Wat is dat groene nippeltje bij mijn tank?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
wel darkprojectx dat worden dan twee watermeters
één in de aanvoer en één in de retourleiding

EdK

Forumguru
had rustig noor26 mode aan en noord26 node uit kunnen zeggen hoor !

altijd maar die naam van wanderer gebruiken is ook vervelend voor ons en hem !

Noord26

Forumguru
Ik was al aan het wachten wie als eerste zou happen.. Dat jij het bent is geen verrassing. :smirk:

EdK

Forumguru
ja dan kunnen we met een wiskundige berekeing het verbruik meten.
Moeten alleen TNO nog ff bellen welke berekening we er op los moeten laten ?

noord26 mode aan < sorry hoor > noord26 mode uit

Max5

Senior Member
Als ik ga tanken zit er een groen knopje in me tank als ik die indruk kan er nog 5 liter bij waar is dit voor???

Om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen: is er niemand die dit een rare vraag vindt?

Je ziet een knopje dat je niet kent en je drukt erop, daar kan ik inkomen. (Alhoewel, knopjes bij brandstoftanks, daar is enige terughoudendheid op zijn plaats.)
Vervolgens ga je er onwetend nog een paar liter bijgooien???

Hier klopt iets niet... ;)

Doe ik ook, alleen bij mij past er uiteindelijk gewoon 55 liter in de tank van 45 liter...

Waarom ik het doe?
- Minder tanken is altijd beter.
- Nog even volgooien voor de grens met tankpas.

Canon-Eye

Forumguru
Doe ik ook, alleen bij mij past er uiteindelijk gewoon 55 liter in de tank van 45 liter...
Kijk wel uit dat je deze truc niet probeert als je auto een actief koolfilter heeft om vluchtige organische stoffen uit de tank af te vangen (geldt vermoedelijk alleen voor benzinemodellen, maar dat weet ik niet helemaal zeker - vraag je dealer).

Bij mijn Fabia-1 deed ik het precies zo, maar dit heeft destijds de vervanging van dat koolfilter nodig gemaakt (zie voor toelichting: Enkele problemen na aankoop 2dehandse VRS , post #29). Da's een pijnlijk dure hobby.

Klopt, dan heb ik meer aan de voordelen van het langer kunnen rijden op één tank en het minder hoeven tanken in het buitenland (geen tankpas in het buitenland), dan het eventuele nadeel van een filtertje, wat mij bij defect niets kost.

Canon-Eye

Forumguru
Klinkt als iemand waar ik liever niets aan uit zou lenen, want er wordt kennelijk niet voor andermans spullen gezorgd "zoals een goed huisvader betaamt" om het eens netjes te zeggen.

Het is niet van de baas... Het is van de leasemaatschappij...
Daarbij is alles dat kapot gaat, garantie de eerste 2 jaar... Dus ook niet de leasemaatschappij heeft een kostenpost, maar PON...

We hebben het over een lullig koolstof filtertje, kom op zeg! VAG mag zich over hele andere zaken druk maken. En de leasemaatschappij ook.

Mijn Fabia is van oktober 2011, nog geen jaar oud en nu al twee keer stilgevallen en niet meer startbaar... Laatste keer 2 weken geleden in Frankrijk. Ik kreeg een IX35 als vervangende auto en heb de rekening gezien, van ruim 900 euro aan huurkosten!

Gisteren de Fabia weer bij de dealer neergezet. De airco geeft voor de derde keer in het eerste levensjaar van de auto problemen.

Dan hebben we het over een filtertje dat waarschijnlijk niet eens in de diesel zit... Als ze niet willen dat ik hem gebruik, biedt de mogelijkheid dan ook niet!
Heeft niets met het lenen van spullen te maken! Ik krijg een budget beschikbaar en daar lease ik van, naar eigen keuze.

Ik parkeer hem niet expres tegen een boom, omdat ik de onbetrouwbare auto meer dan zat ben, nee ik tank hem vol middels een manier die VAG niet heeft afgeschermd...

Wat een overdreven reacties hier zeg. Natuurlijk zou ik dat niet bij de auto doen die ik van een vriend leen. MAar de Fabia leen ik niet, ik betaal er gewoon fors voor. Heb hem zelf besteld bij de dealer en zelf opgehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan