Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Stewie

Senior Member
heb je al bevestiging van het feit dat de parkeersensoren er vanvoor wel effectief zullen op komen? Want bij de Elegance hebben ze het nu gewoon uit het pakket gegooid..

Nee, geen bevestiging maar heb besteld voor er sprake was van een tekort aan sensoren.
Ik heb "Intelligent Park Distance Assitant" / Parking Distance Control voor- en achteraan (7X2) duidelijk op mijn bestelformulier van de lease staan. Als deze er niet opstaan hoef en zal ik de wagen niet accepteren en iets anders bestellen.
Ik heb een keuze tussen opties moeten maken en wens dan ook dat ze er allemaal opstaan (of ik moet bi-xenon met led in de plaats krijgen :tongue:).

Joske

Forumguru
kijk dan maar eens op de achterkant van je bestelbon ;)

ze kunnen er dingen uithalen, enige dat ze verplicht zijn is om je dit te laten weten via mail of brief.

Stewie

Senior Member
kijk dan maar eens op de achterkant van je bestelbon ;)

ze kunnen er dingen uithalen, enige dat ze verplicht zijn is om je dit te laten weten via mail of brief.

Welke bestelbon :).
Ik heb een bestelbon van de leasemaatschappij en niet van skoda... Heb daar eigenlijk niets mee te maken.

De car policy is wat ik getekend heb en die laat toe (en adviseert) de wagen niet te accepteren als die niet conform mijn bestelling is. Als ik de wagen accepteer bij levering is het pas definitief en kan ik niet meer klagen.

Stewie

Senior Member
Kan nog wel altijd gecontacteerd worden door de leasemaatschappij natuurlijk.
Zal wss de keuze hebben om te leasen aan een goedkoper tarief of de bestelling annuleren. Of mss een andere optie nemen.
Maar zou graag de parkeersensoren voor hebben, kom nogal eens op plaatsen waar ze echt een meerwaarde zijn als de wagen wat groter is.

Whuzz

Nieuw lid
O3 1.6 TDI DSG EBL
Metal Gray, Sunset, Panorama, DAB, Lane Assist, Drive Setup
Besteld: wk 26
Verwachte levering (lease maatschappij): wk 42

Maar als ik dan Klaasje zie, die een vergelijkbare bestelling heeft en een levertijd van week 9 2015, dan maak ik me toch wat zorgen. Veranderd de bijtelling (nu 20%) nog in 2015?

Archie

Senior Member
Ik heb de bestellingen en leveringen, voor het overzicht, van afgelopen pagina's even in een tabelletje gezet:

Code:
User           Bestelling    Verwachte (Levering)  Type
Oogje          week 33-2013  week 13-2014 V        2.0 TDI EBL
Jan Voets      week 08-2014  week 28-2014          ? Ambition BL
Dnet           week 09-2014  week 27-2014 V        1.6 TDI GL BL
maxout         week 10-2014  week 23-2014          ? GL BL
micheldegrt    week 11-2014  week 27-2014 V        1.4 DSG E
King Catan     week 12-2014  week 28-2014 V        1.4 DSG EBL
micky          week 12-2014  week 31-2014          1.6 TDI DSG EBL
Berkowic       week 12-2014  week 32-2014          1.6 TDI Greentech EBL
williamm       week 14-2014  week 37-2014          1.6 TDI DSG EBL
Archie         week 15-2014  week 37-2014          1.4 DSG EBL
Ome Robert     week 16-2014  week 34-2014          ?
Doorus         week 16-2014  week 27-2014 V        ?
rouwehand      week 19-2014  > week 40-2014        1.4 TSI DSG EB
RamonQ         week 20-2014  week 39-2014          1.6 TDI GL BL
Stewie         week 26-2014  week 44-2014          2.0 TDI 150pk A
Dutchmankevin  week 26-2014  week 43-2014          ? Greenline BL
w00t           week 27-2014  week 39-2014          2.0 TDI
Klaasje        week 27-2014  week 9-2015           1.4 DSG EBL
Archie         week
Update met mezelf erbij. Onze wagenparkbeheerder is nu aan het schakelen met Alphabet om de opties te bekijken, kreeg een mail dat ze het erover hebben om de parkeersensoren (bij iedereen het issue) later in de bouwen, dus uit te leveren zonder parkeersensoren.

@Archie: Ik zit ook bij alphabet en mij werd gezegd voor bestelling het technology niet te bestellen ivm vertraging. Wanneer heb jij besteld? en wat is je verwachte afleverdatum?

