Wat hebben jullie nog bij de dealer kunnen 'regelen' i.c.m. leaseauto?

RTF

Lid
Ben nu zelf in de onderhandelingsfase en vraag met af wat anderen nog hebben kunnen regelen met de dealer?

Denk hierbij aan gratis navigatie DVD, korting op je mObridge...Dat soort zaken.

Vraag me af wat er zoal nog mogelijk is ondanks de kleine marges.

tha a

Senior Member
niks, prijs was uitgekepen ivm business line icm lease... (heb wel bv velours matten bedongen ipv standaard)

Darkside

Forumguru
Wij mogen niet zelf onderhandelen. Het heeft dan ook weinig zin om tegen de dealer iets te vragen. Of te zeggen dan doe ik ook onderhoud bij Jou

Wasmachineman

Forumguru
Inderdaad weinig marge vanwege businessline voor de dealer en omdat mijn auto al zeer compleet was heb ik ook nergens om gevraagd. Wel goede tips gekregen zoals inbouw dvd-spelers in hoofdsteunen en een oplaadsnoer voor gsm in middenarmsteun op hun advies. Want de "blauwe tand" trekt wel redelijk snel je batterij leeg en ik hoef hem thuis nooit op te laden. Scheelt mij weer electriciteit, haha!

Klaasje

Forumguru
de dealer mag je 150,-- geven, want dat krijgen ze ook van de Leasemaatschappij. Ben bij 3 dealers geweest en ze zeiden alle 3 hetzelfde

vrucht

Lid
Ik heb het volgende kunnen regelen voor mn lease auto.
elegance business

- Zentith 17 inch velgen voor 295 bijbetaling totaal
- gratis navigatie DVD
- Fietsendrager van Thule, incl kentekenplaat
- rubber kofferbak mat
- kentekenplaat met plastic letters.
- 500,- korting op leerinbouw

RTF

Lid
Inderdaad weinig marge vanwege businessline voor de dealer en omdat mijn auto al zeer compleet was heb ik ook nergens om gevraagd. Wel goede tips gekregen zoals inbouw dvd-spelers in hoofdsteunen en een oplaadsnoer voor gsm in middenarmsteun op hun advies. Want de "blauwe tand" trekt wel redelijk snel je batterij leeg en ik hoef hem thuis nooit op te laden. Scheelt mij weer electriciteit, haha!

Wat bedoel je met het oplaadsnoer in de middenarmsteun? Dat is gewoon een tip geweest? Of heb je daar iets voor moeten laten inbouwen? Omdat ik geen rokerspakket neem, heb ik inderdaad ook nog wel een oplaadpunt nodig ergens.

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb een vast "krul"snoer met een stekkertje en dat stekkertje past in mijn Nokia-E72. Snoer is getrokken vanonder de middenarmsteun en loopt door de middenarmsteun. Zie foto.

Bijlagen

• oplaadsnoer.jpg
    oplaadsnoer.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 151
  • 2e oplaadsnoer.jpg
    2e oplaadsnoer.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 137

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb het zelf niet gedaan maar ik heb wel gezien hoe ze het hebben gedaan en het kost 15 minuten tijd! Voor een prof, haha!

2e foto erbij geplaatst!

RTF

Lid
Ik heb het volgende kunnen regelen voor mn lease auto.
elegance business

- Zentith 17 inch velgen voor 295 bijbetaling totaal
- gratis navigatie DVD
- Fietsendrager van Thule, incl kentekenplaat
- rubber kofferbak mat
- kentekenplaat met plastic letters.
- 500,- korting op leerinbouw

WTH? Dat heb je er allemaal bijgekregen? Is dat de zaak van je vader of zo? :shocked:

Of wordt deze auto direct bij de dealer/skoda geleased? Dus zonder grote leasemaatschappij ertussen?

