Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

RoelF

Forumguru
Heb het gemeld bij de verkoper, zag het pas toen ik thuis was.
Ga er vanuit dat het 100% opgelost wordt.
Kan gebeuren, vorige rek zelf gemonteerd ben blij dat ik het heb laten doen.
Dat komt zeker goed, maar ik vind het wel apart dat je het zelf hebt moeten ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

Mali

Forumguru
Heb nu 240 km met de nieuwe gereden.
Maar de meerwaarde van een pakket met ledkoplampen is het dubbel en dwars waard.
Wat een goede verlichting , over twee weken uitproberen in duitsland met hoge snelheden op een lege weg ( geen probleem als je om 3.15 uur wegrijdt)maar nu al happy.
De columbus gaat ook zeer goed, carplay en al het andere ingesteld automatisch internet enz. maar zie daar het nut nog niet van in.
Komt misschien ook dat ik graag met twee ogen op de weg en twee handen aan het stuur autorij.
Stoelverwarming nu al onmisbaar met dit herfstweer.
De sfeerverlichting door mijn vrouw laten instellen naar gezellig rood in de deuren en gaat zelfde kleur mee in display.
Nu met ios 11 op de appel ook contactpersonen met foto in het scherm, de eerste twee favorieten staan als een soort “remember me” ( vrouw en dochter) op het scherm naast de wegenkaart.
Auto is ook stiller als ik de canton boxen uit heb staan , meerwaarde van deze versterker en basbox ja maar subliem nee.
Hulpveren doen het ook goed , beter dan bij de vorige hij stuitert niet als die leeg is in het weekend bij mij is het anders dan de reclame doordeweeks tussen de 2 en 300 kg aan gereedschap en onderdelen in de kofferbak en in het weekend leeg.
Altijd de drie autogordels op de achterbank dicht geklikt en daarom ook de keuze voor het metalen bagagerek om de spullen graag achterin te houden.
 

waaltje

Senior Member
nu ruim een week in bezit en bevalt nog prima, de vrouw gebruikt hem het meest maar elke meter die ik erin rij is heerlijk :yeehaa:
Wel een vraagje de start/stop vind ik veel te snel activeren(zelfs als je nog rijd rond de 5 km/u) is dit bij jullie ook het geval?Ik weet dat je dit kunt voorkomen door de rem minder in te trappen maar daar let je niet altijd op.
 

ENTE

Lid
@waaltje mss is deze uit te schakelen via het menu ?? En anders is het mogelijk het via vagcom te doen.

Inderdaad grijpt het start/stop systeem erg vlot in bij VAG.


Wellicht geheel ten overvloede:
in m'n tijdelijke Passat zit een knopje om het uit te schakelen. Wel bij iedere rit opnieuw inschakelen. 'Probleem' opgelost daarna! In een Octavia zal ongetwijfeld zo'n zelfde knopje aanwezig zijn...

maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:

widojo

Actief lid
Wel een vraagje de start/stop vind ik veel te snel activeren(zelfs als je nog rijd rond de 5 km/u) is dit bij jullie ook het geval?Ik weet dat je dit kunt voorkomen door de rem minder in te trappen maar daar let je niet altijd op.

Aan je handtekening kan ik niet zien of je een schakel of dsg hebt, maar aannemende dat je een schakelversie rijdt kan dit m.i. alleen wanneer de versnellingsbak al in z'n vrij staat en je voet van de koppeling is. Maw je laat de auto uitrollen.
Als je dit inderdaad zo doet zit er niets anders op dan dit af te leren en de koppeling tijdens het uitrollen ingedrukt te houden.
 

waaltje

Senior Member
@widojo betreft een DSG vergeten te vermelden maar ging er van uit dat dit duidelijk was. @ de rest dank voor de antwoorden zover, knopje om uit te zetten zit er idd en al veelvuldig gebruikt :deuk: vind het moment van de motor afzetten veel te vroeg maar is dus kennelijk een VAG dingetje. Vind trouwens ook de reactie van de DSG vanuit stilstand en de start/stop aan erg traag maar dit zal ook nieuwigheid en wennen zijn...
 

RoelF

Forumguru
@widojo aan de opmerking over het minder intrappen van de rem kan je afleiden dat het juist om een DSG gaat.
Uit de handleiding: "Indien een wagen met automatische versnellingsbak met een lage snelheid rijdt (bv. in de file) en na licht intrappen van het rempedaal blijft staan, vindt er geen automatische motoruitschakeling plaats. Door krachtiger intrappen van het rempedaal wordt de motor automatisch uitgeschakeld."
 

widojo

Actief lid
@widojo aan de opmerking over het minder intrappen van de rem kan je afleiden dat het juist om een DSG gaat.
Uit de handleiding: "Indien een wagen met automatische versnellingsbak met een lage snelheid rijdt (bv. in de file) en na licht intrappen van het rempedaal blijft staan, vindt er geen automatische motoruitschakeling plaats. Door krachtiger intrappen van het rempedaal wordt de motor automatisch uitgeschakeld."

