De 'lucky bastards' die hun auto reeds in bezit hebben
- DSG is heerlijk systeem; optie tussen relaxed en lui rijden met de automaat en de mogelijkheid om zelf te schakelen (als je dat wil) spreken me heel erg aan. Handmatig schakelen geeft voor mij persoonlijk toch de meeste controle over de auto. Achteraf wel twijfel of ik de flippers aan het stuur erbij had moeten nemen.
- Het automatisch afschakelen van de motor als je stilstaat is irritant. Eerste handeling bij instappen is het uitzetten ervan. Iemand een idee of en hoe dit permanent uitgezet kan worden?
- En dan de 1.8: tja, dat is in 1 woord geweldig. De auto is net ingereden, maar ik merk al, zeker met de DSG op handmatig, dat er niet veel is wat hierbij in de buurt kan komen. Al een paar keer de grens overgewipt bij de buren: tip! Op zondagmorgen is de A52 vanaf Roermond tot aan Mönchengladbach 30km lang helemaal leeg zonder snelheidslimiet. Omdraaien bij afrit 6 als de bordjes met 120 komen.
Helemaal snappen doe ik het niet. Waarom een DSG bestellen als je dan toch zelf wilt schakelen.
DSG is slim genoeg om je aan je rijstijl cq behoefte van dat moment aan te passen en ik vraag mij af of je zelf sneller kunt schakelen. (volgens specificaties scheelt het maar 0,1 sec)
Wat betreft start/stop, dit is ook niet mijn ding. Rempedaal zodanig intrappen, beter gezegd loslaten, tot het punt dat de auto nog net blijft staan en de motor blijft draaien is mij te onhandig.
Ik heb het mijn dealer al eens gevraagd maar hij zegt dit uit te kunnen zetten, zal wel een gevalletje niet mogen zijn.
Blijft vcds over.
edit, mooie motorisering!