Als het antwoord 2x nee is, dan wil ik daar ook wel een bestelling plaatsen hoor! :laugh:

Wasmachineman

Forumguru
Even vergelijken....
500 euro korting op leerinbouw....wat was dan nu de netto prijs? Ik betaalde 1750 netto via leasemy!
Kentekenplaten met luxe letters heb ik ook.
DVD op sd kaart gekregen
Oplaadsnoertje voor Nokia in middenarmsteun
ik betaalde 240 (=optieprijs) voor 17"Pallas af-fabriek

Rubberkofferbak mat heb ik niet
Fietsendrager ook niet.

vrucht

Lid
hahahah nee het is niet de zaak van mn vader.

- de Zenith velgen stonden 2 maanden onder een demo auto, ik kon ze na goed dingen mijn standaard 16 inch LM inruilen.
( goed voor de bijtelling). Dus in de volksmond is hij dan "2e hands"
- Navigatie DVD voor Columbus was geen probleem.
- Leerinbouw was 2250,- nu 1750 bij zeer goede lokale leerinbouwer, alles volledig leer, geen neplere stukken.
- Fietsendrager kwam zo uit het optie boekje.
- rubberen mat dito
- kentekenplaat met dikke letters was normaal 50 euro, die heb ik er ook nog ff bijgepraat ;))

De leasemaatschappij is.......ING

Aan jullie reactie te zien heb ik wel een superdeal gemaakt.

hemi24

Forumguru
- de Zenith velgen stonden 2 maanden onder een demo auto, ik kon ze na goed dingen mijn standaard 16 inch LM inruilen.
( goed voor de bijtelling). Dus in de volksmond is hij dan "2e hands"

Zal mij benieuwen hoe de leasemij reageert als de banden versleten zijn, aangezien het rubber om de Zenith's toch iets duurder zal uitpakken...

- DVD trof ik bij aflevering ook zonder meerprijs aan in het dashboardkastje;
- Aangezien ik nog de afneembare Westfalia trekhaak had van de vorige O2, heb ik deze aangeleverd en heeft de dealer in ruil voor het niet hoeven te bestellen van een vaste haak, gratis de luxe dorpelsets geleverd;

Weinig spannends, maar auto was ook al redelijk compleet.

icecube

Actief lid
Ik weet dat als ik destijds andere velgen onder mijn leaseauto wilde hebben er niet alleen meerkosten voor de velgen werd meegerekend maar ook meerkosten voor extra rubber (duurdere banden, meer slijtage) zoals hemi24 ook al aangeeft.

vrucht

Lid
Zal mij benieuwen hoe de leasemij reageert als de banden versleten zijn, aangezien het rubber om de Zenith's toch iets duurder zal uitpakken...

uiteraard moest ik bij de lease calculator een andere banden maat selecteren 225/45/17 en de leaseprijs ging daarna een paar euro omhoog.
gelukkig is het leasecontract al getekend ;))

dus.....rubberen!!!

Niets, ik kreeg van de Skoda dealer in utrecht 200 eu geboden aan accessoires om uit te zoeken. Uiteindelijk niet gedaan, want die 200 eu schiet ik niets mee op. Het mocht al geen af fabriek optie te zijn. Wat hou je dan over? een fietsdrager oid? Nee dan ga ik die laatste 200 eu ook niet uit de tas van de dealer kloppen. Maar ben wel enigzins teleurgesteld, al die wilde verhalen, collega's van mij scoren zelfs een navi voor hun auto en hun motor (hybride rijder) maar ook dan vraag ik me af hoe doe je dat, en klopt het wel.

RTF

Lid
Ach ja, ieder zijn ding hè? Bij mijn vorige zelf uitgekozen auto had ik ook een navigatiesysteem erbij gepingeld en bij mijn vriendin's auto andere velgen op haar leaseauto.
Nu heb ik 'm net besteld. kabeltje voor de iPhone, luxe kentekenplaat, gratis NavigatieDVD en wat korting op de Mobridge carkit.
't is niet veel, maar voor mij is het min of meer een spel. Veel meer zit er nu niet in denk met deze Skoda. Is erg compleet en de marges zijn klein. meeste opties zijn af-fabriek, dus daar is weinig mee te doen.

Bovenaan Onderaan