Ik deel het gereden aantal kilometers door de getankte liters.
Zal ook nog te maken hebben met de hoeveelheid stoppen en weer optrekken.
Als je alleen maar door kan rijden ben je ook zuiniger uit dan stad. Dus de gemiddelde snelheid over het verbruik is ook van belang in het vergelijk.
Gisteren de auto weer even af getankt om het verbruik te meten.
Ik deel ook altijd de gereden km door het aantal liters, en wat ik de afgelopen dagen gereden heb was allemaal in de BK met stoppen en optrekken en heel veel rotondes een stuk of 10 achter elkander na 6 a 7 honderd meter.
En de gemiddelde snelheid heb ik niet in de gaten gehouden maar ik denk dat die ook niet hoger als 35km was.
Zoals ik al eerder hier vermelde heb ik de banden spanning flink verhoogd, en het verbruik er voor was 1:13 en nu dus 1:14 dat is dus al een stuk gunstiger.
Maar de banden spanning gaat toch weer terug naar de fabriek opgaven met dan wel 10% extra verhoging, daar ik nu de spanning achter 2.8 bar en voor 2.6 bar niet fijn en veilig vind rijden. Maar ja het was ook maar een test.
Fabriek opgave via een rollenband opname,
- Stad 6,60 L/100km (1 op 15,2 km)
- Buitenweg 4,30 L/100km (1 op 23,3 km)
- Gecombineerd 5,10 L/100km (1 op 19,6 km)
Check het hier met uw kenteken in te voeren aan de rechterzijde, en alle andere gegevens van uw auto, of van andere!
Dus al met al heb ik op dit moment dus niets te klagen, maar was alleen maar benieuwd naar de gelijke auto's en uit voeringen. dus allemaal hartelijk bedankt voor de input.
Henk