Wat is er aan de hand Octavia 1.2TSI LPI word te warm

dj.verhulst

Forumguru
Gewoon nog een proefritje doen als ze het gemaakt hebben. Anders niet aan beginnen.

heb het idee als het alleen de pomp is , herkansing ,, laptop mee,, dan lees ik die wel uit.
je kan wel geen lekke koppakking uitlezen/resetten :grin: maar wel zien wat sensoren doen.

heb vanmorgen nog contact gehad met deze mensen en ze deden heel professioneel had de indruk dat ze oprecht het vervelend vonden.

Falcon

Donateur
Even voor jouw duidelijkheid. Er zit geen motorgarantie vanuit PON/Importeur meer op die auto vanwege dat gasinstallatie-systeem! Dus mochten er zich in de toekomst problemen zich voordoen waar je normaal gesproken 10 jaar garantie op hebt op zo'n auto, dan heb je dat nu niet. Klein risico, maar toch wil ik hem even noemen.

Daarnaast zou ik gewoon simpelweg de auto gaan laten nakijken door een tweede partij mocht je hem overwegen aan te schaffen! Vergeet trouwens ook niet te focussen op eventuele andere problemen ;)

Jasper02

Banned
Even voor jouw duidelijkheid. Er zit geen motorgarantie vanuit PON/Importeur meer op die auto vanwege dat gasinstallatie-systeem! Dus mochten er zich in de toekomst problemen zich voordoen waar je normaal gesproken 10 jaar garantie op hebt op zo'n auto, dan heb je dat nu niet. Klein risico, maar toch wil ik hem even noemen.

Daarnaast zou ik gewoon simpelweg de auto gaan laten nakijken door een tweede partij mocht je hem overwegen aan te schaffen! Vergeet trouwens ook niet te focussen op eventuele andere problemen ;)

Denk ook niet dat het hier om fabriejsgarantie gaat. Vaak als je een 2de hands auto koopt krjjg je bovag garantie. Ik weet er ook het fijne niet vanaf maar heb ooit eens een wagen gekocht met een nieuwe versnellingsbak 4 jaar terug.. Kreeg toen garantie van 6 maanden op motor en vak.

dj.verhulst

Forumguru
dit is een LPG set die door PON/VAG goedgekeurd is, los dat de fabrieksgarantie verlopen is (auto is 2 jaar ) , krijg ik garantie van die zaak.

die 10 jaar is voor corrosie bedoeld.

en ik heb nog helemaal niks getekend, zal wel ergens volgende week worden dat ik iets ga horen

Jasper02

Banned
dit is een LPG set die door PON/VAG goedgekeurd is, los dat de fabrieksgarantie verlopen is (auto is 2 jaar ) , krijg ik garantie van die zaak.

en ik heb nog helemaal niks getekend, zal wel ergens volgende week worden dat ik iets ga horen

Dan zit je redelijk safe lijkt me. 10 jaar is indd voor de carroserie haha..

Greenarctic

Donateur

Helaas Vialle levert de set wel, maar niet geaccepteerd door Pon. Skoda (lees Pon) deelt mee dat de garantie vervalt op de motor als LPdI laat plaatsen. Daarvoor biedt Vialle weer wat garantie, maar aangezien de installatie al weer 2 jaar oud is en een redelijk aantal kilometers heft gelopen zal dat niet zo veel meer zijn. Dat blijft het risico bij tweedehands.

Chatslet

Forumguru
En ik zou er zeker rekening mee houden dat het blok vaker oververhit is geweest en daar door misschien wel flink op zijn donder heeft gehad.

dj.verhulst

Forumguru
ze zeggen van niet, omdat ze dan eerder er wat aan gedaan zouden hebben en de vorige eigenaar ook omdat het lease was en ze geven 6 maanden garantie ,, als ze weten dat ie mogelijk slecht is , proberen ze zonder garantie te verkopen , het was die dag ook een dikke 28 C wat waarschijnlijk de drempel was .

maar het blijft koffiedik kijken....

bobby45

Actief lid
kopen met in je o2 lpg ,dat scheelt zo veel bij de pomp.
ach en alles kan kapot maar je ben zelf ook techniek geschoold ?

dj.verhulst

Forumguru
het scheelt een 1,- per liter ,,, hij verbuikt t.o.v benzine een 20 % en bij diesel het dubbele , maar de MRB is stukken lager.......

Ik heb ooit een autotechnische studie afgerond, en doe nog steeds het onderhoud van m'n motorfiets, en alles wat duur ( genoeg ) is doe ik zelf buiten de dealer om.
Die maalt er niet op dat ie nooit banden of remmen of accu's, basis onderhoud hoeft te doen.

vandaag ben ik geweest, nieuwe waterpomp zit erop, ga ik rijden geen gas meer, :crazy: omdat de brandstof meter alleen de benzine voorraad aangeeft en niet de LPG ( foutje bedankt ) en als ie dan gaat omschakelen moet je dat niet doen als je (koud)start, nou moet ie gereset worden of ik moest even de leiding van de pomp loshalen ( LPG inbouw punt gebeld )
stond ook netjes in de handleiding, je kan schakelen tussen benzine en LPG maar niet als LPG leeg is, hij onthoud wat ie de laatste keer gebruikt had maar het is niet zo als bij oudere G3 systemen dat ie gewoon botweg het ene circuit dicht zet en de andere open, ze gaan traploos over ( emissie eisen )
Die verkoper kreeg wat,, zag echt iemand 5 jaar ouder worden,, nu gaat ie de auto een week zelf rijden om te testen, en er mag niks mankeren omdat ie geen troep wil verkopen, geloof wel dat ie er wel mee zit....

dj.verhulst

Forumguru
ik zou vandaag weer gaan proefrijden en als alles goed is dan de laatste onderhandelingen en dan kopen.
word ik opgebeld gisteren, weer niet starten benzine pomp te weinig druk,, ze doen er alles aan om het te verhelpen.
Vandaag maar eens goed nagedacht,, dit riekt mij te veel naar een probleem auto waar steeds van alles aan mankeert, dus ik heb zo iets van laat maar , ze mogen hem aan een oostblokker verkopen die zitten daar niet zo mee ......

Jasper02

Banned
Verstandig.. Er is natuurlijk een moment dat het vertrouwen in de wagen verloren word. Misschien nog een fikse korting.proberen?

dj.verhulst

Forumguru
dat lijkt me tamelijk doorzichtig als je zegt dat je niet verder wil omdat je geen vertrouwen en voor een x bedrag wel......
al zouden ze er 3000 vanaf doen ^%ik hem niet,, omdat ik er wel van op aan wil kunnen als ik naar mijn werk moet dat ie start.

nadeel is dat er verder geen aanbod TSI met LPG is.
Dus dan maar nadenken wat ik dan ga doen, wil voor 1 okt het rond hebben omdat een auto wel mooi 2 % omhoog gaat door die &^%&!^%@^stijging van de BTW.

Bovenaan Onderaan