Wat zijn de regels rond DRL vanaf 2015?

Skoda-MAN

Forumguru
@Corné de Kluijver De Fabia 3 is toch een type dat in 2015 is uitgekomen of is die al in 2014 typegekekeurd?
En anders ben ik gek en is het nooit verder gekomen als een wetsvoorstel, neem het me in dat geval vooral kwalijk :maakmegek:

Havana

Forumguru
Beste mensen, ik breek even in in dit topic.

Kan ik de mistlampen van mijn O2 gebruiken als DRL (al dan niet gedimd). Moeten er dan andere lampen in?

Ik snap dat eea aangepast moet worden in VCDS.

MartijnW

Actief lid
De achterlichten zijn volgens mij twee rijen lampjes. Ik weet van de vorige versie van de passat dat de achterlichten uit verschillende programmeerbare strings bestond, waardoor je ervoor kon kiezen om bijvoorbeeld alleen de buitenste twee rijen of alles te laten branden.

Weet iemand of de lampjes in de achterlichten van de O3 afzonderlijk programmeerbaar zijn, zodat je bijvoorbeeld voor DRL achter één rij laat branden en gewoon licht alles? Misschien dat @Antera hier iets over weet?

Canon-Eye

Forumguru
zodat je bijvoorbeeld voor DRL achter één rij laat branden en gewoon licht alles?
Los van de vraag of het kan, rijst de vraag of het verstandig is. Want:
  • juist onder heldere lichtomstandigheden zijn achterlichten "op halve kracht" minder goed zichtbaar omdat ze minder opvallen door het omgevingslicht;
  • als (al dan niet sensor-gestuurd) wordt overgeschakeld naar dimlicht vanwege een tunnel, donker bos, etc., dan verdubbelt ineens de sterkte van je achterlicht hetgeen ten onrechte de indruk kan wekken dat je op de rem trapt, met mogelijke schrikreacties als gevolg.
Om deze twee redenen zou ik niet kiezen voor zo'n tweetrapsschakeling.

Antera

Donateur
Krijg binnenkort weer een nieuwe passat en zal ens kijken wat daar de mogelijkheden voor zijn. De S3 nog niet onder de laptop gehad dus ook geen idee hoe dit bij deze auto in elkaar steekt. Zit er met smart op te wachten

andrehj

Forumguru
Ik denk dat de S3 precies gelijk zal zijn aan de nieuwe Passat, het platform is immers ook precies gelijk. Hooguit heeft de Passat een paar opties die op de S3 niet leverbaar zijn (o.a. digitale dashboard).

Bovenaan Onderaan