Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

rtwee

Senior Member
Gisteren bij het ophalen van mijn O3 van zijn 30.000km beurt nog even met de verkoper gesproken die mij destijds de O3 had verkocht. Ik vroeg aan hem naar het succes van de O3 GL en hij zei dat ze niet aan te slepen waren. Zijn letterlijke tekst "Nu bestellen is in februari leveren." Hij had er zelf nog ruim 200 in bestelling staan. Bijkomend nadeel is dat de GL uitvoering in 2015 NIET meer in de 14% valt maar in de 20%. Dus een ieder die nu nog voor een 14% zou willen gaan, zou volgens het verhaal van mijn dealer, wel eens dikke pech kunnen hebben. OEPS! Tenzij je mazzel hebt en de door jou uitgekozen uitvoering ergens op voorraad staat....
 

Reload

Nieuw lid
Ik denk alleen dat wanneer heel veel dealers auto's besteld voor klanten in backorder hebben staan ze ook weining eigen voorraad meer hebben of ze hebben de gok gemaakt een auto te bestellen in de hoop hem gaande weg het jaar nog te verkopen, of die zijn inmiddels ook alweer verkocht... voorraad zal er derhalve niet veel zijn.

Verstandig voor de dealers is nu om vooral een eerlijk beeld te geven of 31 december nog haalbaar is, de meeste leasemaatschappijen willen echter vaak al geen auto's meer op kenteken na half november dus dan wordt het nu inderdaad al heel krap...
 

Stewie

Senior Member
Waarom valt die nietmeer in de 14% bijtelling? Schuiven de CO2 voorwaarden elk jaar op ofzo?
In België zit ik met de bestelde octavia met 2.0TDI tegen het minimumbedrag aan te schuren, minimum is 105€ bruto, octavia wordt 145€ bruto...
Heb op skoda.nl gezien dat het in Nederland een 250€ netto is :(


Wat betreft de leveringen, zolang Skoda zijn toeleveranciers niet goed kiest of backups heeft de auto nooit goed leverbaar wordt zolang er enig success is.
Zie de voorvallen met metal grey kleur en nu de parkeersensoren, dat zijn dingen die niet zouden mogen voorvallen.
 
Laatst bewerkt:

Blackokkie2

Forumguru
Zou het probleem van onderdelenvoorziening niet bij VAG liggen i.p.v. Skoda, ik denk dat VAG een beetje voorrang aan de Golf 7 geeft. Ik heb namelijk nog niets over leveringsproblemen door bijv. parkeersensoren bij de Golf gehoord, terwijl dat toch dezelfde sensoren zullen zijn.
 

030

Forumguru
Over een uurtje haal ik die van mij op.

Zwarte Turini's, standkachel, meegespoten spoiler en trekhaak (niet meegespoten). Enige wat een zware domper gaat zijn is natuurlijk de hoogte van de auto, maar daar komt tzt een gedegen oplossing voor.
 

Stewie

Senior Member
Kan zijn maar hoeft zeker niet. Vaak worden onderdelen in de buurt van een autofabriek gemaakt.
Zelfs als het dezelfde fabrikant is hoeft het niet hetzelfde fabrieksgebouw te zijn natuurlijk.

Al zijn sensoren klein en makkelijk te transporteren natuurlijk.
 

Darkside

Forumguru
Gisteren bij het ophalen van mijn O3 van zijn 30.000km beurt nog even met de verkoper gesproken die mij destijds de O3 had verkocht. Ik vroeg aan hem naar het succes van de O3 GL en hij zei dat ze niet aan te slepen waren. Zijn letterlijke tekst "Nu bestellen is in februari leveren." Hij had er zelf nog ruim 200 in bestelling staan. Bijkomend nadeel is dat de GL uitvoering in 2015 NIET meer in de 14% valt maar in de 20%. Dus een ieder die nu nog voor een 14% zou willen gaan, zou volgens het verhaal van mijn dealer, wel eens dikke pech kunnen hebben. OEPS! Tenzij je mazzel hebt en de door jou uitgekozen uitvoering ergens op voorraad staat....

februari is zelfs later dan ik gehoord had. Ik kreeg eerst nog januari door.
Maar nu schijnt dat PON extra productie plaatsen geregeld heeft Of bestaande omgeruild voor 3000 Greenlines.
Volgens PON zou dat betekenen dat je dit jaar nog kan genieten van 14%. Geen garanties natuurlijk. En als ik eerlijk ben kan het PON natuurlijk geen moer schelen of jij 14% of 20% betaald. Ze geven geen garanties of een opt-out mogelijkheid.

Maar het is wel onduidelijk allemaal. Sommige dealers zeggen dit. Andere weer dat. En PON weer Zus. En het heeft mij geen goed gevoel gegeven om een Greenline te bestellen.
En heb uiteindelijk een Golf 1.2 TSI Besteld (welke overigens ook dit jaar op kenteken moet staan. Maar waar ik veel meer vertrouwen in heb).
 

