Uitgerekend met getankte liters, maxi-dot geeft flink gunstiger aan!
verbruik
Gemiddeld verbruik over de laatste 2000 km volgens minidot 5,6 l/100km werkelijk verbruik 6,5 L/100km.Hierbij mijn eigen bescheiden bijdrage:
M.b.v. MaxiDot Tripmaster 2 setting het volgende bijgehouden:
Periode: juli-september 2007
Totale rijduur: 99h57min => 100h
Totale Km: 5.242Km
Gem. verbruik: 1:15,38 oftewel 6,5l / 100Km
Hierin zit dus álles verwerkt: Stad, woon-werk-files, (inter-)nationale afstanden. Rijden gebeurt voornamelijk in "D"-drive, in uitzonderlijke gevallen de "S"-stand voor acceleratie.
Heren/dames statistici.... veel plezier ermee.
Groet,
Oli4
Aangezien het de laatste tijd weer kouder wordt staat de airco bij mij standaard op de "eco" modus. Scheelt weer een aardige slok benzine. Gemiddeld verbruik zit nu op 5,3 liter per 100 km !!
:473:
Ach, tegenwoordig hoef je diesel toch niet meer met benzine te mengen...
Een beetje off-topic, maar toch. Ik heb reeds twee keer m'n tank volgegooid met benzine. De eertse keer had ik het bij het afrekenen door en ben vervolgens alleen naar de parkeerplaats gereden. De tweede keer kwam ik erachter toen ik in wilde voegen op de snelweg na getankt te hebben.Sterker nog, als je dat doet met je nieuwe auto kun je je weg laten slepen.
Zelf starten kan al voor flinke schade zorgen.
Ik tank al 10 jaar diesel en vergiste me laatst toch.
Gooide lekker 45 liter benzine in de diesel tank.
Na een belletje naar ING mocht ik hem niet eens meer starten en van de plek af zetten, daar waren ze bij de pomp niet echt blij mee.
Een beetje off-topic, maar toch. Ik heb reeds twee keer m'n tank volgegooid met benzine. De eertse keer had ik het bij het afrekenen door en ben vervolgens alleen naar de parkeerplaats gereden. De tweede keer kwam ik erachter toen ik in wilde voegen op de snelweg na getankt te hebben.
Ik heb de ANWB gebeld en deze zijn de tank komen leegzuigen. Vervolgens een paar liter diesel erin en rijden maar. Geen enkel probleem.