Wat moet de dealer allemaal instellen?

___JC___

Forumguru
Allen,

Zoals waarschijnlijk wel bekend is kan ik eindelijk bijna mn nieuwe Superb 1.8TSI BL Ambition 4x4 ophalen!!
:yeah:

Hij staat al in de dealer dus het lijkt me handig als de dealer alles alvast instelt zoals ik het wil hebben. Nu kunnen een hoop dingen waarschijnlijk via de maxidot ingesteld worden, maar welke dingen moet de dealer doen? Ik wil in ieder geval dat de cornerlights uitgezet worden (mn mistlampen hoeven niet aan als ik de bocht om ga) en dat de deuren automatisch op slot gaan als je harder dan 20 km/uur rijdt.

Wat kan/moet je nog meer door de dealer laten doen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

wimZ

Lid
Bij mij stond het OPS uit, oftewel de optische weergave van de parkeersensoren in de columbus.
Moest er later voor terug om dit alsnog in te laten stellen.

Bakkertje

Forumguru
De auto-lock kun je zelf via de maxi-dot aanzetten, volgens mij kun je de bochtverlichting ook zelf aan en uit zetten.

___JC___

Forumguru
Een beetje dealer heeft daar toch een checklist of zo voor zou je zeggen? Service richting de klant...

Michel

Forumguru
De cornerlights in de mistlampen kan je volgens mij niet zelf uitzetten. Zo is het in ieder geval bij de Octavia. Als je Xenon hebt kan je het meedraaien van de koplampen wel in Maxi-dot in- en uitschakelen.

En ja, idealiter zou het een service naar de klant zijn, maar alles moet tegenwoordig snel en gehaast. Ik kreeg laatst mijn auto weer terug van een onderhoudsbeurt, waarbij al snel bleek dat ineens mijn dagverlichting permanent aan bleef staan. Ik kon ze zelf niet meer uitzetten. Kostte me weer een ritje naar de dealer.
Naar mijn mening moet Skoda/Volkswagen er gewoon voor zorgen dat je dit soort zaken zelf kunt in- en uitschakelen i.p.v. al die opties maar via VAG-com te moeten laten instellen.

LenK

Forumguru
Een beetje dealer heeft daar toch een checklist of zo voor zou je zeggen? Service richting de klant...
Volgens mij weten dealers vaak andere dingen dan wat berijders weten of willen weten.
Heeft veel te maken met de echte interesse in de auto. Of er een medewerker is die gek is van het merk en alles ervan wil weten en het overal vandaan ziet te krijgen.
Dealers zijn meer gericht op verdienen. Kennis opbouwen kost alleen maar geld.

En als je niet weet hoe je allerlei vragen over verborgen features kunt beantwoorden dan ben je nog steeds geen slechte dealer in de ogen van 99.9% van de klanten.

___JC___

Forumguru
Ik heb Xenon met AFS en ook cornerlights volgens mij. Wat ik wel handig vind bij mijn Octavia is dat de deuren vanzelf sluiten als je wegrijdt. Wat dan wel weer jammer is, is dat je van binnen 2 keer aan de hendel moet trekken voordat je uit kan stappen.

Zal bij mn dealer eens informeren naar een lijstje van wat niet via de maxidot ingesteld kan worden.

wimZ

Lid
Zal bij mn dealer eens informeren naar een lijstje van wat niet via de maxidot ingesteld kan worden.

Als je dat lijstje hebt kanje die misschien hier online zetten, mijn 30000km beurt zit er bijna aan te komen, kunnen ze gelijk aan de slag :)

michelover

Forumguru
In mijn instructieboekje staat gewoon een keurig lijstje met wat je zelf kan doen in je maxidot. De vergrendeling kun je onder de afdeling convenience instellen. Bijna alles is te vinden in het instructieboekje, groot nadeel is dat je wel een dagje moet uittrekken om alles door te nemen. Boekje is niet erg goed opgezet.
Lijstje met instel mogelijkheden :
MFD Data
Convenience
Lights & Vision
Time (Aanduiding/Zomer of wintertijd)
Winter tires (Waarshuwing snelheid)
Language (Taal van het systeem,geen NL)
Units (Temp./brandstofverbruik/afstand)
Assistant (Parkeersensoren etc.)
Alt. speed distance
Travel mode (Links of rechts rijden voor de lampen)
Dit zijn de hoofd menu's hier onder zitten weer andere menu's.

___JC___

Forumguru
Dank je Michiel. Aangezien ik de auto nog niet heb moet ik het uiteraard ook nog zonder instructieboekje doen. :winkie:

michelover

Forumguru
Geen dank, net nog even gezocht in het boekje maar volgens mij moet de dealer de cornerlights uitzetten. Zal straks nog even in de auto kijken op de maxidot. Want zoals vermeld in het boekje kan het zijn dat bepaalde functie veranderd zijn maar nog niet opgenomen in het instructieboekje.

michelover

Forumguru
Tijdens de middagpauze even in de auto gestapt en de maxidot doorzocht. Cornerfunctie voor de mistlampen kan ik daarin niet uitzetten. Zal dus inderdaad de dealer moeten doen.

Sand3r

Senior Member
Wat dan wel weer jammer is, is dat je van binnen 2 keer aan de hendel moet trekken voordat je uit kan stappen.

Je kan bij de nieuwe O2 instellen hoe de auto van slot af moet gaan.
Of door 2 keer aan de hendel te trekken.
Of door de sleutel uit contact te halen. -> Auto automatisch open.
En dit kon je geloof ik ook nog instellen voor alleen de bestuurdersdeur of alle deuren.

hemi24

Forumguru
twee keer aan de deurhandel moeten trekken is inderdaad verwarrend voor de meeste meerijders... (kun je ondervangen door snel het ver-/ontgrendel knopje te drukken bij de handrem (O2)).

___JC___

Forumguru
Jep dat doe ik nu ook. Snel op het knopje drukken voordat iemand uit wil stappen. Zou alleen vanaf buiten moeten werken eigenlijk. Dus gewoon één keer trekken van binnenuit.

Wasmachineman

Forumguru
twee keer aan de deurhandel moeten trekken is inderdaad verwarrend voor de meeste meerijders... (kun je ondervangen door snel het ver-/ontgrendel knopje te drukken bij de handrem (O2)).

Dit zal ook de deurhendel niet ten goede komen als je deze "procedure" steeds uitvoert ?

Ik gebruik ook altijd het knopje bij de handrem of sleutel eruit !

hemi24

Forumguru
Zou niet weten wat er niet goed aan is:
1e keer trekken om safe-functie te deactiveren;
2e keer trekken om deur te openen.

Huyzen

Lid
2 keer trekken en het deurtje gaat vanzelf open. Daar moet ie tegen kunnen lijkt me. Knopje bij de handrem gebruik ik vaak ook.
:ot: wisten jullie dat je daarmee ook alle ramen kunt openen als je het ingedrukt houdt, net als bij de sleutel? Ja, natuurlijk wisten jullie dat. :blush:

Bovenaan Onderaan