Wat zijn de punten om op te letten bij een 1.2 tdi

Kogamyata

Senior Member
Ja, had een pech hulp verzekering die waarschijnlijk wel de 500,- euro taxi ritten vergoed en de Bovag garantie van de garage (Smeeing in Soest) De dynamo van 857,- hebben ze al terugbetaald, vanmorgen wezen praten vanwege nog meer technische gebreken...Slechte koppeling, zit ernstig boven in, airco die spontaan afsloeg en recirculatiestand die spontaan steeds aan gaat. De auto is meteen achter gebleven bij Smeeing, ik heb nu een leen auto. (Mitsubishi Space Star)

Gelukkig voor je. Dat heb je goed geregeld. Nu maar hopen dat eea geheel gerepareerd wordt. En dat al bij 50.000 km. Wat is er toch met die auto gebeurd. Dit is niet normaal en dus abnormaal. Abnormaal is hier dus normaal!!! Veel succes en houd ons aub op de hoogte. Lering voor velen.
Groeten en veel succes,
Joop.
 

Spierings

Forumguru
Wat is er toch met die auto gebeurd. Dit is niet normaal en dus abnormaal. Abnormaal is hier dus normaal!!!
Is gewoon pech, hoeft niks met de wagen gebeurt te zijn..

Dynamo is gewoon redelijk simpel en gaan zelden kapot. Soms zit er een slechte bij.. Maar dat is met alles..
 

Spierings

Forumguru
Niet alleen dynamo toch?
En paar puntjes meer, maar dat wil toch niks zeggen.

Soms kun je pech hebben, ook al is er niks geks mee gebeurt. Zolang de puntjes netjes opgelost worden is het goed.



Bij mijn Seat arosa die ik toen nieuw gekocht had ook gewoon pech. Net buiten de garantie 30000km ventilator kapot, blanke lak van mijn spiegelkap af en koppeling kapot (druk vingers krom). Dit terwijl hij altijd perfect onderhouden is.
Mijn huidige wagen heeft ook een opgerekte ketting bij 50000, dat ding hoort ook een heel leven mee te gaan.
Dat betekend niet dat hij voor de rest niet goed is!!
 

Kogamyata

Senior Member
@Spierings Wat ben jij tolerant zeg. Ik zou daar meer moeite mee hebben. Van de andere kant;als het daarna opgelost is en hij verder goed is gebleven, vergeef je het weer. Maar toch...:mad::sterretjes:
 

Spierings

Forumguru
Inderdaad @Helmond42 , is maar net hoe ze het oplossen...

Ben zelf vrij relax, maar kan me heus wel ergens druk over maken. Maar er kan altijd iets onverwachts kapot gaan, maar ben ook van mening dat je ze de kans moet geven om het op te lossen en niet meteen met de vinger wijzen. Iets wat steeds vaker wordt gedaan om de stomste redenen. In mijn geval ben ik ook wel even uitgevallen na mijn problemen, maar het scheelt dat ik het zelf kan maken.

Bovendien vind dat ze het tot nu toe wel goed hebben opgelost en meedenken, het waren namelijk nogal wat kosten voor alleen een dynamo vervangen. Daarnaast gaan ze meteen naar de overige klachten kijken.
Iets waar menig bedrijf in de vakantie bezetting een afspraak voor zou laten maken.. Ik denk dat het wel goed gaat komen met de auto van vlaar..;)
 
Laatst bewerkt:

Vlaar032

Senior Member
Nu de auto weer terug. Nieuwe koppeling, dat verschil is erg groot, airco bijgevuld, laadspanning op accu 14,14 volt. Heb wel even een voltmeter tic...Check het soms even op de accupolen. Recirculatieklep doet het goed en tot nu toe geen lampjes. Deze Belgsche versie heeft echter geen cruisecontrol. Die moet ik er nog een keer op laten zetten maar mis het niet heel erg.
 

Vlaar032

Senior Member
Is er iemand die weet of een Greenline nog minder toeren maakt bij 120 (de 1,2 TDI doet 2500 ongeveer)
 

laagvlieger

Forumguru
Die van mij is ook GEEN Greenline, en ook de 1.2 TDI zoals jij die hebt (wel met cruise control, een optie die ik er gelukkig bij heb genomen). Die van mij doet 2450 toeren bij 120 km/u op GPS. Dat zou hetzelfde moeten zijn dan bij de GL. Jouw versie heeft dus ook die lange overbrenging in 4de en 5de.
 
Bovenaan Onderaan