Bertuz

Lid
Over een uurtje haal ik die van mij op.

Zwarte Turini's, standkachel, meegespoten spoiler en trekhaak (niet meegespoten). Enige wat een zware domper gaat zijn is natuurlijk de hoogte van de auto, maar daar komt tzt een gedegen oplossing voor.

Ben benieuwd!! iig veel rijplezier toegewenst !
 

Renzo4000

Forumguru
Wat hier reeds is vermeld is dat er veel dealers (met name de grotere) simpelweg meer hebben ingekocht. Ik heb een dealer waar mijn leasemaatschappij mee samenwerkt. Deze had er vorige week nog 55 vrije productieplaatsen over, nu geen meer waaronder mijn bestelling inbegrepen.

Hij garandeert (zover hij kan) dat deze nog dit jaar op kenteken komt. Alle "nieuwe" bestellingen komen naar verwachting pas het 1e kwartaal naar Nederland (ruim begrip). Ik zal het wel zien, maar wat ik vooral belangrijk vind is dat dit nu is vastgelegd zwart op wit. Als blijkt dat hij toch niet kan leveren dan gaat de koop niet door. Uiteraard heb ik dan niet mijn bestelde octavia maar kan ik op dat moment wel kijken of er voorraadauto's zijn die mij wel passen en vrijwel direct geleverd kunnen worden. Wellicht komen er de komende toch nog andere merken/types op de markt die een 14% uitvoering voor 2015 hebben.

Daarnaast is het best aannemelijk dat Skoda (vag) in november/december met een nieuwsbericht komt die luidt:

"De nieuwe aangepaste Skoda Octavia ook in 2015 14%!!"

Er zal ongetwijfeld weer gesleuteld worden aan het motormanagement en misschien dit keer wel een verlaagd onderstel waardoor de 1.6tdi GL op 82 gram uit komt (of minder!).
 

Darkside

Forumguru
Klopt. Je moet het goed zwart op wit hebben. Dat je onder de koop uit kunt.
Daarbij is het natuurlijk leuk als Skoda in November / december komt met de mededeling dat ze ergens 3 gram gevonden hebben. Maar dan is de vraag per wanneer hij beschikbaar is. En als ik mijn auto in oktober bestel is het nog maar de vraag of ik dan meteen kan profiteren van de nieuwe gewonnen winst mbt tot de uitstoot of dat ik vanwege productie technische redenen alsnog de "oude" 1.6 krijg.
 

Renzo4000

Forumguru
Nee dat klopt, ik zou in mijn geval dan kiezen voor een voorraadauto die aan mijn wensen/eisen voldoet en nog in 2014 op kenteken wordt gezet ivm de 14% bijtelling. Als dit niet kan dan rijdt ik nog even door met mijn huidige auto (Ren. megane GTline) wat ik nog steeds een erg fijne auto vind dus is het zeker geen straf. Tzt komt er echt wel weer een alternatief alleen zal ik dan iets meer geduld moeten hebben :|.
 

M82Luna

Nieuw lid
Gisteren dan inderdaad de levering, stonden er nog 4 voor de aflevering. Waren verschillende uitvoeringen. Nu helemaal naar wens instellen en km's maken :jaja:. Eigenlijk had ik 18" Turini besteld maar die waren in backorder en toen is me de Golus aangeboden en mede door de foto's op het forum heb ik besloten die te nemen.

Ben wel met de LM in gesprek over tuning, m'n werkgever draagt de kosten dus ben benieuwd wat daar uitkomt.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    938,5 KB · Weergaven: 58
Ik zie best wat berichten langskomen met betrekking tot "het succes van de Greenline", "Voordeel van 14% in 2014" en "voorrang voor de Greenline's ivm bijtelling"... Toch begrijp ik dat niet helemaal... Zelf ben ik "in blijde verwachting :-)" van een 1.4 TSI DSG en die wordt net zoals de 1.2 TSI uitvoeringen ook duurder in bijtelling per 1/2015. Dit zijn mijn inziens net zo goed heel interessante modellen voor het budget, die financieel minder leuk worden als de bijtelling omhoog gaat per 1/2015.

Volgens mij is de Octavia in zijn algemeen een succes en zou verschuiving in de productievolgorde alleen moeten plaatsvinden op basis van beschikbare voorraad aan onderdelen om de productiecapaciteit maximaal te houden.

Die van mij staat nog steeds gepland voor week 39 :-) begreep ik van de dealer (besteld week 22).
 

wazda2

Actief lid
Ik denk eerlijk gezegd, dat zo'n 75% van alle O3's in 14 of 20% bijtelling vallen, waardoor er nagenoeg geen ruimte is om te stellen dat bepaalde uitvoeringen met voorrang worden gebouwd. En het lijkt me ook niet dat die andere 25% zomaar naar achteren geschoven gaat worden hiervoor. Mij lijkt het dat er gewoon op basis van capaciteit, volgorde en onderdelen beschikbaarheid gebouwd wordt.
 
Bovenaan Onderaan