Wat kreeg jij bij je lease O2 Business Edition?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Bargstra</font><hr />

Dat was bij Kreijne - Hoogland.
Kwam sowieso - los van onderhandeling - zeer goed op mij over trouwens.

[/ QUOTE ]

Dat is toevallig zeg, is sinds zomer vorig jaar mijn "eigen" dealer aangezien ik naar Amersfoort ging verhuizen. Bedankt voor de tip!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Bargstra</font><hr />

Dat was bij Kreijne - Hoogland.
Kwam sowieso - los van onderhandeling - zeer goed op mij over trouwens.

[/ QUOTE ]

Ben ook tevreden over hen. Met wie heb je daar gesproken?

Johan van den Heuvel (Verkoopadviseur)
Bart van Benthem (Verkoopadviseur)
Rick Manten (Verkoopadviseur)

zullo59

Nieuw lid
Niets
tongue.gif

Wat al eerder is gezegd: dealers verdienen op lease auto's erg weinig. Ze zijn dan ook niet snel geneigd iets extra's te doen.
Helaas!

Door een korting (hoe laag die ook mocht zijn) lukte het mij om een BE te kunnen bestellen. Werkgever had een extreem laag bedrag in gedachte.

Heb zelf nog de zonneschermen geheel rondom (combi) mogen uitzoeken. De Stream prive gekocht, helaas zonder MP3, maar lekker geen bijtelling en voor de MPS een Dension Icelink aangesloten.

Ik was al met al zeer tevreden.

Wat je het beste kunt doen is gewoon bij verschillende leasemaatschappijen een offerte opvragen en dan vervolgens de maatschappijen tegen elkaar uitspelen. Mijn octavia combi 2.0 TDI BE met als opties:
duo ivory
stream
privacy glas
dubbele bodem
afneembare trekhaak 7p
bluetooth carkit
winterbanden

Dit kost mijn baas straks 760,- ex brandstof ex BTW voor 48 maanden en 30.000 km. ze begonnen eerst rond de 800!
wat zijn bij jullie de tarieven??

Ik heb geen liezbakske maar alles zelf mogen betalen:

zie beschrijving wagen beneden. Ik heb €19.300 betaald zonder overname of zo.

Re: Wat kreeg jij bij je lease O2 Business Edition

Het moet niet uitmaken of je nu Business Edition of Elegance neemt. Korting moet er altijd inzitten. Naast de korting aan de leasemaatschappij, moet er voor de berijder ook nog iets te regelen zijn. Ik weet niet hoe het in BE is, maar in NL is dit wel het geval.

Ga straks (binnen 5 maanden hoop ik te rijden cool) zelf kijken voor een O2 RS of een aangeklede Elegance. Elegance is aantrekkelijker, maar ik heb nog geen leuke velgen kunnen vinden. De velgen uit sportpakket zijn aantrekkelijk, maar helaas daardoor heel veel gezien).

T

___JC___

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: astonia</font><hr />

Het moet niet uitmaken of je nu Business Edition of Elegance neemt. Korting moet er altijd inzitten. Naast de korting aan de leasemaatschappij, moet er voor de berijder ook nog iets te regelen zijn. Ik weet niet hoe het in BE is, maar in NL is dit wel het geval.

[/ QUOTE ]

Behalve als je werkgever met de leasemij afspreekt dat er met centrale dealers gewerkt wordt zoals in mijn geval. Dan geef je op de website aan wat je wilt leasen en de dealer kan je niet kiezen dus weg onderhandelingsruimte...

De leaseprijzen schijnen hierdoor wel weer gunstiger te zijn maar dat kan ik niet checken helaas...
mad.gif

Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw hier maar heb al wel een aantal keer rond gekeken en het blijkt dat de meeste van jullie behoorlijke auto/skoda freaks zijn (en das positief bedoeld).
Ik heb van te voren nooit gedacht dat ik ooit een skoda zou rijden maar hij is me met testen zeeeeeeer goed bevallen.
Zo goed zelfs dat ik er meteen 1 besteld heb.

Maar nu effe on topic:
Het scheelt ook of je baas zelf een dealer kiest of dat de leasmaatschappij dat doet.
Als jij (je baas dus) de dealer mag kiezen zit er iets meer speel ruimte in.
Ik heb een Octavia station BE besteld 2.0D automaat met daarbij donkere ramen en de radio cd speler stream, een crkit met bluetooth en een trekhaak.
Daar kreeg ik als korting bij chiptuning a 900 euro en radiobediening op het stuur a 350, en dan nog kenteken platen met de letters erop.
Das toch bijna 1300 euro korting op een BE en das best veel.
PK's na de tuning weet ik zo niet maar de Newton meters schieten omhoog tot 398, 400 is de max voor de garantie van skoda vandaar dat ie er net onder blijft.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: astonia</font><hr />

[/ QUOTE ]

Behalve als je werkgever met de leasemij afspreekt dat er met centrale dealers gewerkt wordt zoals in mijn geval. Dan geef je op de website aan wat je wilt leasen en de dealer kan je niet kiezen dus weg onderhandelingsruimte...

