Wat hebben jullie nog bij de dealer kunnen 'regelen' i.c.m. leaseauto?

RTF

Lid
Waarom? Uit principe, laksheid. je de dealer ook wat gunt, of gewoon omdat je het goed genoeg vind?
Wij hebben sowieso ook een eigen bijdrage. Dus die wordt hierdoor lager. Uiteindelijk scheelt het mij dus geld.
Als je een keuken koopt, doe je dan hetzelfde? Of doe je dan wel beter je best?

Ik heb ook enkel de navigatie cd's (op sd kaart dan wel) erbij weten te krijgen (voorlopig), Bij aflevering kijk ik wel of ik ook zo'n extra 12v aansluiting in de middenconsole kan bij charteren voor de dvd hoofdsteunen.

nomad

Senior Member
- Vaste trekhaak
- Navi DVD
- extra kentekenplaat

Gratis bij bestelling van mijn auto.

Begelaar

Nieuw lid
- korting op afneembare trekhaak + verloopstekker + witte plaat
- korting op inbouw mObridge
- navigatie op SD

Falcon

Donateur
Wat ik wel interresant vind om te weten.. welke leasemaatschappij. Want daar zit namelijk nog al wat verschil/ruimte tussen.

Gerard1974

Nieuw lid
Ik krijg met moeite de nav software op SD bij mijn flink aangklede Ambition business line.
Probeer nog wat korting op MoBridge te krijgen. Ik ben benieuwd welke dealers wel graag iets erbij
Geven. Ik ben bij S-Point en Utrecht geweest.

jemo

Lid
Bij mijn leasemij kon ik kiezen uit de voorkeursdealer (leasemaatschappij bepaalt de dealer en spreekt daar korting mee af) of eigen deaelerkeuze.
Ik zou bij de eigen dealer niet heel veel korting krijgen (waarschijnlijk een paar honderd euro korting op de trekhaak).
Bij de leasemaatschappij zelf kon ik nog leuk onderhandelen over de leaseprijs. Ik kreeg een kleine korting, maar toen ik zei, dat ik dan nog maar eens met m'n eigen dealer ging praten over meer korting, kreeg ik van de leasemij een behoorlijke korting. Waarschijnlijk wilde de leasemij nog net hun quotum halen, want ik moest wel voor 31 dec 2010 een getekend contract terug kunnen sturen... Dat is gelukt en zo heb ik een korting van 55 (!!)euro per maand kunnen 'onderhandelen'. En dat dus x 42 (3,5 jaars-contract)...
Daarnaast krijg ik bij de voorkeursdealer nog luxe kentekenplaten...

Dus niet echt dingen erbij onderhandeld, maar er juist afgepingeld... Maar ja, ik heb m'n optielijstje ook wel behoorlijk compleet...dus zou ook niet weten wat ik er nog bij zou willen hebben...

heavy

Actief lid
Na veel onderhandelen door de inkoop(ster) is de auto uiteindelijk via Terberg Leasing bij Skoda Utrecht besteld.

Ik heb begrepen dat er fink korting is bedongen op de auto en ik denk dat er geen extra's meer inzitten "for me"

tha a

Senior Member
mijne is ook (letterlijk) aan de andere kant van het land besteld ivm inkooppolicy leasemy. Wel bij dealer nog mattenset velours ipv standaard, luxe kentekenplaten en 50% korting op uitlaatsierstuk bedongen. Vanuit leasemy nog gratis winterbanden gedurende leaseperiode. Mooie deal lijkt mij zo...

nou niets dus..... de leasemaatschappij knijpt de dealer al uit en de bestuurder mag geen afspraken maken met de dealer (om het zelf ook nog eens te doen). Is trouwens wel een complete wagen voor een niet te hoog leasebudget..... Een Renault Megane Scenic bijvoorbeeld zat er al niet in (ook geen kale) en een Megane Grandtour zonder opties ging nog net. En voor hetzelfde budget heb ik de Octavia 2 die in mijn handtekening staat :-) Ben dus zeeeer tevreden, Skoda heeft er voor hetzelfde geld al een boel meer opgeschroefd.

WillemJan

Forumguru
Hoi,

Ook ik kreeg er niets bij. De dealer wordt al helemaal uit gemolken. Daarnaast gaat de rekening van de auto niet eens naar de dealer, maar naar PON. De dealer krijgt een afleverfee. Althans, dat vertelde de dealer mij. En de afleverfee is net genoeg om quitte te spelen op allerlei afleverkosten, zoals schoonmaken e.d.

Of ben ik te goedgelovig?

Groetjes... Willem-Jan

Het verhaal van WillemJan kan ik idd bevestigen. Er valt bij wijze van spreke nog geen rolletje snoep bij te praten, tenminste dat is de indruk die ook ik kreeg.

vanturenhout

Senior Member
Trekhaak incl voertuigspecifieke 13 polige kabelset achter in de kofferbak voor ruim 100 euro extra.

Oh ja, en Benelux op de SD kaart (zelf kaartje leveren)

Spaced

Senior Member
Ik heb niet zozeer bij de dealer korting bedongen, alswel bij de offerte van de leasemaatschappij. Wij zitten gelukkig niet vast aan één maatschappij, dus vrolijk meerdere offertes opgevraagd. Toen ik daarmee bij onze geprefereerde maatschappij aankwam, kon het opeens allemaal een stuk goedkoper. Effectief weet ik dus niet wat ik nu gratis op, of dat ik er alsnog behoorlijk voor wordt genaaid :tongue:

Wat ik iniedergeval wel heb:
- Columbus navi DVD
- Winterset lichtmetalo's zonder meerprijs

WillemJan

Forumguru
(...)Toen ik daarmee bij onze geprefereerde maatschappij aankwam, kon het opeens allemaal een stuk goedkoper. (...)
Hoi Spaced,

Dat heb ik ook een keer geprobeerd: Arval was bij een Superb veel duurder dan ING Car Lease. Ik heb de relatiemanager van Arval gebeld met de vraag of ze de offerte van ING Car Lease wilde benaderen. Dat wilde hij niet. Dus bij mij lukte het (helaas) niet en werd de Superb via ING geleased.

Groetjes... Willem-Jan

jalex_h

Forumguru
Ik heb het deels in gesprkken met de verkoper en deels via de leasemaatschappij geregeld. Dat ging in dit geval makkelijk, want beiden zitten in dezelfde groep. Wie nu wat heeft betaald, weet ik dan ook niet. Hoeft ook niet, met het totaalplaatje ben ik meer dan tevreden :yeah::489:

ik zit ook bij ing maar krijg als antwoord dat de leasemaatschappij in dit geval dus ing al korting krijgt en dat ze niks kunnen doen..

maar voor 90 euro 4 extra luidsprekers en voor 90 euro 16 inch velgen zouden ze hoop ik geen problemen geven

moet nog onderhandelen

Bovenaan Onderaan