Archie

Senior Member
@Archie: Ik zit ook bij alphabet en mij werd gezegd voor bestelling het technology niet te bestellen ivm vertraging. Wanneer heb jij besteld? en wat is je verwachte afleverdatum?
Was: Besteld in week 15, productie zou week 27 en aflevering zou week 30 zijn.
Nu: Besteld in week 15, productie week 34, aflevering week 37.

Technology pakket is nu alleen nog maar KESSY geloof ik, daar zijn geen leveringsproblemen mee zover ik weet?

11221

Nieuw lid
Ik had 2 weken geleden een offerte laten maken voor mijn nieuwe SO3 combi.
Nu wil ik hem laten bestellen, en krijg ik het bericht dat de sensoren vooraan geschrapt zijn, en deze zelfs als optie niet meer mogelijk zijn tot eind 2014.

Dikke klote!

Kunnen ze dit niet achteraf nog monteren?

D

Deleted member 12693

Update met mezelf erbij. Onze wagenparkbeheerder is nu aan het schakelen met Alphabet om de opties te bekijken, kreeg een mail dat ze het erover hebben om de parkeersensoren (bij iedereen het issue) later in de bouwen, dus uit te leveren zonder parkeersensoren.

Ik vind het een vreemd verhaal want er worden gewoon auto's geleverd met parkeersensoren die later besteld zijn dan bijvoorbeeld week 12 en eerder geleverd worden, inclusief parkeersensoren.

Stewie

Senior Member
Heb maar een mailtje gedaan naar de dealer waar mijn wagen besteld is met de vraag of het impact heeft op reeds bestelde wagens. Hoef ik niet te wachten en kan ik hem zo annuleren (of een voor mij voordelige oplossing uitwerken) ...

Klaasje

Forumguru
ik heb wel de achteruitrij camera erbij en die gaat pas in week40 in produktie heb ik begrepen.

Verder heb ik na verder geinformeerd te hebben bij LeasePlan begrepen dat dan pas huidige lease afloopt en dat men dan pas zou mogen uitleveren :(

maar ivm lange levertijden DSG mocht ik al bestellen

Stewie

Senior Member
niet
Heb maar een mailtje gedaan naar de dealer waar mijn wagen besteld is met de vraag of het impact heeft op reeds bestelde wagens. Hoef ik niet te wachten en kan ik hem zo annuleren (of een voor mij voordelige oplossing uitwerken) ...

Antwoord van de dealer:

Beste,

Heb het even nagekeken.
Bij jou zou dit nog niet het geval mogen zijn.
Helaas durf ik dit niet met 100% zekerheid bevestigen.

Ben ik toch niet geheel tevreden mee...
Zal onze strenge Fleetmanager maar eens inschakelen denk ik :).

Laatst bewerkt:

Bertuz

Lid
Antwoord van de dealer:

Ben ik toch niet geheel tevreden mee...
Zal onze strenge Fleetmanager maar eens inschakelen denk ik :).

Hetzelfde was zo bij mij, elke keer uitstel, maar steeds geen definitief bericht... Heb de auto maar geannuleerd en vervolgens een voorraad skoda uitgezocht.

maar ik weet dat de in België geleverde auto's steeds volgens de afgesproken termijn beleverd geweest zijn. Dus indien de prio niet zou doorgaan zal hij wel tss 10 en 30 sept geleverd worden.

Dat is niet het geval. Ik weet al van verschillende Belgische bestellingen die er niet waren binnen de voorop gezette levertermijn. Mijn uiterste leverdatum is volgende week, en hij is nog niet geproduceerd, dus dat komt ook niet goed.

Stewie

Senior Member
Hetzelfde was zo bij mij, elke keer uitstel, maar steeds geen definitief bericht... Heb de auto maar geannuleerd en vervolgens een voorraad skoda uitgezocht.

Uit princiepe zou ik een andere wagen kiezen :).

Dat is niet het geval. Ik weet al van verschillende Belgische bestellingen die er niet waren binnen de voorop gezette levertermijn. Mijn uiterste leverdatum is volgende week, en hij is nog niet geproduceerd, dus dat komt ook niet goed.

Telt soieso niet voor een RS Combi heb ik begrepen.

Anyway, Heb nu de vraag eens neergelegd bij D'ieteren zelf :).

Bovenaan Onderaan