Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Darkside

Forumguru
Want? Mijn skoda komt via Autopon Lease zelf en zij verzekerde ons dat de auto dit jaar komt. Ook de skoda dealer in dordrecht bevestigde dat wanneer ik hem deze week bij hun zou bestellen de auto zo rond okt/nov geleverd zou worden.
Dat zeg ik ook. Jij bent op tijd. Ik kan nog niet bestellen. En tegen de tijd dat dat wel lukt. Zal het denk ik niet meer lukken om de auto nog in 2014 op kenteken te krijgen. Ik ga denk ik dan ook voor een 1.6 EBL.

HansB

Nieuw lid
Mijn Octavia 1.6 TDI GL BL werd 2e week april besteld door de dealer en op 4 juli kon ik hem ophalen. Wat mij betreft zeer acceptabel en na 3 weken sturen ben ik dik tevreden

peterrapid

Forumguru
Voor de één acceptabel voor de andere niet ... Maar de leveringstermijn tov andere merken is nog al hoog voor de O3, ik heb mij erbij neergelegd en wacht geduldig af.

1.4TSI

Actief lid
Zojuist een mailtje gestuurd naar Manager Service & After Sales ŠKODA/Pon en mijn ongenoegen geuit...ben benieuwd..

Darkside

Forumguru
3 maanden levertijd vind ik normaal. alles wat sneller is is mooi meegenomen.
Alles wat langer is is pech. En levertijden langer dan 4 maanden betekend meestal dat de vraag te groter is dan gedacht. Er zijn genoeg voorbeelden van auto's waarbij je 4-6 maanden moest wachten.

dvdlely

Forumguru
Twee en een halve maand levertijd; zijn er nou serieus mensen die dat niet acceptabel vinden?

Er zijn altijd mensen die hun speeltje eerder willen hebben. Natuurlijk begrijpen we dat allemaal, want het is net als een kind in de speelgoed winkel.... Je wilt immers z.s.m. na bestelling je 'cadeau' ontvangen... Maar we weten allemaal dat ze niet alleen auto's produceren voor ons op dit forum en ze, naar mijn weten, flink moeten door bijten aangezien de O3 aanzienlijk meer ogen heeft geopend bij autorijdend Nederland dan gedacht/gehoopt.

Ik wacht nog geduldig af... :cry::lezen:

Darkside

Forumguru
Dat is idd een mooi gebaar. Het wordt lastig als je als koper en verkoper er vanuit gaat dat je auto 3 maanden levertijd heeft. Maar het dan in de praktijk 6 worden.
Dan moet je toch 3 maanden overbruggen. Dat zijn 3 maanden waarbij je oude auto in waarde daalt (tenzij je goede afspraken gemaakt hebt). Of 3 maanden die op een andere manier extra kosten met zich meebrengen.

Als je nu besteld dan weet je dat je bijna 5 maanden mag wachten. Dus kan je je er op instellen.

030

Forumguru
Er zijn altijd mensen die hun speeltje eerder willen hebben.

Prima, maar ik wist waar ik aan begon toen ik dat Octaviaatje bestelde. Ervaringen te over in dit topic, dus de levertijd zal niet als een verassing komen. We hebben alle smaken voorbij zien komen, van extreem kort (6 weken) tot hetzelfde getal in maanden.

Net een reactie gehad van de dealer de auto wordt vandaag of morgen binnen verwacht. Volgende week maken ze hem rijklaar en maandag 04 augustus mag ik hem om 10.00 uur ophalen. :yeehaa::yeehaa::yeehaa:

dvdlely

Forumguru
Prima, maar ik wist waar ik aan begon toen ik dat Octaviaatje bestelde. Ervaringen te over in dit topic, dus de levertijd zal niet als een verassing komen. We hebben alle smaken voorbij zien komen, van extreem kort (6 weken) tot hetzelfde getal in maanden.

Same here!

Stewie

Senior Member
Ik zal de eerste week van augustus nog eens contact opnemen met de dealer, vermoed dat hij dan ongeveer geproduceerd zou moeten worden als hij verwacht wordt rond 15/8.

Indien hij later komt zullen we met 2 wagens op vakantie moeten ipv met de skoda alleen :D

M82Luna

Nieuw lid
Week 15 besteld;

Octavia Combi Greenline Businessline 1.6 TDI in Black Magic Mica met Sunset, dakrailing zilverkleurig, columbus navi, licht pakket, DAB, halflederen bekleding en 18" Turini velgen.

Verwachte levering was week 29.

Aflevering van de auto staat gepland op 31 juli (week 31). 2 weken vertraging, heel netjes dus als ik alle verhalen hier lees.

Leasemaatschappij is Leasepoint en auto is besteld bij A-Point Skoda in Amsterdam Zuid-Oost.

NewO3

Forumguru
Week 19 besteld.

2.0 TDI EBL, topaz brown.
Alle pakketen. 18 inch, elektrische achterklep, pano dak, trekhaak. dakkoffer.
Leer achteraf.
Gisteren gehoord, productie week is 33.
Auto is ook besteld bij A-Point Skoda in Amsterdam Zuid-Oost door LM

Erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Rij nu bmw. Nooit zo veel luxe gehad ;)

Laatst bewerkt:

snorro

Actief lid
Pfff, hier wordt het helaas ook een gebed zonder einde...

Afgelopen week bericht gehad van de dealer dat de productie wederom is uitgesteld en nu staat gepland voor week 35 (besteld week 12). Kreeg nu ook eindelijk een reden te horen: PDC voorzijde....tja, dat wisten we hier natuurlijk allang!
Ik heb wel direct mijn ongenoegen geuit en de dealer verzocht om bij PON/Skoda maar eens te gaan informeren hoe ze mij tevreden gaan houden.

Bovenaan Onderaan