Was dit laatste ritje Octavia

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Gelukkig mankeren jullie zelf niets, dat is inderdaad het belangrijkste.
Gezien de schade denk ik toch echt dat ie total-loss is. B-stijl is zeker naar binnen gekomen (voorzijde achterportier is naar binnen gedrukt, zie links boven). Indien achteras krom is, dan is het 100% total-loss. Uiteindelijk bepaalt de verzekering wat er mee gaat gebeuren. Ik denk dat de LM de auto zeker niet terug wil hebben.
Waarde auto = 15/16k. Schade 12,5k. Opbrengst 'wrak' zal zeker wel 3/4k zijn, dus makkelijke rekensom.
 

lsp

Forumguru
Gelukkig mankeren jullie zelf niets, dat is inderdaad het belangrijkste.
Gezien de schade denk ik toch echt dat ie total-loss is. B-stijl is zeker naar binnen gekomen (voorzijde achterportier is naar binnen gedrukt, zie links boven). Indien achteras krom is, dan is het 100% total-loss. Uiteindelijk bepaalt de verzekering wat er mee gaat gebeuren. Ik denk dat de LM de auto zeker niet terug wil hebben.
Waarde auto = 15/16k. Schade 12,5k. Opbrengst 'wrak' zal zeker wel 3/4k zijn, dus makkelijke rekensom.

Ben heel benieuwd... andere uitzoeken met de huidige markt wordt ik ook niet vrolijk van... Elektrisch qua budget uitdaging en een vergelijkbare Octavia.. tja is weer paar mille extra...

Ben er nog niet uit.. qua gezin heb ik formaat auto nog jaartje of 2 nodig (dan zou deze er ongeveer uit gaan) dus kleiner is op dit moment nog geen optie..
 

JeSko

Forumguru
Voor die twee jaar zou ik haast zeggen koop een Benzine Superb 2, wat ouder qua infotainment en dergelijke, maar rijd klasse hoger en je hebt nog meer ruimte.
 

lsp

Forumguru
Als prive auto was, werden er andere afwegingen gemaakt dat met deze lease constructie.
In de eerste situatie snap ik je argument zeker wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Misschien heeft de LM (of de werkgever) nog iets interessants in de pool waarmee je die 2 jaar kunt overbruggen, om daarna iets kleiners/voordeligers te gaan rijden?
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Misschien heeft de LM (of de werkgever) nog iets interessants in de pool waarmee je die 2 jaar kunt overbruggen, om daarna iets kleiners/voordeligers te gaan rijden?

Bedankt voor het meedenken :jaja: We gaan na uitsluitsel idd samen zitten wat voor eenieder de beste oplossing is.
 

lsp

Forumguru
Korte update: Gisteren is de expert er bij geweest, staat nu aantekening in dossier dat hij gaat berekenen of financieel total loss. Betekent dus dat ie gaat kijken wat wrak waard is samen met de "normale" restwaarde voertuig.

Gaat dus nog paar dagen duren.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Spannend, maar ik denk dat ik de uitkomst al wel weet. Een schadeauto met deze schade (lees: gehele neus intact inclusief motor en versnellingsbak + frontairbags) heeft nog een aanzienlijke waarde. Dus of de auto wordt voor onderdelen voor een mooie prijs gekocht of een beun koopt de Octavia en knapt hem zelf op. In beide gevallen denk ik dat het 'wrak' nog best een mooie waarde heeft.
 

lsp

Forumguru
@RichTrip
Weet niet of dit het nieuws is wat ik wilde horen.... maarrrr denk het zelf ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:

lsp

Forumguru
Helaas nog geen uitsluitsel :nailbiting:, maar het ziet er idd steeds meer naar uit dat ik op zoek moet :wavecry:

beetje begonnen met een shortlist, rekening houdend met de nukken van onze lease verantwoordelijke:

Benzine:
  • Nieuwe Octavia maar dan de 1.5 DSG combi (als ik dan toch meer moet gaan betalen) business edition plus met een drietal pakketten.
  • omdat het kan Mercedes A limousine (kleiner met het oog op de toekomst)

Elektrisch:
  • Polestar 2 long range
  • Enyaq 80 (bij de 60 is de range waarschijnijk te krap) dan wordt het een budget dingetje

En wat er misschien nog ten tafel komt tijdens overleg met leasemaatschappij..

Jullie nog tips? :dankje:
 
Hoi,

Erg jammer van de auto, ben zelf ook nog bezig met n schadeafwikkeling.
Ik heb begrepen dat als de schade meer als 2/3 van de dagwaarde (voor de schade) is, dat dan de auto economisch totall loss wordt verklaard.

Dan bepaald het verschil tussen dagwaarde en dagwaarde met schade hoeveel uitgekeerd wordt.

Gr. Henk
 

lsp

Forumguru
Hoi,

Erg jammer van de auto, ben zelf ook nog bezig met n schadeafwikkeling.
Ik heb begrepen dat als de schade meer als 2/3 van de dagwaarde (voor de schade) is, dat dan de auto economisch totall loss wordt verklaard.

Dan bepaald het verschil tussen dagwaarde en dagwaarde met schade hoeveel uitgekeerd wordt.

Gr. Henk

Geen letselschade hoop ik...

Gaat niet helemaal meer op.. in de huidige markt wordt het wrak aangeboden, als genoeg geboden gaat de auto dus alsnog totall loss.
 
Hoi,

Ik snap wat je zegt, maar je kunt ook kiezen voor "behoud van Wrak". Je bent niet verplicht de auto af te geven.

Kan wel zijn dat ze het kenteken innemen, als de schade heel groot is. Dan moet ie door de RDW opnieuw gekeurd worden.

Gr. Henk
 
Bovenaan Onderaan