Wat te verwijderen?

EdK

Forumguru
Prima werktemperaturen momenteel hoor hier buiten...
Kwestie van de juiste kleren aantrekken alleen.
Afgelopen zondag liep ik al peentjes te zweten in de tuin.... ben ook meteen gestopt want zweten is niet goed voor me....
 

Superbst

Senior Member
Mmm, mag de mijne morgen afhalen: beetje laat om nog te vragen aan de dealer zeker? :bloos:

Is dit makkelijk zelf te doen en zo ja, doet de leasemaatschappij daar dan moeilijk over?
 

Canon-Eye

Forumguru
Is dit makkelijk zelf te doen en zo ja, doet de leasemaatschappij daar dan moeilijk over?
1) Ja; 2) Nee.

  1. Beetje warm maken met de haardroger, visdraadje of een draadje ijzergaren er voorzichtig 'zagend' achterlangs halen en eventuele lijmresten verwijderen met een beetje oplosmiddel (wasbenzine, terpentine o.i.d.).
  2. Ik ken geen enkele leasemaatschappij die zich hier ook maar één seconde druk over maakt...
 

Spinal

Forumguru
Ik doe het altijd met een haardroger en een plastic spatel. Eerst goed warm maken en dan met de spatel het logo voorzichtig van de auto afduwen. De lijmresten verwijderen met wasbenzine.
 

robzie

Senior Member
Zojuist met het bekende visdraadje het woord OCTAVIA en SKODA er vanaf gehaald, fluitje van een cent. De lijmresten een paar keer met wasbenzine gedrenkt, dan gewoon met je vingers er vanaf te wrijven. Beetje wax op de "kont" en tadaa een mooie, cleane achterkant.
 

Gysman

Actief lid
...en er dan achterkomen dat de logo's vast zitten met een pinnetje door de carrosserie :)

Bij Skoda gelukkig niet het geval, maar het komt voor.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar het wordt toch onderhuids niet opeens een brave standaard-Octavia doordat de uiterlijke kenmerken eraf zijn?

Het is m.i. juist een pluspunt als je het aan de buitenkant niet ziet - en je hebt er waarschijnlijk ook zo af en toe veel meer plezier van als de auto een wolf in schaapskleren blijkt te zijn, tot verbazing van andere bestuurders die zichzelf sneller hadden gedacht.
 

dirkie996

Forumguru
Maar het wordt toch onderhuids niet opeens een brave standaard-Octavia doordat de uiterlijke kenmerken eraf zijn?

Het is m.i. juist een pluspunt als je het aan de buitenkant niet ziet - en je hebt er waarschijnlijk ook zo af en toe veel meer plezier van als de auto een wolf in schaapskleren blijkt te zijn, tot verbazing van andere bestuurders die zichzelf sneller hadden gedacht.
Ja, ergens heb je wel gelijk, maar uit ondervinding, moet ik zeggen, dat de gemiddelde Audi/ Mercedes-of BMW rijder, niet wakker ligt van 'n vRS-badge of dubbele uitlaat. Die hebben ze tenslotte ook op hun bvb. Mercedes CLA 180d ( met zo'n Nissan/Renault motortje in). Volgens velen, maken die 4 ringen, propeller of ster hun wagen merkelijk sneller dan ie feitelijk maar is.:maakmegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Verleden week de kont van onze octi opgekuist. Skoda en Octavia zijn verwijderd. De vRS mocht er niet af van de madam.
Zei ze tegen mij: " Eerst zaag je de oren van 'mn lijf, dan geef ik toe en kopen we 'n RS, en dan wil meneer de vRS badge verwijderen?
Conclusie: vRS badge blijft erop:bloos:. ( nee, ik ben geen baas thuis, maar rijd toch lekker met 'n RS:tongue:).
heb de vRS er wel afgehaald en eigenlijk beetje spijt van ... Stond eigenlijk wel goed op de kont en maakte het iets "specialer". Wss voor mijn eigen gevoel want enkel een kenner weet wat de vRS inhoudt.
 
Werd ik vanmorgen toch verrast door een Peugeot 308. Wit, basic uiterlijk, 16 inch velgen. Prototype 14% rijder leek me.

Maar niet alles is wat het lijkt, want bij twee samenvoegende banen bleek de Peugeot coureur in één onderdeel wel te hebben geïnvesteerd, de motor. Niks 14% gewoon de dikst mogelijke diesel en gezien het tempo misschien nog wel een chipje erbij

Toppunt van bescheiden genieten, kan het wel waarderen. Proost onbekende meneer met Peugeot :cheers:
 

Zelle

Senior Member
Goedenavond, mijn O 3 is van 2013 , ik wil de logo's achter verwijderen, maar weet niet of dit zonder lakschade lukt, gezien de leeftijd.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
 

EdK

Forumguru
De letters of de ronde logo's ?

Is al veel beschreven hier op fora en met de zoekfunctie moet je dit zeker vinden.

Maar goed zet de wagen in verwarmde ruimte of op een dag buiten met temperaturen met 2 cijfers met de feun van je vrouw lekker opwarmen
En indien letters dan met een visdraad achter de letters langs ( snijdende beweging )

Ronde logo: verwarmen en met nagels tussen logo en lak komen en voorzichtig aan een zijde opwippen
Dan houten spatel ertussen krijgen en lekker met nog één of twee stokjes hevelen totdat je de vinger(s) ertussen krijgt en dan voorzichtig lostrekken

In beide gevallen daarna met bv wasbenzine de restanten van de lijm verwijderen
En daarna nog even de lak in de was zetten

Succes
 

Zelle

Senior Member
@EdK Het gaat mij om de letters, het visdraadverhaal ken ik. Als ik het goed begrijp is de leeftijd geen issue en is er geen extra risico op beschadiging. Dank voor de reactie, wacht even tot betere omstandigheden. ⛄️
 

Cordoba

Forumguru
Oudere auto's hebben wel meer risico bij het verwijderen van belettering/logo's: naar mate een auto ouder is, en meer zon heeft gezien is de kans groter dat de auto iets verkleurd is, maar dit effect is ook nog kleurafhankelijk. Als er kleurverschil is, kun je dit óf verminderen met polijsten, óf het spul terugplakken op de originele plaats.
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Ik ga dit ook doen, de ronde logo's ga ik zwart plasti dippen of laten natlakken ( kan dit gratis laten doen dus interessant, en de TDI en SuperB belettering ga ik verwijderen, echter weet ik niet hoe fel je dit op een witte zoals de mijne gaat zien? Heb jij daar enig idee van?
 

eriktv

Forumguru
Op een witte is de kans volgens mij heel klein. Op m’n tien jaar oude Octavia’s ook geen kleurverschil te zien, denk dat je alleen risico hebt bij snel verkleurende lakkleuren als rood of geel.
 
Bovenaan Onderaan