Wat te verwijderen?

EdK

Forumguru
En anders licht polijsten en weer in de wax.

En als je letters er af hebt eerst de lijm resten met wasbenzine verwijderen, hierna als je geen kleurverschil hebt wel ff die plek waar letters hebben gezeten in Wax zetten en anders met polijstmiddel aan de slag en daarna in de wax zetten.

Maar vergeet nooit dat jijzelf het vaak altijd blijft zien en een ander kan het nieteens vinden :pieker::pardon:

Cordoba

Forumguru
Op een witte is de kans volgens mij heel klein. Op m’n tien jaar oude Octavia’s ook geen kleurverschil te zien, denk dat je alleen risico hebt bij snel verkleurende lakkleuren als rood of geel.

Toch niet helemaal: bij kleuren als rood en geel waar de verkleuring (afhankelijk van de gebruikte pigmentstof) een bekend fenomeen is, is de kans echt groot, maar ook bij zilverkleurige en witte auto's waar bijvoorbeeld een bedrijfslogo op gezeten heeft, zie je na verwijdering van de 'stickers' regelmatig nog precies welke naam er op heeft gestaan. Het is ook afhankelijk hoe lang de omliggende lak heeft kunnen verweren, en of de auto veel in de volle zon heeft gestaan. Op het Carcleanforum, zie je af en toe mooie voorbeelden hier van.

Edit: ik kan even niet de foto's vinden die ik bedoel, als ik ze vind plaats ik ze alsnog in dit topic.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Ik heb dat gehad met mijn superb. Was een demo waar ze stickers op gehangen hebben. Was een brunello rosso. Wagen was voor oplevering volledig gepolierd maar wanneer de wagen gewassen was en in de zon stond, kon je vanuit een bepaalde hoek nog steeds de letters zien.sindsdien 'allergisch' voor stickers. :banghead:

Bovenaan Onderaan