Wat is er aan de hand Octavia 1.2TSI LPI word te warm

Cordoba

Forumguru
Een gebruikte auto gaat niet omhoog: die BTW is allang betaald. Nieuwe auto's zullen wel omhoog gaan, waardoor occasions na verloop van tijd ook omhoog zullen gaan in prijs (ook die van voor de BTW-verhoging). Kortom voor een occasion is die datum van 1 oktober niet zo scherp.

dj.verhulst

Forumguru
@Cordoba ,, ze moeten toch BTW afdragen ook over een 2e hands auto ? ik pak net het contract erbij en zie dat het bedrag incl BTW is....

Cordoba

Forumguru
Zou een mooie boel worden, dan zou een auto van een maand oud duurder zijn dan een nieuwe, omdat ze opnieuw 21% BTW moeten afdragen. Mogelijk staat de BTW erop, omdat ze die bij inkoop weer kunnen terugvragen, hoe dan ook er wordt niet opnieuw BTW afgedragen aan de overheid. Overigens zelfs als dat wel zo zou zijn, zou de inruilprijs van jouw auto (inkoop) er ook vanaf gaan, dus is het verschil niet zo groot. Kortom er is een hoop gedoe over BTW-verhoging, maar een klein beetje reparatie is veel duurder dan het BTW-verschil. Het is dus onverstandig om je op te laten jagen vanwege de BTW-verhoging.

dj.verhulst

Forumguru
ik wilde toch al omdat de APK verliep van m'n huidige en de ruitenwisser motor achter stuk was en die moet het wel doen.
had ik geen goed aanbod gehad dan had ik het ook niet gedaan.

naar mijn weten moet je altijd BTW betalen , onze (r)overheid is meester in het belasting over heffingen en accijnzen, als je nieuwt koopt,, en 2e hands verkoopt vangen ze 2 x alleen de 2e keer is het lager ivm met de gedaalde waarde. alleen tussen handelaren onderling word er geen btw betaald.

Monteurtje

Forumguru
@dj.verhulst. Je zegt dat je achterruitwisser het niet doet en het wel moet doen. Dit hoeft niet voor APK. Achterruitwisser is geen APK eis.

Rallye

Forumguru
Daarom heet het ook BTW, belasting over de toegevoegde waarde: de tweedehands verkoper voegt waarde toe aan zijn inkoop, en daarover heffen we belasting. Niets dubbels aan. Koop je een gebruikte auto na 1 oktober dan is de BTW 21%, over de marge van de dealer.

Falcon

Donateur
@verhulst: Ik zou je ogen ook eens richten op de combi Vialle-installatie en MPI. Bij mij heeft deze combi zich toch ook wel bewezen.

dj.verhulst

Forumguru
vroeger werden er auto's op afgekeurd als een achterruitenwasser het niet deed, de regels zijn een aantal keer veranderd.

er zit een Vialle set in,, heb niks tegen LPG, heb er jaren mee gereden, en ook toen ik nog in de autotechniek zat ingebouwd, maar als het elektronisch niet lekker gaat,, waar zit het ? in de set of toch in de auto zelf of nog lastiger in de communicatie tussen die twee......

heb gezien dat sommige onderdelen afzonderlijk prima werkten maar samen gecombineerd voor ellende zorgen , probeer dat maar eens op RMA te zetten :smiley29:
en dan vervang je wat en dan werkt het wel...
als het dan erin zit krijg je dat alleen met de grootst mogelijke moeite eruit.

en in dat soort shit heb ik gewoon geen zin in.

turboturbo

Forumguru
Verstand komt met de tijd, zeggen ze wel eens. :eek: Verstandige beslissing om deze wagen te laten staan! Voorzover ik vanop afstand kan beoordelen!

Bovenaan Onderaan