Ik hou sinds ik op LPG rijd (een AG SGi-installatie) het vebruik zo'n beetje bij en ik ben helemaal niet ontevreden: tussen de 1:14 en 1:17,5 op gas. Knappe waardes volgens mij. En dat voor die ietwat dooie 1.6 MPi...
(een 2.0 benzine op gas zou ik wel gehad willen hebben...)
Hoeveel verbruiken jullie resp. Octavia's? (motortype vermelden aub als dat niet in je onderschrift staat)
Ik zie net pas dat het topic eigenlijk over gas gestart was.
Ik heb nu pas eigenlijk mijn eerste tank leegereden deze week, moet vandaag of morgen maar weer eens tanken. Dan kan ik eens uitrekenen wat ik deze periode heb gereden.
Ik zag nu snel even dat ik 420 km gereden heb, en mijn 51 liter gastank gaf NET aan dat hij van 1 groen naar rood sprong. (hij heet 3 groen en 1 rood lampje). Dus of ik nou nog een kwart heb, of dat hij op reserve rijdt ofzo, geen idee.
STEL dat ik nu dus op 75 procent leeg zit, dan heb ik grofweg 420 km gereden op 29 liter. Dat komt neer op 1:14,5 (6.9/100) gemiddeld.
Alleen als ik nu dus op zeg maar 90 procent leeg ben (ik hou het op 10 procent reserve) dan heb ik in 420 km ongeveer 46 liter verreden.
Omgerekend is dat dan 9,2 liter per 100 km gemiddeld, en 1:11.
Het bovenste zou erg positief zijn, het onderste wat minder maar hiermee heb ik altijd gerekend tot nu toe in het bepalen of de auto betaalbaar was voor mij.
Ik ben benieuwd als ik straks ff moet tanken! Dan laat ik het nog horen hier.