Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

2015ABL

Forumguru
ma 30 mrt 2015, 07:09

Nieuw kenteken: GB-001-B
DEN HAAG -
De eerste auto met het nieuwe kenteken rijdt vanaf maandag rond op de Nederlandse wegen. Op de nummerplaat staat GB-001-B. De RDW, die over het wegverkeer gaat, verwacht dat deze combinatie van letters en cijfers ongeveer vijf jaar meegaat. Daarna stappen we over op G-001-BB.

De vorige combinatie heeft korter bestaan. Die begon in 2013 met 1-KBB-00. De serie is nu op, omdat de RDW alleen de beginletters K, S, T, X en Z heeft gebruikt.

De combinatie van twee letters, drie cijfers en een letter wordt overigens al gebruikt op bromfietsen (tussen 2006 en 2008) en op bedrijfswagens (sinds 2012).

----

Jammer genoeg is mijn auto afgelopen week gearriveerd, en zal ik waarschijnlijk nog het oude kenteken hebben....

Pendragon

Donateur
Dan ga ik eens goed opletten. Toch gek dat er op de rdw site en die voorspellings site nog zoveel ruimte is. We gaan het zien :)

NewO3

Forumguru
Vanaf maandag al nieuwe kenteken. Zelfs op NOS journaal zojuist. OK wie gaat de eerste foto posten van zijn nieuwe Skoda met nieuw kenteken?????

Pendragon

Donateur
Zelfs op de TV lieten ze het nieuwe kenteken zien. Op RDW is nu 1-ZVK-81

Daarom snapte ik het ook niet. Want na ZVK komen nog meer in de reeks ZVx, maar net gehoord waarom het zo is. De reeks is nog niet op, maar om te voorkomen dat de verkoop minder wordt en mensen gaan wachten tot het nieuwe kenteken er is hebben ze besloten vandaag met de nieuwe reeks te beginnen.

Pendragon

Donateur
@tib888: Omdat wij in NL zo stom zijn om geen persoons gebonden kentekens te hebben. Met een nieuwe kenteken reeks 'lijkt' de auto nieuwer dan dat je nog net een kenteken hebt uit een oude reeks. Zoiets denk ik.

Skoda-MAN

Forumguru
ze hebben een aantal nummers overgeslagen om de autoverkopen niet negatief te beïnvloeden las ik net.
Dus ik kan het nieuwe kenteken krijgen als het goed Is. :yeehaa:
GB-524-B is het nu.

Bovenaan Onderaan