Zoals in deze draad al meermalen vermeld: Zo duur hoeft het echt niet te zijn. Het kriksetje (alles wat je nodig hebt, behalve het wiel zelf) kost 45 a 50 euro nieuw en als wiel gebruik je gewoon een winterwiel.Hi, heb vorig week nagevraagd bij de skoda dealer hoeveel zo een setje kost. (16" bandje+velgen+krikset), dit kost dan gauw €250,-.. ik zou als ik jou was beide in mijn achterbak willen..
Tot op heden nog steeds op zoek naar een setje..
Verbruikscijfers, lager kentekengewicht (wegenbelasting), meer liters bagageruimte en, zoals een verkoper zei, wanneer heb je voor het laatst een wiel moeten verwisselen?
Wat is er mis met dat stalen 16" wiel dan, dat je dat wil omruilen voor een 17" reservewiel?ik heb nog opzoek naar een 17 inch wiel als reserve wiel, iemand die iets weet?
ik heb dan een 16 inch stalen wiel met band en piepschuim inleg te ruil of te koop
Gewoon op een sloperij, kan gewoon een stalen velg zijn, en hoeft niet persé van een Octavia (Skoda Superb, Yeti?, Seat Leon, Seat Altea, Seat Exeo, VW Golf, VW Passat past ook allemaal) te komen, of zoals Andrehj ook al aangeeft: in de winter een zomerwiel als reserve, in de zomer een winterwiel.iemand een idee waar je deze voor weinig ( blijf nederlander ) hahah kan krijgen...
dank
Volgens mij zit er alleen bij bepaalde bandenmaten een klein verschil in de hoogtemaat van de band (ik geloof bij de band van 185 breed, dat bij de F1 60% hoog de standaard was, en bij de F2 is dat dacht ik 65%), bij de band van 195 breed is het wel hoogtemaat 50% hoog. Verder is het dacht ik zo dat bij de F1 zowel 14" als 15" standaard is geleverd, en bij de latere versies is de 14" volgens mij verdwenen. Je zou de voorgeschreven bandenmaten even moeten checken om zeker te zijn.Maar de wielen van de F1 waren toch kleiner dan die van de F2 en de F3?
Wat is er mis met dat stalen 16" wiel dan, dat je dat wil omruilen voor een 17" reservewiel?