Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Ik heb vorige week een nieuw O3 besteld bij Wealer in Heerlen met onderstaande configuratie:

Merk/type: Skoda Octavia combi 1.4 TSI 140pk Greentech DSG Elegance Business Line

Kleur: Race blue metallic

Interieur: Beige Crinkel

Bestelde opties en accessoires:

Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant

Elektrisch te openen en sluiten achterklep

Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning

Sunset (extra donker getinte ramen)

Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding

Metallic lak

Exterieur 'Race Blue (Octavia New)' Exterieur 'Race Blue (Octavia New)'

Bagage pakket Bagage scheidingsnet

Variabele laadvloer

Multifunctionele box onder de hoedenplank

Reservewiel volwaardig

DAB (digitale radio ontvangst)

Zetels 'Beige' Zetels 'Beige'

Verwarmbare voorruit

Vorige week kreeg ik mondeling te horen dat de aflevering rond 7 september zou plaats vinden.

Deze week kreeg ik echter een schriftelijke bevestiging van de bestelling waarop 1 augustus staat als afleverdatum.

24qv

Actief lid
Laatst bewerkt:
@Fayquemont, erg mooie config. Niet bezuinigd idd. Ga je niet voor leer ivm beige kleur?
Dank je. Ik weet dat de beige kleur besmettelijk(er) is dan zwart. De vrouw wou graag een lichtere kleur bekleding hebben. Ik ben eens benieuwd hoe het over een paar jaar uit ziet.

Als hij hem vorige week besteld is en 1 augustus geleverd krijgt, misschien 1 van die 80 voorraad? :)
Vind het apart dat er in 1 week 2 maanden verschil zit in levertijd.

Volgens mij is het geen voorraad auto. De dealer heeft met mijn configuratie wel gekeken of er een passende auto voorhanden was. Ik heb toen een alternatieve auto aangeboden gekregen die wel op voorraad was maar die afweek van mijn configuratie. Omdat ik toch een aantal jaar met de auto mag rijden heb ik toen besloten om een langere levering voorlief te nemen.

slow

Nieuw lid
Wij hebben zaterdag 6 juni een octavia combi 1.4 TSI Greentech 110kw/150 pk DSG edition businessline besteld met DAB, adptive cruise assistant en optical parking assistent. Levering geschat op 25 september. Dus 16 weken voordat hij geleverd gaat worden. Nu octavia combi 2.0 TDI DSG elegance van 2005.

Dat is inderdaad wel raar. Maar als het een voorraadauto is, zou die met een week of twee geleverd kunnen worden.

Maar goed. Vorige week besteld en nu al een leverdatum bevestigd... Die voor mij is begin april besteld en er is nog geen productieweek bekend.
Ik heb vandaag nog even contact gehad met de dealer. Het wordt in elk geval een 2016 auto. Ook was de afleverdatum in de bevestiging alleen een aansporing voor de fabriek om de auto op tijd te leveren. De dealer blijft bij zijn eerdere inschatting van afleveren in de eerste week van september.

24qv

Actief lid
Dank je wel - nog even wachten tot morgenmiddag. Eerst de oude auto poetsen en inleveren. Eens kijken of het me lukt om de eerste 1000 km's voorzichtig inrijden van het weekend al te doen.

Bovenaan Onderaan