Bij slecht weer gaan bij mij de DRL's automatisch uit en het gewone licht + de achterlichten aan!!
't Is maar net wat jouw sensor als zodanig 'slecht weer' beschouwt, hè. Daar zou
ik het niet van af willen laten hangen...
Ook op een heldere dag kom ik nogal eens op een weg terecht waar de lichtomstandigheden
relatief slecht zijn, bv. door schaduw van overhangend geboomte, waardoor de auto een stuk slechter zichtbaar is - vooral als er afwisselend wel en geen bomen staan. Voor mensen die zelf nog in de volle zon rijden lijkt het dan soms net of een nietverlichte auto telkens even 'verdwijnt'.
(In absolute zin is het dan niet donker genoeg om de autoswitch te laten reageren. Maar als de achterlichten standaard aan staan, maakt dat ook niets uit...)
Om precies deze redenen rij ik al sinds de jaren '70 ook overdag
altijd met lichten aan. Tot en met de O2C (2007-2011) was dat standaard dimlicht, met de huidige Fabia deed voor mij de DRL zijn intrede. Maar dan wel vanaf dag Nul inclusief achterlichten - en helaas ook stads- en kentekenverlichting, maar dat kan bij deze auto kennelijk niet anders. Bijkomend voordeel is overigens ook nog, dat er bij het overschakelen van DRL naar dimlicht aan de achterkant geen zichtbare veranderingen optreden. Een achterligger hoeft dan ook niet te schrikken omdat je lijkt te gaan remmen of zo.