Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Emiel2209

Actief lid
Ik zou de dealer anders even bellen.. in mijn overzicht/offerte stond het al vermeld...

Bijlagen

• 23529415-54BB-4969-A2ED-5C1A9F590B2B.png
    23529415-54BB-4969-A2ED-5C1A9F590B2B.png
    1,1 MB · Weergaven: 99

Octavia0112

Forumguru
Week 32 besteld week 38 geproduceerd week 40 bij de dealer en aflevering ingepland voor 3 januari 2018. 20 weken tot aflevering maar bij gelijke afname van de auto was het dus maar 8 a 9 weken geweest.
Kant tekening Octavia zou in eerste instantie pas in week 48 geproduceerd worden maar door cancellen octavia met zelfde specs dus 10 weken eerder geproduceerd.

Hamer

Lid
Ik zou de dealer anders even bellen.. in mijn overzicht/offerte stond het al vermeld...

Dealer wist het zo niet. Hij gaf wel aan dat mijn auto zeker na week 45 geproduceerd is.
Hierna met Skoda klantenservice gebeld, en die konden mij ook niet verder helpen. Men zou nu met de Skodafabriek contact opnemen en mij via mail terugkoppelen.

Stewie

Senior Member
Die van mij is 4 weken geleden besteld en wordt volgende week al geproduceerd en week 3 afgeleverd. Vind ik bijzonder snel als ik alle verhalen hier lees. (1.6 tdi DSG)

Hoe weet je wanneer die geproduceerd wordt? Kan je dat volgen? Of bel je je dealer constant? :)

Mijn Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG Style Business quartz grey is eind november 2017 besteld en wordt in week 9, eind februari dus, geleverd. Zal nog wel twee weken extra moeten wachten op de lederen bekleding en de standkachel maar dat is weer een andere discussie.

• Leuk
Waarderingen: anbu

Stewie

Senior Member
@Stewie Ja ik bel gewoon iedere dag een keer of 5 naar de dealer..

Leuke dealer heb jij dan :).

Ik was naar mijne dealer geweest, we mogen enkel auto’s kiezen bij preferred dealers (in dezelfde stad als bedrijf). Voor een Superb Style 2.0TDI dsg en heb daar nooit iets van vernomen :D.

Bij VW wilden ze nog wel een auto verkopen en dus daar een auto besteld. Maar wilde gewoon serieus weten of je mss een productienummer had gekregen en dat online kan volgen (kan bv bij opel) of af en toe uw dealer opbelt...

Emiel2209

Actief lid
Leuke dealer heb jij dan :).

Ik was naar mijne dealer geweest, we mogen enkel auto’s kiezen bij preferred dealers (in dezelfde stad als bedrijf). Voor een Superb Style 2.0TDI dsg en heb daar nooit iets van vernomen :D.

Bij VW wilden ze nog wel een auto verkopen en dus daar een auto besteld. Maar wilde gewoon serieus weten of je mss een productienummer had gekregen en dat online kan volgen (kan bv bij opel) of af en toe uw dealer opbelt...

Was maar gekheid. Ik krijg die data gemaild van de leasemaatschappij en dealer.
Ik kan het zelf verder niet volgen. Wacht ik rustig af, versnellen kun je het toch niet
Heb hier bij een dealer in de buurt ook 2x voor Jan met-de-korte-achternaam in de showroom staan wachten. Heel bijzonder dat ze zo met klanten omgaan...

Hamer

Lid
Was maar gekheid. Ik krijg die data gemaild van de leasemaatschappij en dealer.
Ik kan het zelf verder niet volgen. Wacht ik rustig af, versnellen kun je het toch niet
Heb hier bij een dealer in de buurt ook 2x voor Jan met-de-korte-achternaam in de showroom staan wachten. Heel bijzonder dat ze zo met klanten omgaan...

Ik hoor zulke verhalen ook regelmatig over de merk dealers. Niet eens zozeer Skoda, maar wel de andere merken uit de VAG groep. Een bepaalde arrogantie, jammer.

Stewie

Senior Member
De commissie zal niet hoog genoeg zijn zeker. Sta je daar voor een auto van 40-45k. Uiteindelijk zelfs 48,4k€ (de VW).

Moest ik nog altijd hard voor werken, voor hun blijkbaar een peulschil om de omzet.

Emiel2209

Actief lid
Ja ik ben het helemaal met je eens. Kansloos om (nieuwe) klanten zo in je bedrijf te laten staan! Ik voelde me echt opgelaten om maar om die auto heen te blijven dartelen. Uiteindelijk vertrokken en de keuze gemaakt om mijn auto straks elders in onderhoud te doen...

Bovenaan Onderaan