Was dit laatste ritje Octavia

lsp

Forumguru
Tja, daar sta je dan, mooi geparkeerd op de stoep..:(

Vrachtwagen was toch sterker dan de Octavia, geen zorgen geen persoonlijke verwondingen. Niet anders dan pijn in het hart om hem zo te zien staan.

De vraag is nu... was dit het laatste ritje, of krijgt ie nog een nieuw leven?

Bijlagen

• IMG_0379.jpg
    IMG_0379.jpg
    385,6 KB · Weergaven: 286

ertromp

Forumguru
Gelukkig geen persoonlijk letsel.
Je Skoda is van 2018 dus ik vrees een total loss gezien de schade over de complete zijkant en de gesprongen airbags

Duijzer

Donateur
Twee deuren, achterscherm, dorpel, achterwiel geraakt, airbags eruit, en dan is het de vraag of je B-Stijl niet een tik gehad heeft en hoe je achterwielophanging er aan toe is.…. Ik ben bang dat dit een geval ‘officieel sloop, maar in de praktijk geëxporteerd naar het oosten en daar vakkundig gerepareerd’ wordt. En dan rijdt ie in Oekraine of zo nog jaren rond zonder airbags, met een kromme achterbrug en wat windgeruis langs de deuren..

Ericw

Forumguru
Oeps, dit is flink balen!
Wist trouwens niet dat de (zij) airbags blijkbaar ook afgaan als de auto geparkeerd staat en dus zonder op het contact te hebben gestaan (althans dat neem ik aan)

lsp

Forumguru
De auto is zo geparkeerd door de vrachtwagen en wat sturen om de vrachtwagen te ontwijken (niet gelukt zoals je ziet. Voordat deze daar stond reed hij 40-50 het uur. rechtuit..

Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Zowiezo total loss, lijkt erop dat je wiel links achteraan ook naar binnen geknald is, en dat is nooit goed, dit was bij mijn 308 ook het geval, achteras helemaal nr de kl*te, doen ze meestal niets meer aan bij gewone auto's. Sterkte in elk geval maar je hebt zelf niks en dat is ALLES wat telt :)

Ericw

Forumguru
@lsp aha, ik had niet begrepen dat jij erin aan het rijden was........Pffff, da's wel ff schrikken geweest dan!
Gelukkig dat jij niets mankeert!!

Jessedew

Senior Member
Dat ziet er niet best uit!

Sterkte met de afwikkeling en hou ons op de hoogte wat het wordt. Hopelijk heb je er financieel geen strop aan.

lsp

Forumguru
Staat inmiddels bij de schadehersteller...

Schade berekend op 12,5K€ met kanttekening dat ze moeten uitlijnen/richten voor reparatie of achter alles nog ok.. staat.

Dat is dan te weinig voor Total Loss verwacht ik...

EdK

Forumguru
Mmmmm, dacht dat de stelregel was dat als de luchtzakken aangesproken waren dat de wagen dan automatisch total loss is .....:pieker:

lsp

Forumguru
Schadeherstel heeft deze info naar de leasemaatschappij gestuurd.. ik ga het meemaken

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Maar stel dat ze hem herstellen, neem jij hem dan weer af en ga je er weer mee op pad ?
Voor mezelf sprekend zou ik me er zeker niet lekker in voelen met de gedachte hoe houd het herstelde zich bij een volgende aanrijding ??

lsp

Forumguru
Ik mag toch verwachten dat dat geen issue is en daarnaast hoe groot is de kans daar op...

Maar daar zit ik niet zo over in

Tees

Donateur
Oef, niet leuk om mee te maken, maar gelukkig alles goed met lijf en leden!!

Had ook wel gedacht dat ie total loss was, vraag me af hoe de leasemaatschappij hierin rekent. De waarde voor de aanrijding zal misschien 15 k€ zijn geweest? Door de schade van die aanrijding is ie een stuk minder waard, velen kopen liever geen auto die zulke schade heeft gehad. Maar goed, bij de LM hebben ze allerlei rekensommetjes voor dit soort dingen, dat zullen ze wel op orde hebben...

JeSko

Forumguru
Ik hoopte destijds dat ze onze 308 niet meer konden maken, hoe veel zeer dat ook deed want ik hield van die wagen, niemand garandeert dat de auto nadien even goed is als ervoor, en dan spreek ik nog niet over het gevoel bij de auto na herstel, datgene tussen de oren, en de waardedaling achteraf, niemand wilt nl een auto aan het normale bedrag met zo'n schadeverleden, en vooral in NL word dat doorgaans goed gedocumenteerd.

lsp

Forumguru
Deze auto heeft al een history, binnen 3 mnd kwam er een stalen buis door de carterpan, prima gemaakt. heeft daarna 75K kilometer probleemloos gereden.
Heb wel een paar irritaties aan het voertuig, maar geen garantie dat bij een andere dat niet gaat gebeuren.

Beetje rond gekeken, waarde volgens de boeken is 18-21k€ wat de leasemaatschappij doet weet ik niet. En als inderdaad blijkt dat achter "krom" is ga ik sowieso wel ff in conclaaf. Laat het verder aan de leasemaatschappij. ik zal het morgen denk ik wel horen...

Ik ben vooral heel opgelucht dat mijn vrouw en de jongste dochter er niets aan hebben overgehouden. 5km per uur langzamer gereden was een frontale geweest met een vrachtwagen... Ik moet daar niet aan denken

Bovenaan Onderaan