Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Dag iedereen, gisteren is mijn Octavia Combi besteld, bij garage Jennes in Machelen (België). Versie: Ambition, 1.0 TSI, met de packs GPS, Comfort en Style. Kleur: Quartz Grey.

Levering: in april pas!

:banghead:

Howi

Nieuw lid
Heb die van mij ook eindelijk geleverd gekregen :yeah::yeah::yeah:

Config:

Skoda Octavia combi 1.6 TDI Greentech 115pk DSG-7 Style Business

• Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Exterieur 'Metal Grey': Exterieur 'Metal Grey'
  • Alcantara/lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
  • Sunset
  • Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel met schakelpaddles
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
  • DAB (digitale radio ontvangst)

Howi

Nieuw lid
Bedankt heren!!

Proficiat! Hoelang heb je erop moeten wachten?
@toolish
7 Juli besteld en 8 oktober stond de auto al bij de dealer. Verwachting was eind oktober.
Maar doordat ik mijn oude lease auto niet eerder kon inleveren moest ik dus tot 20 november(einde contract) wachten tot ik de auto geleverd kon krijgen.

m@rc

Lid
full

Even een fotootje na een weekje rijden.

Wat een fijne auto is dit! :D
Had wat vergelijkingsmateriaal in de vorm van een O3 1.6 Diesel +/- 140K gereden. In de basis gaat het hier natuurlijk om dezelfde auto, maar qua rijden kan ik het eigenlijk niet meer vergelijken.

Plus
-Stilte van het 1.0 3 cylindertje
-Heerlijke DSG 7
-Fijn alcantara interieur
-Panodak geeft een ruimtelijk gevoel
-Vering/demping: hier zitten toch wat verbeteringen in tov oude model. Zelfs icm de grotere 18 inch wielen.
-Isolatie: de stilte.. Dit is toch flink verbeterd. Merk je ook bij dichtslaan portieren en achterklep (niet auotmatisch ;) ), allemaal wat meer "solide".
-Kleur, lekker opvallend tussen al dat zwart en grijs :jaja:

Min
-Start stop, al vind ik het soms wel fijn, maar meestal niet. Het gaat ook altijd met horten en stoten. Stuurbekrachtiging stopt er zelfs mee, ook als ik nog rol en wil sturen.... :pieker:
-Navigatie, ik moet hier echt nog mee verder spelen. Het doet nu eigenlijk niet helemaal wat ik wil(carplay bijv). Blijkbaar nog teveel gewend aan de oude Columbus.
- Alle verlichting is led, behalve berm/bocht verlichting en de interieur (lees) lampjes...

CDK

Forumguru
-Start stop, al vind ik het soms wel fijn, maar meestal niet. Het gaat ook altijd met horten en stoten. Stuurbekrachtiging stopt er zelfs mee, ook als ik nog rol en wil sturen.... :pieker:

even langs @Antera om uit te programmeren ;)

- Alle verlichting is led, behalve berm/bocht verlichting en de interieur (lees) lampjes...

Dat is voor weinig geld op te lossen als het een storende factor is voor je.

Emiel2209

Actief lid
Mijn Octavia wordt eind maart geleverd.

Configuratie;

Octavia combi 1.6 DSG style business
Briliant Silver Metalic
18” Alaris
Elektrisch bedienbare kofferklep
Elektrisch verstelbare stoelen
Verwarmbare voorruit
Drive Mode Select
Sunset
Adaptive Cruise Control
Parkeercamera
Volledig leder interieur (achteraf)
Afneembare trekhaak
DAB (volgens mij tegenwoordig standaard net als slot voor simkaart?)

#kannietwachten

Bijlagen

• 3C7C51B1-5BD8-4556-B076-3512604FB476.jpeg
    3C7C51B1-5BD8-4556-B076-3512604FB476.jpeg
    469,3 KB · Weergaven: 66

Luke

Forumguru
@RoelF ik begrijp precies wat je wil zeggen.

Ik heb ook heel wat andere auto's bekeken en gereden. Uiteindelijk kom je toch maar weer tot de slotsom dat er inderdaad mooiere of luxueuzere alternatieven zijn, maar geen enkele die, alles in rekening gebracht, zo compleet aanvoelt als je Octavia.
Veel plezier ermee. :thumbsup:

Net bij de dealer geweest. Mid September besteld: O3 SC 1.0 DSG Style Business. Initieel geindiceerde leverdatum: week 1. Zojuist vernomen dat de prod.week op 17 staat.......................5 maanden extra vertraging. pfffff. Blijkbaar leveringsproblemen tav de 1.0DSG. Skoda komt met een actie. Welke??????? Hoor morgen meer.

Laatst bewerkt:

Joh@n

Forumguru
Mijn Octavia wordt eind maart geleverd.

Configuratie;

Octavia combi 1.6 DSG style business
Briliant Silver Metalic
18” Alaris
Elektrisch bedienbare kofferklep
Elektrisch verstelbare stoelen
Verwarmbare voorruit
Drive Mode Select
Sunset
Adaptive Cruise Control
Parkeercamera
Volledig leder interieur (achteraf)
Afneembare trekhaak
DAB (volgens mij tegenwoordig standaard net als slot voor simkaart?)

#kannietwachten
Een wat rijker uitgerust broertje dus ;) Hopelijk hebben ze bij jou wel de boel wat beter in elkaar geschroeft....

Emiel2209

Actief lid
Heb je verhalen even teruggelezen
Hoop dat ik meer geluk heb!
Mijn vader rijdt nu zijn 7e skoda waarvan 5x een octavia en 2 met dsg zonder problemen. Ik hoop op hetzelfde “geluk”

ENTE

Lid
w1pbt2.jpg

34t22jt.jpg

2,5 weken geleden uit de verpakking gekomen en nu bijna 4000km op de teller.
Ik moet concluderen dat dit waarschijnlijk de beste keuze uit 2017 is geweest.

Heerlijke DSG, fijne stoelen (dynamic), enorme bak licht, geen rammels kraakjes oid, mieters fijne wegligging, mooie looks enz enz.

Hiervoor heb ik een halfjaar in een Passat gereden; deze Octaaf zit sowieso veel beter en heeft ook een beter rijgedrag. Strakkere wegligging en sowieso een leuker geheel in deze configuratie.

Op de punten van afwerking kan je het her en der wel voelen dat het geen VW is.

Ik denk stiekem dat VW eist dat de afwerking hier en daar wat ruwer is dan bij de Golf, Passat en consorten. Aan een lichtknopje voel je bijvoorbeeld dat het net niet de VW feel heeft en ook het onafgewerkte hardboard als je de bagagevloer optilt geeft het die indruk.
Afijn, als je daarmee kan leven - en-geloof-me-dat-kan-je....stel je jezelf onherroepelijk de vraag waarom je in vredesnaam nog een andersoortig VAG gebakje zou willen kopen.

Dit is gewoon een topper met hier en daar wat scherpere felsnaadjes in het plastic.

Bovenaan Onderaan