Wat voor een zomerbanden?

Rosinfield

† In Memoriam
Het zou mij niet verbazen indien er een er een zeker negatief verband bestaat tussen grip en levensduur en dat een keus voor het een dus ook min of meer ten koste gaat van het ander

turboturbo

Forumguru
Van continental's heb ik wel een gehoord dat ze redelijk snel slijten? Maar dat is van horen zeggen. Misschien kan iemand 't hier bevestigen?
Ik had bij aanschaf continental's onder de Fabia liggen. Slijtgrage en oncomfortabele banden. Zou echter ook kunnen, dat het aan de ouderdom lag; er zaten nl. ook droogtescheurtjes in. DOT codes weet ik niet meer. Toen ik de auto kocht zat er nog nog zeker 4 mm profiel op, een driekwart jaar later kreeg ik al een waarschuwing bij de beurt dat er 2 mm gemeten was bij 2 banden. Dan moet je wel als een hufter rijden hoor, om dat 'op' te krijgen, zeker met het motorvermogen van mijn fabia ;)

Ik heb ze alle 4 eraf gemikt en vervangen voor Energy Savers.

zefke

Lid
Hallo Fabia Fans,

Wij hebben op de Fabia ook EcoContact Zomerbanden gehad en deze slijten inderdaad behoorlijk snel en echt stil zijn ze ook niet. Zeker geen aanrader! Altijd goede ervaringen gehad met Michelin, dus hier worden het ook Energy Savers.

Verder een set Tigra Winter 1 banden in gebruik en ondanks dat dit een B merk is zijn we hier best content over!

groetjes
pAUL

Glenn

Actief lid
heb die in die maten gehad echt veel grip top banden maar na 10.000 km waren ze wel op

continental heeft die maten ook zelf zou in die eens proberen

Bovenaan Onderaan