand voor een RS TSI uit BE.
Kan beter maar ik mag niet klagen denk ik

micky

Forumguru
Ik heb net te horen gekregen dat mijn O3 EBL definitief in week 30 in productie gaat en in week 33 geleverd kan gaan worden. Tevens heb ik meteen de dealer gevraagd of alles geleverd gaat worden zoals geconfigureerd en hij vertelde dat de EBL geleverd gaat worden zoals besteld. Ik heb het niet specifiek gevraagd, maar ga er maar vanuit dat de parkeersensoren voor er ook op zitten.

Ik heb dit wel specifiek gevraagd (de parkeersensoren/parkassist) en heb dezelfde uitvoering als jij, mijn dealer bevestigde dat idd alles er gewoon op zal zitten en dat daarom de levertijden langer zijn dan beloofd.

micky

Forumguru
Omdat de leverproblemen voor een RS nu eenmaal gekend zijn..
Snap ik, maar productie plaatsen zijn productie plaatsen, die gaan niet volgens uitvoering, een auto wordt naar achteren geschoven vanwege moeilijk te leveren onderdelen en dat zijn zowel in België, Nederland als Duitsland en overige landen dezelfde onderdelen (camera, sensoren, DSG7, 1.6tdi 105pk en nog een paar zaken).

Mijn dealer laat mij dit gewoon op zijn beeldscherm zien, het bulletin wat ze wekelijks krijgen (met redenen van vertraging), net zoals een lijst met bestelde auto's die elke woensdag komt, daarop zie ik als ik er langs ga gewoon mijn eigen auto staan en de actuele voorspelling (of dit in BE ook zo werkt kan ik je helaas niet vertellen).

Joske

Forumguru
Inderdaad, er was een bepaalde productiecapaciteit voor de RS voorzien en die was duidelijk veel minder dan er nu uiteindelijk besteld zijn en besteld worden.

Trouwens een maand geleden ofzo had ik reeds gezegd hier dat BE wel degelijk "voorrang" krijgt op productieplaatsen voor de O3. Ligt dit aan het feit dat er minder besteld worden in BE dan in NL, maw dat de beide importeurs evenveel auto's voorzien hadden maar dat het model meer verkocht wordt in NL, dat laat ik in het midden.

Tom RS

Forumguru
@GatorLinearFade :Ik vrees dat dit een beetje te optimistisch ingeschat is.
Mijne is 20 januari besteld en nog niet geleverd maar volgens de dealer wel geproduceerd.
Uiterste leveringsdatum is 10 juli. (niet dus)
Dan is dat ofwel zever van uw dealer, ofwel is er iets fout gelopen. Mijn Rs is op vrijdag geproduceerd en de volgende week donderdag (6 dagen dus) reed ik erin!

Mettes

Forumguru
@ Tom RS :Verleden week is hij geproduceerd.
De leveringstermijn hangt enkel nog af van het soort transport ,nl met de trein of vrachtwagen.

Laatst bewerkt:

widojo

Actief lid
Ik kan me geen enkele auto bedenken waar ik een jaar op zou wachten.. Had de order geannuleerd.

Helemaal mee eens maar ik vermoed eerder dat de dealer hier debet aan is. Een oorzaak kan zijn dat hij iemand anders heeft voorgetrokken en dat dus iemand anders in "zijn" auto rond rijdt.

Misschien rijdt deze wel in de Tour de France mee. Als Official sponsor zullen ze best wat auto's nodig hebben gehad.

peterrapid

Forumguru
Als ik dit hier allemaal lees owee owee zou hem graag toch wel hebben in 2015 :cry: Misschien met Sinterklaas als het maar niet Sint Juttemis wordt. Veel sterkte voor alle wachtenden maar nogmaals na het rijden met de RS kan ik mij geen andere voorstellen die ik wil (en kan betalen).

Bovenaan Onderaan