water/groen in de koplamp

Pendragon

Donateur
Wilde ik vandaag mijn auto gaan wassen, zie ik dat er iets groens in mijn koplamp zit. Ik kijken en is het groene aanslag met water. Motorkap open en wat blijkt....geen kap meer aan de achterkant. Ik naar mijn dealer (Holdinga). Heel behulpzaam mee kijken en nadenken over een oplossing. De hele unit verwijderen is geen optie, dan moet de hele bumper eraf. Wanneer we dat zouden doen zouden we misschien iets kunnen doen om het op te laten lossen. Ze gaan kijken of ze iets met perslucht kunnen doen. Helaas niet gelukt. Je kunt ook niet echt in de unit komen, want voor de lamp zit nog de projector. Ze verwachten dat het groene wel verdwijnt als er weer meer zon komt (net als op de stoep zeg maar) en het vocht kan opdrogen door steeds het dimlicht te gebruiken (wordt vrij warm). Maar of dat echt gaat helpen is de vraag.

Iemand misschien een idee hoe je dit weg zou kunnen krijgen?

Hier een foto van hoe het er nu uit ziet:

948647_10200719841229584_2035727811_o.jpg

EdK

Forumguru
paar druppels bleekwater, me broek word dan ook altijd wit als ik ermee mors

of iets meer water erbij doen en een algeneter er in laten zwemmen......:deuk: :dankje: :banghead: :bloemen:

Pendragon

Donateur
Toch geen aquarium aan het maken André?
Met de föhn verwarmen?

Ja, fohn is nog een optie, ga ik straks eens proberen. Ik vroeg me gewoon af of iemand dit ook al eens gehad had en of daar een oplossing voor was, vandaar. Bedankt voor de tip!

CDK

Forumguru
Vervelend zeg! Misschien UV licht zoals @Joske aangeeft en met de lampen aan voorzichtig föhnen, maar ben een beetje bang dat het zichtbaar blijft....

CDK

Forumguru
@Joske, de lampen die jij bedoelt, dat zijn assimilatie lampen, daar gaat het juist van groeien als een malle... kan je sneller tomaatjes mee oogsten...
parabe3u.jpg

hier zijn de tomaatjes overigens niet zo goed zichtbaar ;)

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
Net even bezig geweest met een föhn. Het meeste vocht is er wel uit. Heb de dop van het groot licht eraf gehaald, daar gaat wel wat lucht langs. Ben idd ook bang dat het groene zichtbaar blijft. Mocht het echt niet lukken dan ga ik toch een zaterdag besteden aan het demonteren van de bumper en unit, want hier ga ik me steeds aan ergeren als ik het zie.

Canon-Eye

Forumguru
Er is van dat spul in tuincentra: algen/groene aanslag verwijderaar. Werkt uitstekend op m'n tegels en zo.

Misschien kun je iets daarvan erin spuiten, tijdje laten rondklotsen en daarna weer "eruit drogen" met de föhn?
Als het daarmee lukt, bespaart het je een boel gesleutel.

EdK

Forumguru
Tsja me bleek wordt niet serieus genomen maar breekt ook de kleur af.
houd alleen wel in dat de substantie achterblijft en ergenis ook hierdoor achterblijft
Wat je kunt proberen en ik zeg niet dat het makkelijk gaat of uberhaupt lukt
Maar neem een lange saté prikker en een pluk watten en maak daar een wattestaafje van en dan de lamp in en proberen de substantie met de watten weg te verkrijgen.
Water gaat vanzelf weg op moment dat je een avond of twee avonden met je lampen aangereden hebt en dan niet met DLR maar halogeen of Xenon

Pendragon

Donateur
Bedankt voor al de tips, ook die van jou EdK :) watten had ik bij de dealer ook voorgesteld, maar je kunt niet echt in de unit komen. De projector unit zit in de weg.

hpolie

Senior Member
dan zie ik de bui al hangen, of ergenis of nieuwe unit............

Welnee zo erg is het nu ook weer niet, gewoon een sproeiflacon of een planten sproeier met wat pure schoonmaak-azijn er in, en spuiten die handel 12 tot 24 uur inlaten trekken en daarna even met water schoonspuiten.

Bovenaan Onderaan