Wat moet de dealer allemaal instellen?

hemi24

Forumguru
Net als bij met de sleutel inderdaad, laatst even geprobeerd, het werkt bij mij in combinatie met de optie rainclosing én inklapbare spiegels..!

Wasmachineman

Forumguru
Zou niet weten wat er niet goed aan is:
1e keer trekken om safe-functie te deactiveren;
2e keer trekken om deur te openen.

Zal wel een kwestie van gewenning zijn bij mij dat ik nooit aan dat hendeltje trek. Ik vind het ook makkelijker om het knopje in te drukken of de sleutel eruit te halen. En daarnaast stap ik aardig wat malen per dag in en uit de auto dus ben ik gewoon misschien bang voor metaalmoeheid of dat het veerje het begeeft ?

Misschien komt het omdat ik vroeger wel eens de sleutels in de auto heb laten zitten en toen de deur weer dichtgooide met alle gevolgen van dien !
Door de techniek tegenwoordig zal dat misschien niet meer gebeuren maar ik vind het fijner om de sleutel in mijn hand te houden.

Zwolly

Actief lid
@JC: heb je al intussen een complete lijst wat de dealer vooraf kan instellen?

Ik ben zeer binnenkort een trotse eigenaar van een O2 1.2TSI EBL, dus dan kan ik de lijst even doorsturen wat ze zoal voor mij moeten instellen.....

___JC___

Forumguru
Hoi Zwolly, helaas heb ik geen lijst van de dealer. Het enige wat ik ze in heb laten stellen is:
- dat de deuren automatisch sluiten als ik harder dan 20 km/uur rij.
- de corner lights heb ik uit laten zetten.

Alle andere dingen kunnen in een 2010 model via de maxidot ingesteld worden.

Gysman

Actief lid
SAFE functie (ook wel supervergrendeling genoemd) is dat alleen door de dealer aan te zetten? Heb wel anti-carjacking functie aan kunnen zetten met maxi-dot, (= auto close) maar dan zijn ze niet super-vergrendeld. 1 keer trekken dan nog steeds open, en van buiten kan hij dan als de ramen open zijn, met de hendel binnen geopend worden.

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat SAFE lock ook niet aangezet mag worden als je in de auto zit. Stel je eens voor dat je op z'n kop in het water ligt en de hulpdiensten kunnen je deur niet open krijgen..

Captain Hook

Forumguru
In het geval van een ongeluk ontgrendelt de crash-sensor ook de auto.
Naast het (eventueel) activeren van een of meerdere airbags, afsluiten van de brandstoftoevoer, etc.

Gysman

Actief lid
Los van of het handig is of niet als je zelf aan het rijden bent, was dat bij mijn O2 wel het geval, stond gewoon aan. Nu echter geen SAFE. Wel auto-close. Van buiten op slot zetten zet de auto niet op SAFE. (Verder: vasthouden sluit wel de ramen, maar zet niet de spiegels naar binnen).

Moet SAFE aangezet worden door dealer, of heb ik een optie gemist in Maxidot?

hemi24

Forumguru
als safe-lock hetzelfde is als 2x moeten trekken voordat de deuren open gaan: is bij mijn O2FL bij aflevering reeds geactiveerd.

Koots

Lid
Als ik bovenstaand goed begrijp moet de dealer dus softwarematig de bochtenverlichting met de mistlampen uitzetten, ook op een Superb MY2012/13?

hemi24

Forumguru
@Koots: hoe moet ik precies het woordje "moet" opvatten en vanwaar deze vraag? Het antwoord is in ieder geval dat het "kan"...

Koots

Lid
Excuses, wellicht iets te kort door de bocht. Ik wil het op mijn toekomstige Superb graag uitgeschakeld hebben, en wilde daarom even zeker stellen of ik het de uitleverende dealer moet vragen voor aflevering, of dat ik het zelf via de instellingen (zoals ik nu ook veel kan instellen bij mijn Passat) kan regelen.

Zo beter ;)?

hemi24

Forumguru
Dan moet je inderdaad even de dealer vragen of ze de bochten(bij)verlichting via de mistlampen willen deactiveren. Via je boordcomputer kun je enkel de meesturende functie van de Xenon de- & activeren.

Koots waarom wil je dit uitgeschakeld is een interessante optie ben daar tevreden over heeft mij meermaals geholpen om in geen putten te rijden op sommige parkings.

Zelf zie je hier toch niets van, en is maar tijdelijk dat je lamp stuk is ;)
Vind het net iets stijlvoller dat men dit wel heeft en andere niet, alhoewel deze ook beginnen te volgen.
Maar ja smaken verschillen en jij rijdt er mee hij moet naar uw smaak ingericht worden en met dit kan de dealer u helpen.

Bovenaan Onderaan