Wat verbruikt jouw niet greenline?

piair1982

Forumguru
Om ook te laten weten wat een niet greenline verbruikt open ik hierbij deze thread.
Om meteen af te trappen, mijn eerste tankbeurt met de 1.2 tsi viel hoger uit dan verwacht. 1 op 12...
Denk dat het komt omdat de dealer hem niet goed volgetankt had.

rocfrans

Nieuw lid
Prima initiatief!
Ik heb een 1.4 Tdi Sport uit 2007 die gechiptuned is van 69 naar 90 pk en rij zo rond de 1 op 20 à 22

Juultje

Nieuw lid
Hallo forum leden..

Mijn Fabia combi ambition 77kw (geleverd in week 40) verbruikt zo ongeveer 1 op 16 na twee tank beurten.:super:

Groet,Juul

Ron467

Actief lid
Tja, zie ook de history op spritmonitor (klik op linkje met verbruik).
Begon ook onzuiniger dan verwacht, maar het gaat steeds beter.
laatste tank gemiddeld 1:16 gereden en stukken snelweg met 100 en 120 km/h (en maximale snelheden zijn voor mij ook minimale snelheden) boven de 1:17 !:1761: daar wordt ik wel blij van.

Mijn rijstijl is gemiddeld wel als gemiddeld aan te merken. :smiley29:
  • Als ik overig verkeer niet hinder gaat het gas los (of CC eraf) ver voor een bocht of zo, zodat ik niet hoef te remmen. (het "nieuwe rijden"?). De TSI remt overigens nauwelijks op de motor, dus neem bochten nog best wel snel...
  • Als ik de geest krijg (best nog vaak) gaat het gas tot de bodem voor stoplicht sprintjes of inhaal actie. Elke keer weer genieten van de trekkracht (en verbaasde blikken van mensen die dachten met weer een gemiddelde GL te maken te hebben):yeah:
  • Verder zo veel mogelijk op de CC net boven de maximale snelheid op de snelheidsmeter (de zomerbanden gaven 5 km/h te laag aan, de winterbande 3 km/h)
Pritmonitor is overigens erg behoudend, met de zakjapanner kom ik telkens net iets gunstiger uit, maar niet zo gunstig als het Tsjechische rekenwonder (de BC geeft nu als gemiddelde 1:14,9 aan)

piair1982

Forumguru
De bc geeft aan dat ik 750 km op de tank zou moeten kunnen halen. De tank zit nu op driekwart vol en 250 km op de dagteller.
Ben benieuwd....

Ron467

Actief lid
De bc geeft aan dat ik 750 km op de tank zou moeten kunnen halen. De tank zit nu op driekwart vol en 250 km op de dagteller.
Ben benieuwd....

En wat geeft hij nu aan?
Laatste kilometers telt hij iets sneller af heb ik de indruk.
Vanmiddag getankt en gaf geloof ik ook zo ´n 750 km aan.... maar dan moet je ´m wel tot op de bodem leeg rijden.
Vanmiddag met tanken kon ik nog ca 80 km....18 km terug nog 110 km:smirk:

Noord26

Forumguru
Vanmiddag een stukje gereden in een Fabia II RS Station (132kW-180pk). Dat verbruik viel mij reuze mee. Zat op 1:13, terwijl ik hem lekker op zijn staart heb getrapt. (Kenteken 50-NTX-1). Die is opgegeven voor gemiddeld 6,2l/100km. Als die BPM er niet op had gezeten van €4727,- was dat hem geworden!

piair1982

Forumguru
Inmiddels weer getankt. 520 km op 39.5 liter. Gaat de goede kant uit. Maar die 5.2 liter op 100 km van de fabrieksopgave haal ik nooit.

wij rijden met de gewone 1.2 tdi gemiddeld 5,5 liter. naar mijn spritmonitor moet je niet kijken, die is niet meer aangevuld :tongue: zitten nu aan een 5500 km op 3 maanden... gevarieerde wegen + autosnelweg. vind het een mooi getal, al had ik liever 5 liter gezien. moet wel zeggen dat we niet echt letten op ecologisch rijden. heb 1 x er enorm op gelet en toen haalde ik de opgegeven 3,8 liter over een toch van 40km met 25km autosnelweg. heb overigens enkle op de autosnelweg ecologisch gereden (90km/u) de 15km gewone baan, reed ik zoals ik normaal doe, dus kon toen wel nog minder halen.

Ron467

Actief lid
Vanmiddag een stukje gereden in een Fabia II RS Station (132kW-180pk). Dat verbruik viel mij reuze mee. Zat op 1:13, terwijl ik hem lekker op zijn staart heb getrapt. (Kenteken 50-NTX-1). Die is opgegeven voor gemiddeld 6,2l/100km. Als die BPM er niet op had gezeten van €4727,- was dat hem geworden!

Gaaf, wil ik binnekort ook eens een stukje doen.
Maar dat verbruik is een moment opname.
kijk op spritmonitor (inderdaad allemaal van buiten nederland zover als ik kan zien, wegens die onzalige BPM onderandere), daar zitten de meesten toch net op de 1:10 hoor.
Een enkeling die overal zo zuinig mogelijk rijd zit dan nog net boven mij (met de 1.2) op net geen 1:15, Maar die kan in ieder geval zeggen dat ie RS rijd:uitlachen: (maar kan het gaspedaal niet vinden...)

piair1982

Forumguru
Berekend verbruik is 8.0 liter per 100 km, boordcomputer geeft 7.0 per 100 km aan.
Wat moet ik daar nou van denken?

Rosinfield

† In Memoriam
Lijkt me evident, n.l. dat de BC een geflatteerd beeld geeft. Is al eerder geconstateerd.
Bij mij scheelt het iets van 0.3 liter. Ik rijd vnl lange ritten. Onze (enkele Yeti-rijders) hypothese is dat hoe meer korte ritjes je maakt, hoe groter de afwijking.

Marvin

Nieuw lid
De mijne is net als die van Belskofab een 1.2 TDI maar dus geen Greenline. En ik zit nu op iets meer dan 5 liter per 100 km. Ik hoop ook op minder maar 't zal nu met de winter ook niet meer gebeuren. De boordcomputer zit er al telkens bijna knal op.

Vooral op de snelweg is hij niet zuinig genoeg, verdorie. 't Is meestal daar dat hij hoog scoort. Bij korte ritjes zakt het verbruik echt snel eens hij warmgereden is. En ik rijd wel redelijk eco, veel uitbollen enzovoort, schakelindicator volgen (als de motor warm is toch).

Bovenaan Onderaan