Wat verbruikt jouw niet greenline?

Zo'n TSI maakt zijn belofte toch ook niet echt waar volgens mij qua benzineverbruik.
Ik heb nu een 2.0 liter Mazda 626 en die loopt ook 1:13!

piair1982

Forumguru
Wat denk ik ook errug mee speelt is dat ik veel in de file sta afgelopen tijd en veel stoplichten onderweg heb...
Maat t.o.v. de 1.4 63 kW verbruikt ie gemiddeld wel 0.5 liter minder per 100 km....

Overigens nu 200 km gereden en maar 1 streepje op de tankwijzer verbruikt. Heb bij de laatste tankbeurt toen er nog een kwart in de tank zat +/-40 liter erbij gekregen.
Theoretisch zou dat niet kunnen.

In de vulpijp gaan ook nog wel wat litertjes denk ik.

Anyway volgens de BC gemiddeld nog steeds 7.0 op de 100 km en ik zou nog 600 km moeten kunnen rijden op deze tank.

Over een tien a 12 werkdagen zit ik weer tegen een tankbeurt aan schat ik in.

2 B continued.....

Ik heb een keer een proefrit gemaakt met de Octavia 1.2 liter. Geen Greenline uitvoering natuurlijk.

Gek is, dat ik hem prima vond tot zo'n 110 Km/h. Maar daarna vond ik wel, dat de fut eruit was! Dus niet echt een auto voor de Duitste autobanen.
J.m.t.c.

piair1982

Forumguru
Vandaag nog voor het lage tarief getankt.
Verbruik afgelopen tank 6.6 l per 100 km ofwel 1 op 15.
Eindelijk normaler verbruik.
Nu heb ik V-power getankt. Kijken wat ie doet met het verbruik. Theoretisch zou het zuiniger moeten worden...

Ron467

Actief lid
Denk dat ik gemiddeld op de 1:15 uitkom.

Alles sterk afhankelijk van waar en wanneer je rijd (en natuurlijk hoe).
Als ik alleen 100 km/h snelwegen zou rijden, kom ik op 1:17 (volgens de BC), als ik meer rally stijl aanhou, zakt dit wel naar 1:12 a 13
Met alleen 60 km wegen kan ik op 1:19 uitkomen.:ahum:

Maar af en toe stoplichtsprintjes en, buiten mezelf, nog 2 vrouwelijke bestuurders (bestuursters dus) met iets andere motoriek in het rechter voetje, zal het gemiddelde wel (met moeite) op die 1:15 blijven:smirk:

Berry

Senior Member
Op dit moment een stevige 1 op 9 met alleen korte stukjes en koude motor.
Als ik veel snelweg rij 1 op 13

piair1982

Forumguru
Het gaat de goede kant op. Denk ook zo rond de 1 op 15 uit te komen. Nu het gemiddelde nog goed krijgen. ;)
overigens over de vpower kan ik nog weinig zeggen.
Verbruik lijkt iets beter te zijn.
Kan het pas na een paar tankbeurten beoordelen.

piair1982

Forumguru
Daar kan ik nu zoals gezegd nog niets zinnigs over zeggen.
Ik kom hier zeker op terug. Het is ook een test voor mij.

piair1982

Forumguru
Inmiddels 9000 km op de klok. Gemiddeld de afgelopen 4000 km ongeveer 1 op 16 gereden. Best netjes vind ik. :winkie:

piair1982

Forumguru
Klopt, maar dat is 9000 km totaal. De afgelopen 4000 km had ik het over.
Rij iets anders dan in het begin. ;)

Bovenaan Onderaan