De leaseprijzen schijnen hierdoor wel weer gunstiger te zijn maar dat kan ik niet checken helaas...
mad.gif

[/ QUOTE ]

Inderdaad niet aan gedacht. Wij mogen zelf dealer kiezen.
Via Athlon en ING kunnen we zelf op de site offerte's aanvragen. Helaas zie ik geen verschil als ik kies voor "centrale inkoop" of "voorkeursdealer". Voor mij reden om zelf een dealer te zoeken en wat leuks erbij te regelen. Iets waar ik altijd weer naar uitkijk
smile.gif

Leuk dat er weer gereageerd is op mijn topic. Uiteindelijk heb ik de auto besteld bij Kreijne met een geweldige korting. Zeer tevreden over de dealer die alles in het werk heeft gesteld om mij tevreden te stellen en als klant te behouden. De auto wordt in januari afgeleverd.

Vroeger nooit gedacht dat ik Skoda zou gaan rijden. Werd min of meer verplicht om in een O1 combi te gaan rijden omdat de Renault Laguna Grand Tour II zoveel problemen gaf dat de leasemaatschappij deze terug moest nemen. Ik heb de afgelopen drie jaar gereden in de O1. In deze periode 1 probleem gehad terwijl ik best een sportieve rijstijl heb daar waar het kan tenminste. Alleen een kapotte airco in Spanje (net over de grens op heenreis). Qua service en betrouwbaarheid zal Renault nooit zover komen als Skoda. Ik heb in de 1,5 jaar dat ik Renault heb gereden ongeveer 40 keer bij de dealer gestaan, wat een prutsers zeg. Toch vreemd dat dit merk nog zo hoog staat in de verkoopstatistieken allhoewel ze wel behoorlijk zakken in Nederland. Europees valt het tegen, misschien zijn Nederlanders kritischer dan de gemiddelde europeaan?

Het is uiteindelijk onderstaande auto geworden:

Skoda Octavia Combi Business Edition 1.9 TDi 77kW PD
- Kleur : CAPPUCCINO BEIGE METALLIC
- Interieur : Eminent Onyx
- Brandstof : DIESEL
- Trekhaak 13-p vast "Caravan"
- Radio/cd "Stream"
- Carkit inbouw
- Uitlaatsierstuk chroom 1.9TDI/2.0FSI
- Extra donker getinte achterportierramen en achter
- Metallic/mica lak
- Extra opbergvak in kofferruimte (dubbele bodem)
- Verwarmbare voorstoelen

Ik heb de Elegance versie, maar erg veel onderhandeling zat er niet in. Mijn auto is besteld via centrale inkoop. De dealer heeft bij de leasemaatschappij aangegeven dat zij alle auto's bestellen en afleveren waarbij geen keuze is gemaakt in dealer. Daar staat natuurlijk wat tegenover als dealer zijnde...

kan ik me wel iets bij voorstellen...

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skodarider</font><hr />

- Kleur : CAPPUCCINO BEIGE METALLIC

[/ QUOTE ]

In ieder geval geen probleem met koffievlekken...
grin.gif

Maar serieus: hoe ziet dat eruit?

Heel mooi, zie de fotogalerij, ik moet echter wachten tot januari. Erg he? Leasemaatschappijen............

jemo

Lid

Zelf heb ik ook mijn auto bij Kreijne in Hoogland besteld. Of eigenlijk, laten bestellen, omdat het een leaseauto is. Wij konden kiezen uit een aantal leasemaatschappijen en de meeste leasemij's hebben een centrale inkoop waardoor ze veel korting kunnen bedingen. Als jouw dealer hieraan meedoet, ben je vrij om je auto bij die dealer te bestellen. De dealer heeft dan echter nog vrij weinig ruimte om jou persoonlijk ook nog korting te geven. De korting zit dus eigenlijk in de leaseprijs. Verder nog wel wat korting gekregen op de trekhaak, maar daar bleef het bij (zo'n 200 euro).
Verder heb ik de leasemijén nog wel tegen elkaar uitgespeeld, waardoor ik ook nog 30 euro omlaag ben gegaan.
Ik ga rijden:
O2 1.9 tdi combi BE - antraciet grijs - stream (achteraf) - 13 polig afneembare trekhaak - multifunctioneel stuur - winterbanden.
Ik ga voor 4 jaar (35k km/jaar) uiteindelijk 710 euro ex brandstof betalen.
Verder nog even over het verschil tusen de Elegance en de Business Edition. De korting bij de BE zit hem eigenlijk al in de extra's. De prijs is ogeveer hetzelfde (dus BE is bijtellingtechnisch wel interessant). De leaseprijs is ongeveer 40 euro hoger, dat is voor die extra's niet verkeerd. Dus daar zit eigenlijk al wat korting in volgens mij...Als je de opties die BE heeft tov de Elegance zou kiezen bij de Elegance, zou je op een iets hogere leaseprijs uitkomen, maar bijtelling is wel een stuk meer. Dus als je de opties toch kiest, zou je volgens mij beter de BE kunnen kiezen...

Bovenaan Onderaan