Wat verbruikt jouw niet greenline?

Zie in mijn handtekening mijn verbruik, maar dit is de eerste 422 km. die ik met deze auto gereden heb, dus moet nog ingereden worden...

skodaat

Nieuw lid
Mooie verbruikscijfers, maar mijn Fabia II 1.4 sport uit 2008 klijkt wel steeds meer te gaan verbruiken. Hem november 2011 gekocht met 50.000 op de klok. Eerste tankbeurten ongeveer 1:15, maar de laatste tankbeurten zit op gemiddeld 1:13. Ik rij netjes, schakel op 2000 toeren en max 100 (als een oude ***). Heb nog geen vergelijkingsmateriaal maar lijkt wel duur te lopen voor een 1.4

Ridley

Forumguru
Mmm, is er dan niet iets anders aan de hand? Heb zelf nog nooit onder de 1 op 15 gereden met een 1.4 (twee gehad) en heb toch best last van zware rechtervoet...

skodaat

Nieuw lid
Ja Ridley, zou het niet weten. De auto komt zo van een goed bekend staande Skoda dealer uit Rotterdam. Ik ga maar eens het luchtfilter schoonmaken. Stationair loopt hij netjes net onder de 1000 toeren. Stationair verbruik, bij stoplicht is (volgens verbruiksmeter) 0,9 ltr/100

Pollewop

Forumguru
Mooie verbruikscijfers, maar mijn Fabia II 1.4 sport uit 2008 klijkt wel steeds meer te gaan verbruiken. Hem november 2011 gekocht met 50.000 op de klok. Eerste tankbeurten ongeveer 1:15, maar de laatste tankbeurten zit op gemiddeld 1:13.

Hoi Skodaat, wellicht heeft het te maken met de lage temperaturen van de laatste tijd. Bij zeer lage temperatuur, -10 of lager, gaat het brandstofverbruik duidelijk omhoog. Er loopt hierover een topic elders op het forum...

Skoody Boo

Actief lid
ja, maar ook bij lage temperaturen is het misschien toch wel veel. Let op he, max 100. 100 of 120 maakt veel uit.

@skodaat: zijn het veel korte ritten? Dan maakt lage temperatuur wel wat meer uit natuurlijk.

CDK

Forumguru
mijn 3.6 rijd tussen de 7 en 10 km op een liter....... maar dat is dan ook een donkerrood G label, wist ook niet dat dat bestond hoor :)

Ola,

De Lease Superb, 2.0, TDI, DSG, 4x4 deed 1 op 12, mijn Faab nu doet bijna 23 km op 1 litertje diesel :xyxthumbs:

laagvlieger

Forumguru
Ik zit momenteel op zo'n 1 op 22 bij dit koude weer. De korte ritten (10 a 15 km) met koude motor doen het verbruik namelijk omhoog schieten.
@ fokkesukke: heb je een standkachel op de fabia? Net verbruik! Maar dat is geweten van een SDI.

rikusples

Senior Member
Sinds 14-12-2012 een citigo daarvoor 3 jr en 2 mnd met Fabia II Combi 85000 km gereden over de hele periode 1:15.8 gereden.
Zomers met de Atria wielen met 205x16x45 en zwinters met staal 165x14x75 met de winterbanden had ik het zelfd verbruik ondanks de kou maar we smallere banden minder weerstand.
Ben wel een rustige rijder.

piair1982

Forumguru
Verbruik wisselt sterk bij mij omdat ik niet elke keer bij de zelfde pomp tank. Ene pomp slaat sneller af dan de andere.
Maar over 30000 km gemiddelde van 1 op 14,5 vind ik redelijk. Ondanks de fabriek opgave van 1 op 20.

Ik heb dan wel geen Fabia ( maar in VW termen een Fabia Plus :laugh:) , mijn verbruik met de 1,2 TSI is over dik 35.000 km zo'n 1:17 - bijna de fabrieksopgave dus :xyxthumbs: Ik ben daar dan ook zeer tevreden mee !

Verbruik wisselt sterk bij mij omdat ik niet elke keer bij de zelfde pomp tank. Ene pomp slaat sneller af dan de andere.
Maar over 30000 km gemiddelde van 1 op 14,5 vind ik redelijk. Ondanks de fabriek opgave van 1 op 20.

Ik heb dezelfde auto als jij en gebruik 1:14,6 over 11.000 km. Met allerlei stadsritjes erbij is die nauwelijks zuiniger te krijgen. Winter of zomer maakt wel iets uit.

@ laagvlieger: nope, geen standkachel in de Faab.

Ik moet wel bekennen dat ik heel voorzichtig en rustig heb gereden tijden de dagen voor het onderhoud omdat ik de onderhoudshistorie niet wist. Achteraf blijkt dit slim te zijn geweest want de ijzerdraadjes van de distributie waren al aan het los gaan.... Sorry off-topic.

nu rij ik "normaal" en verwacht dat ik uit kom op 1 op 20. De Faab nodigt ook niet uit om te trappen maar het verbruik van de SDI verbaast me :eek:

Ik snap niet dat je met een veel beter gestroomlijnde Fabia 1,2 TSI dan mijn hoogbouw Roomster net 1:14 draait terwijl ik zonder dat ik daar veel moeite voor doe 1:17 haal :crazy:. Zomer of winter maakt bij mij ook al geen verschil ook al zitten er nu al twee maanden de wintersloffen onder .

piair1982

Forumguru
Veel stad veel stoplichten en de route naar mijn werk loopt van dorp naar dorp...

Dan lukt een goede 1 op 14,5 net...

sitechris

Donateur
Ik heb de eerste 2000 km met de Leon erop zitten. Het verbruik bedraagt 1 op 17,1 volgens de BC. Ik verwacht dat dit nog wel wat beter gaat worden, als de diesel losgereden is (over ca. 10.000 km). Overigens rijd ik regelmatig wat harder als toegestaan, dus als je de rechtervoet wat meer kunt beheersen zijn betere cijfers zeker haalbaar.

CDK

Forumguru
vandaag met m'n 3.6 V6 60 liter getankt en had 440.5 km gereden, dus 7km en 341m met een liter euro 98 gedaan in winterse omstandigheden

RS-initialen

Donateur
Onze RS zit rond 1 op 12.
Over het algemeen rijden we rustig, mijn vrouw iets rustiger:).
Na de 1eboete probeer ik ook onder de toegestane marges te blijven.

Ik heb de eerste 2000 km met de Leon erop zitten. Het verbruik bedraagt 1 op 17,1 volgens de BC. Ik verwacht dat dit nog wel wat beter gaat worden, als de diesel losgereden is (over ca. 10.000 km). Overigens rijd ik regelmatig wat harder als toegestaan, dus als je de rechtervoet wat meer kunt beheersen zijn betere cijfers zeker haalbaar.

Mijn BC geeft 6,5 l / 100 km aan, maar het gebruik was 6,8 l / 100 km. Ook de BC is dus niet zo betrouwbaar.

Bovenaan Onderaan