Dit herken ik niet. Zal aan mij (en/of mijn auto) liggen maar heb in ruim 3 jaar nog nooit meegemaakt dat de motor bij lage snelheid al afslaat, hoe hard ik ook op de rem trap (rijd ook dsg). Uiteraard wel als de auto al in z'n geheel stil staat.
Vandaar dat ik dacht dat het om een schakelversie gaat.
 

RoelF

Forumguru
@widojo Ik heb nu de handbak. Als ik uitrol in zijn vrij met voet van de koppeling, slaat de motor pas af direct na stilstand. Hoe de DSG het doet ga ik binnenkort meemaken. Ben benieuwd!
 

e_19

Nieuw lid
Een nieuwe lease auto


Elke 5 jaar weer een nieuw hoogtepunt aan het einde van het leasecontract weer een nieuwe auto uitzoeken.

Ik rij nu in een Megane 110 Dci Bose edition die het 5 jaar probleemloos gedaan heeft. Nog steeds niet outdated en nog prettig bij de tijd qua accessoires vind ik. De keuzeregels blijken vrij eenvoudig, naast het budget per maand zijn benzine en max 115 gram CO2 per kilometer de beperkende randvoorwaarden. De leasemaatschappij geeft me toegang tot een bestelwebsite waarmee ik een auto kan kiezen en waar deze randvoorwaarden ook al ingesteld zijn. Tot mijn verrassing zou ik nog niet eens een nieuwe Megane in een benzine uitvoering kunnen bestellen. Trouwens heel veel auto’s uit C segment en hoger vallen weg. Bijna alle Suvjes zijn niet te kiezen maar b.v. de Peugot 3008 weer wel. De CO2 uitstoot van max 115 gram maakt dus een behoorlijke schifting. Opvallend is wel dat er veel VAG producten in de keuzelijst staan.

Mijn wensen: een representatieve en vooral comfortabele, vlotte auto met voldoende ruimte voor 3 pubers, lekkere automaat, keyless entry, Apple carplay, adaptive cruise control en fatsoenlijk geluid. Mijn droom om een Audi te rijden zou wel kunnen. Maar na wat passen vind ik een A3 te klein en de A4 wordt dan wel een sobere uitvoering. De combi’s met automaat vallen ook af net als de 3008 die met een automaat net te veel uitstoot. De Leon en Golf vind ik mooi maar als hatch net te klein. Zo wordt ik langzaam maar zeker richting de Skoda Octavia hatchback gedirigeerd. Na uitgebreid snuffelen in de showroom en een proefrit ben ik overtuigd. Dit moet hem gaan worden, nog wat twijfel over de kleur zwart, grijs of wit. Ik kies uiteindelijk voor zwart in de volgende configuratie.

Skoda Octavia 1.4 TSI Greentech Style Business DSG (uitlevering begin januari)

- Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant

- DAB (digitale radio ontvangst)

- Dynamic Chassis Control

- Elektrisch verstelbare voorstoelen

- Functiepakket (SFC)

- Parkeer Plus Pakket

- Techpakket Style Business

- Travel pakket

- Verwarmbare voorruit

- Reservewiel (thuiskomer)

- Luxe kentekenplaten, geen dealerreclame en merk en type aanduiding van kofferbak verwijderen

Belachelijk eigenlijk dat een reservewiel tegenwoordig een optie is. En iemand die wel eens een scheur heeft gereden midden in de nacht in de polder kiest echt nooit meer voor zo’n reparatie setje. Maar ik ben erg tevreden met mijn keuze en voor mijn gevoel is hij fully loaded. Uiteindelijk zit ik 8 euro onder het besteedbare maandbedrag. Ik heb een parkeerpluspakket genomen waarbij ik het gemis van station ruimte compenseer met een trekhaak, en kies voor elektrisch verstelbare stoelen met geheugen ipv een panorama dak. Een pano had ik wel in de Megane maar door het gebruik van de auto door mijn vrouw, dochter en een incidentele collega denk ik dat de stoelen met geheugen meer toegevoegde waarde bieden.

De 18”Alaris velgen vind ik kwa vorm mooi maar eigenlijk te zilverkleurig en te contrasterend met een zwarte auto. Liever kies ik iets met wat zwart of grijs tinten in het ontwerp, maar ook niet weer volledig zwart. De dealer zegt hierin niets te kunnen betekenen want de pakket samenstelling (tech pakket) staat vast vanuit de fabriek. Ha en door het techpakket met die 18" velgen schiet de CO2 uitstoot naar 116 gram zie ik later, toch onbewust de regel overtreden ;)

En nu begint het lange wachten :-), gek is dat ….als je eenmaal gekozen hebt dan wil je hem zo snel mogelijk hebben. Ondertussen maar meer info en kennis sprokkelen op sites zoals het Skoda forum. Her en der schrik ik wel weer wat van de opmerkingen over de drive ability en standaard afstelling van de DSG, Canton geluid en van de kwaliteit van de navigatie zelf. Maar goed op elke forumsite van elk merk vind je op en aanmerkingen op een model. In januari ga ik ervaren wat ik er zelf van vind.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan