Wat zijn de regels rond DRL vanaf 2015?

floyd2

Forumguru
Super hoor die Led's in de armaturen voor DRL's

Ja,dat vind ik ook mooi totdat het gaat schemeren.
Sommige mensen rijden echt te lang door met DRL waardoor je na een ontmoeting met zo'n tegenligger 10 minuten vlekken ziet.
Ik pleit voor een dimsysteem via je lichtsensor.
Volle zon,volle kracht
Bewolkt weer,licht gedimd.

Ik heb bij de dealer de instellingen laten veranderen op mijn O3 van nov 2014. Vanaf nu branden mijn achterlichten ook overdag (samen met de DRL).
Ik vind dit persoonlijk prettiger. Ik zie vaak auto's in (lichte) mist nog zonder achterverlichting en ook het aanschakelen van de achterlichten IN tunnels ipv ervoor vind ik hinderlijk.
Het werkt onafhankelijk van de nummerplaatverlichting.
Aangezien er ook een software update (97BB) moest plaatsvinden zodra de auto bij de dealer komt, was het kosteloos.

igmi

Lid
Ik heb bij de dealer de instellingen laten veranderen op mijn O3 van nov 2014. Vanaf nu branden mijn achterlichten ook overdag (samen met de DRL).
Ik vind dit persoonlijk prettiger. Ik zie vaak auto's in (lichte) mist nog zonder achterverlichting en ook het aanschakelen van de achterlichten IN tunnels ipv ervoor vind ik hinderlijk.
Het werkt onafhankelijk van de .
Aangezien er ook een software update (97BB) moest plaatsvinden zodra de auto bij de dealer komt, was het kosteloos.

Hi Frank , wat houdt deze 97BB update in? Mijn skoda is ook van nov 2014 en ik zou ook graag de DRL achter willen laten inschakelen.

Joske

Forumguru
Ok daar heb ik dus geen last van
ik had daar ook geen last van... maar bij mijn bezoekje aan mijn garage is deze toch uitgevoerd omdat dit van toepassing is op mijn modeljaar.

Zijn er kosten verbonden als ik de DRL achter zou willen laten activeren?
moet je vragen aan je verkopende partij.. ik heb het op mijn wagen zelf geactiveerd dmv VCP. Je kan ook @Antera of @ertromp vragen om de VCP aanpassingen te doen.

Ok daar heb ik dus geen last van. Zijn er kosten verbonden als ik de DRL achter zou willen laten activeren?

In principe zou ik 30 Euro moeten betalen. Maar de richtlijn is dat de software update voor de 97BB bug wordt uitgevoerd zodra de auto de eerste keer terugkomt bij de dealer. Dat was in mijn geval dus vanwege de achterlichten aanpassing.
Omdat ze nu beide aanpassingen konden combineren waren er geen extra kosten voor de DRL+achterlichten.
Ik heb dus niets betaald.
Een beetje gegoochel met wat is oorzaak en wat is gevolg. Maar ik vind het prima.
De bug fix ( knipperlicht storing bij koud weer) op zichzelf is geen reden om direct een dealer op te moeten zoeken

2015ABL

Forumguru
Bij mijn 1 maand oude octavia gaat achter het licht niet aan normaal. Dit is toch wel verplicht? Hoe is dit bij andere mensen afgeleverd die recent hun octavia hebben ontvangen?

Zal de dealer vragen om het aan te passen. Zeker met de LED achterlichten lijkt mij dit veel beter.

Rapid

Actief lid
Bij mijn 1 maand oude octavia gaat achter het licht niet aan normaal. Dit is toch wel verplicht? Hoe is dit bij andere mensen afgeleverd die recent hun octavia hebben ontvangen?

Zal de dealer vragen om het aan te passen. Zeker met de LED achterlichten lijkt mij dit veel beter.

Die van mij is ook een maand oud. Ga ook even bij de dealer langs.
Auto zal wel in 2014 geproduceerd zijn.

Frank

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb bij de dealer bedongen dat de auto afgeleverd moest met drl + achterlichten aan en dat Is ook goed geregeld.

boontjeRS

Forumguru
Auto een week in mijn bezit, bij DRL branden achterlichten ook niet, is zeker dit jaar geproduceerd dus is gewoon in te stellen via computer dacht ik, niet op gelet bij levering.

2015ABL

Forumguru
Gaat bij mij ook nog ingesteld worden dor de dealer, gratis. Is dus blijkbaar toch (nog) niet verplicht.

Skoda-MAN

Forumguru
Verplicht is het voor de voor 2015 NIEUWE modelen. De Octavia Is geen nieuw model.
Bij de nieuwe Fabia 3 zullen de achterlichten dus wel moeten branden.

AndreM

Forumguru
97BB is software update omwille van valse kapotte lamp meldingen bij kou weer. :)

Let op!
Mij is verteld dat deze update alleen de benzinemotoren betreft en niet van toepassing is voor de Dieselmotoren.

Ik heb hier speciaal voor nagevraagd omdat ik de nodige motor problemen heb gehad en er toen hier over gesproken werd.

Bovenaan Onderaan