Was dit laatste ritje Octavia

lsp

Forumguru
Hoi,

Ik snap wat je zegt, maar je kunt ook kiezen voor "behoud van Wrak". Je bent niet verplicht de auto af te geven.

Kan wel zijn dat ze het kenteken innemen, als de schade heel groot is. Dan moet ie door de RDW opnieuw gekeurd worden.

Gr. Henk

Dat geldt denk ik voor een privé auto. Bij mijn lease auto ben ik dus afhankelijk van wel off niet economisch total loss mbt reparatie of andere uitzoeken. Ah dat had je al begrepen :yeehaa:

lsp

Forumguru
Het was inderdaad het laatste ritje..:(

We gaan nu het "gevecht" aan voor een andere lease auto.. in deze markt.. niet zo blij nu.

oei, dat zat erin natuurlijk...hierboven werd al de Kia EV6 gesuggereerd, ik heb deze bij toeval in het echie mogen aanschouwen, moet zeggen ziet er best goed uit.
De range van de 58kWh is rond de 400km

• Leuk
Waarderingen: lsp

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dat is balen, maar was wel te verwachten. Je zal vast al wat huiswerk gedaan hebben toch?
Succes met de opvolger!

• Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Dat is balen, maar was wel te verwachten. Je zal vast al wat huiswerk gedaan hebben toch?
Succes met de opvolger!

Ja huiswerk wel gedaan ja, shortlist is opgesteld.. maar dan krijg je nu:
  • levertijden
  • hoe overbrug je periode tot levering van een nieuwe
  • hoe zit dan financieel t.o.v. een voorraad auto
  • Niet makkelijk op dit moment | bestellen betekent ook meteen prijsverhoging mbt levering in 2022

Canon-Eye

Forumguru
Het was een leaseauto, dan ga ik ervan uit dat zij wel iets vergelijkbaars achter de hand (in de pool) hebben die je ter overbrugging kunt gebruiken. Misschien zelfs dat er bij de werkgever nog iets bruikbaars beschikbaar is of komt?

Duijzer

Donateur
Ik was er al bang voor dat het einde verhaal zou zijn.. En dan zit je nu inderdaad met levertijden, contracten etc. Het mooiste is een voorraadauto, maar dealers zijn ook niet zo happig om die met hoge korting naar een leasemaatschappij te zetten en zelf een lege showroom te hebben. Tip: probeer eens (via de leasemaatschappij) bij Pon een Rental te kopen. Die zijn verhuurd geweest of gebruikt als demo bij Pon. Soms zit daar wat leuks tussen van een paar maanden oud…

lsp

Forumguru
Het was een leaseauto, dan ga ik ervan uit dat zij wel iets vergelijkbaars achter de hand (in de pool) hebben die je ter overbrugging kunt gebruiken. Misschien zelfs dat er bij de werkgever nog iets bruikbaars beschikbaar is of komt?

Lease maatschappij heeft 1 vergelijkbare auto staan 1.5DSG Golf Variant (voor 1 jaar) verder niets in de poule wat interessant zou zijn. Voorraad auto zijn er een paar die voor mij interessant zijn, echter dealers werken niet (graag) mee deze met korting naar leasemaatschappij over te doen.

Dus weinig opties, even afwegen wat interessanter is, of nu bestellen en een niet te kiezen leenauto (voor min. 6 mnd) of de Golf en volgend jaar rond Maart een nieuwe bestellen.

alle tips waar ik aan moet denken welkom..

Smeeuwis

Donateur
Balen zeg, maar gelukkig geen persoonlijk letsel.

In jouw positie zou ik er voor kiezen om zo snel mogelijk een nieuwe elektrische auto te bestellen en te profiteren van nog lage bijtelling (mits alles past qua budget natuurlijk, dat kan ik niet bepalen...). De overstap van een O3 combi naar een Enyaq of ID4 is heel goed te doen. Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat de bijtelling ook daar weer wordt aangepast en omhoog gaat, net als in de toekomst de MRB. Eerlijk gezegd zou ik daar niet op wachten.

Smeeuwis

Donateur
In aanschafprijs klopt dat, maar het gaat hier om lease en de tarieven ontlopen elkaar niet zo heel veel. Voor vrijwel hetzelfde geld als mijn huidige auto per maand kan ik bij wijze van spreken morgen een ID4 First rijden. Bij onze regeling valt die in dezelfde klasse en die is toch ruim 12k duurder dan mijn O3.

lsp

Forumguru
Voor de werkgever kan deze wel in een andere categorie vallen..

Ik heb inmiddels een voorstel gedaan voor een Enyaq wel een 60 qua prijs..
probeer er uit te halen wat mogelijk is..

anders wordt het een jaar Golf Variant - HQ gaat een nieuwe benzine nu niet snel goedkeuren

Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
Van de Polestar weet ik van een eigenaar dat ie best nog wel wat issues heeft met zijn auto, die niet of heel moeizaam opgelost worden. Ook geeft hij aan dat op fora meer mensen zijn met vergelijkbare ervaringen en dat hij niet opnieuw een Polestar zou kiezen.

@lsp Gelukkig lichamelijk allemaal goed afgelopen, maar ik ben ervan overtuigd dat het wrak momenteel te koop staat, waar geïnteresseerden op kunnen bieden. Dat is namelijk vaak de procedure bij twijfel over totall loss: herstelbedrag wordt vastgesteld en in de tussentijd kan de handel een bod uitbrengen op het wrak, en met 5-7 dagen is de prijs voor het wrak bepaald, en kan men het rekensommetje afmaken.

Bovenaan Onderaan