Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

micky

Forumguru
Ik heb gisteren me OC3 Combi 2.0 TDI besteld met nagenoeg Full option. Dealer zei vorige week dat September 2014 nog moest kunnen... Maar of dat reëel is? Week 9 2015... Daar moet hij zeker niet mee aankomen ;)
dat is een utopie, mijne is besteld in maart (17de) en wordt pas begin augustus gebouwd, dus levering 2-3 weken later en dit is nog niet eens bevestigd.....

Joske

Forumguru
Ik heb gisteren me OC3 Combi 2.0 TDI besteld met nagenoeg Full option. Dealer zei vorige week dat September 2014 nog moest kunnen... Maar of dat reëel is? Week 9 2015... Daar moet hij zeker niet mee aankomen ;)
vast een Belg? ;)

daar is levertijd momenteel voorzien op ergens midden september als je nu bestelt, met uitzondering van een RS.. dan mag je op 2015 rekenen :jaja:

peterrapid

Forumguru
Met al deze heisa over leveringstermijnen heb ik dus nog eens na dealer geweest om na te vragen want heb mijn huidige Leon tdi verkocht aan schoonbroer voor januari ... En hij bevestigd dat er een probleem is met de Combi RS wegens overweldigende vraag uit Duitsland maar de HB zou zonder problemen moeten geleverd worden tussen 15 november en 15 december. Nu hoop ik dat hij gelijk heeft anders heb ik een reden om extra korting te vragen :dankje:
Is ook natuurlijk in België maar viel toch op dat zelfs de dealer enkel een O3 HB had staan in toonzaal.

Mettes

Forumguru
@peterrapid :Ik heb een maand gelden ook van de dealer te horen gekregen dat een RS HB makkelijker leverbaar is.
Ik moet echter de volledige leveringstermijn uitzitten voor mijn combi en dan nog zal hij te laat geleverd worden.:banghead:

peterrapid

Forumguru
@Mettes Ik voel met je mee, als ik je kan troosten mocht ik hem vroeger hebben mag je ritje doen :bloemen:natuurlijk is maar een TDI was verlekkerd op TSI maar doe teveel km om dit min of meer te verantwoorden aan vrouwtje was al een verhitte discussie:sterretjes:om die TDI erdoor te krijgen.

Mettes

Forumguru
@peterrapid : Ik zal de mijne wel sneller hebben dan jij denk ik.:D
Deze is reeds in januari besteld en volgens de laatste info ook reeds geproduceerd.
Nietegenstaande is de levering te laat en zal de levertijd ongeveer 6 maanden bedragen.

Afgelopen week heb ik een belletje van Rijnwoud gekregen. Levertijd gaat van week 31 naar VERMOEDELIJK week 34. Dit door sensorentekort en twee weken vakantie van de fabriek. Auto is week 15/16 besteld. Ik klaag niet, ik zucht alleen maar.

Oogje

Senior Member
De mijne is nu een jaar (minus 2 weken) geleden besteld. Ik heb m in de laatste week maart geleverd gekregen. Zo vreemd vind ik week 9 dus niet klinken voor een auto die nu besteld wordt.

Stewie

Senior Member
Als de garage je auto overneemt voor een vooraf bepaalde prijs valt dat mee, anders zit je met de waardedaling die gecompenseerd moet worden (indien je vorige wagen nog waarde heeft :D.

Ik zou de order wss ook annuleren, kan me ook niet onmiddelijk een auto voor de geest halen die zolang wachten waard is (buiten auto's die ik nooit kan betalen natuurlijk).

peterrapid

Forumguru
Mocht de leveringstermijn overschreden worden met een grote tijd, kan je annuleren of op z'n minst een tegemoetkoming verwachten vind ik toch, heb dit ook zo bij de bestelling laten noteren, maar verkoper was zeker van zijn stuk. Maar een jaar wachten vind ik ook erover.

Joske

Forumguru
op de achterkant van iedere bestelbon (in BE toch) staat dat indien de levertijd met 25% overschreden wordt je een compensatie kunt eisen.

Dnet

Senior Member
Mijn O3 combi afgeleverd in 18 weken tijd, dus zo'n 4 maanden (foto's).
Besteld in week 9, afgeleverd afgelopen vrijdag, dus week 27.

CDK

Forumguru
Ik kan me geen enkele auto bedenken waar ik een jaar op zou wachten.. Had de order geannuleerd.
De mijne is nu een jaar (minus 2 weken) geleden besteld. Ik heb m in de laatste week maart geleverd gekregen. Zo vreemd vind ik week 9 dus niet klinken voor een auto die nu besteld wordt.
@Ome Robert :lezen: Een jaar minus 2 weken, dat is week 25 van 2013, geleverd laatste week maart 2014 dat is week 13..... Totaal dus 40 weken levertijd en dus 9 maanden :lezen: ;)

• Leuk
Waarderingen: Dnet

Tom RS

Forumguru
op de achterkant van iedere bestelbon (in BE toch) staat dat indien de levertijd met 25% overschreden wordt je een compensatie kunt eisen.
Dat impliceert dan wel dat er een duidelijke leverdatum op je bestelbon moet staan en net daar proberen bepaalde verkopers onderuit te komen. Opletten dus!

• Leuk
Waarderingen: CDK

doc

Nieuw lid
Hier intussen een vertraging van week 29 naar week 38 (besteld in week 15), schijnt te maken te hebben met de parkeersensoren voor, fabriek die ze maakt is afgebrand, dus nu minder capaciteit... we wachten geduldig af..

Bovenaan Onderaan