water/groen in de koplamp

Pendragon

Donateur
Precies, dit gaat een heel gedoe worden, maar ik moet het doen, want vandaag was de hele binnenkant van de unit beslagen door condens. Ik ga 1 poging wagen via de opening van het grootlicht/stadslicht en als het niet helpt moet de dealer maar een andere oplossing zoeken, desnoods de bumper eraf en de unit vervangen ofzo. Als dit zo blijft zitten krijg je al meer ellende in die unit.

EdK

Forumguru
nee ellende heb je al in de unit en wordt alleen maar erger en vandaar dat de ergenis ook alleen maar groter word
Ik zou zeggen laat de dealer het oplossen en bereid je geestelijk maar voor op een nieuwe of knappe 2e hands unit

Want wat je ook doet er zal altijd een waas van azijn / demiwater / gewoonwater achterblijven op de spiegels die op korte of lange duur een negatief effect gaan hebben op de spiegels.

Ik zie het als met de mooie spiegelroosters in TL armaturen of spots, je ziet precies wanneer er lampen zijn vervangen zonder handschoenen.
Zie je de vingerafdrukken in de spiegel staan en ergelijke is dat je dat op geen mogelijke manier erna meer verwijderd krijgt.
En zie hetzelfde gebeuren met het schoonmaken zoals door anderen is aangekaart.

Ben bang dat je het moet accepteren en dat het je helaas centen gaat kosten.
Tip: misschien bij de nieuwe doppen een gaatje boren en rvs parker erin draaien, kan die wel los komen maar nooit wegvallen en op de snelweg terechtkomen.
En bij elke keer dat je motorkap opent effe kijken of dop nog goed zit

Pendragon

Donateur
Nou, leuk geprobeerd allemaal, maar ik kan er niet normaal bijkomen. De gaten van het stadslicht en grootlicht zitten niet op de goed plek en via het dimlicht gaat niet door de projector. Ik had gisteren de auto op het werk de hele dag in de garage gezet en de doppen aan de binnenkant eraf gehaald en alle vocht 'leek' eruit. Geen druppel meer te zien behalve het groene onderin. 's Avonds ook nog alles schoon.....volgende ochtend staat er toch weer vocht in. Ik ben bang dat onderin de unit toch lek is geworden door het vocht, anders weet ik het ook niet. Ik heb een email naar m'n dealer gestuurd om samen tot een oplossing te komen. Het zal op 1 of andere manier wel een andere unit worden.

Cordoba

Forumguru
Kan ook een kwestie zijn dat ergens de lijmlaag tussen reflector en 'glas' niet compleet is, of losgelaten. Als er weer opnieuw water in staat, is er dus echt een probleem met de unit.

Noord26

Forumguru
Waarom niet de bumper eraf? Dat is echt niet zoveel werk als het lijkt. En dan kun je de unit eraf halen, eventueel de 2 delen van elkaar afhalen, van binnen schoon maken, en opnieuw afkitten.

Wat je nu allemaal al hebt geprobeerd/bedacht hebt en aan tijd heeft gekost is wellicht meer als dat je meteen de bumper verwijderd had of had laten doen.

Pendragon

Donateur
Jij zegt het :) Ik heb gekeken en het is niet zo eenvoudig om dat te verwijderen, zeker niet als je het gewoon voor je huis moet doen.

Noord26

Forumguru
Bij die van ons heeft vanmorgen de dealer een parkeersensor terug moeten zetten ivm naar binnen geschoten zijn. Ik kon wachten op de reparatie en heb mee gekeken. Je moet weten waar hij vast zit en met 2 man zijn, maar ze waren in 25min klaar.

Je krijgt het pas echt goed schoon als de unit er uit wordt gehaald en van binnen grondig wordt aangepakt.

Pendragon

Donateur
Ik weet waar hij vast zit (heb tekeningen), maar alleen is het idd niet te doen voor de deur zonder de kans te lopen dat je ergens schade krijgt. Ik wacht de reactie van de dealer af en dan zal het wel een nieuwe unit worden. Volgens de dealer maandag staat er 1,5 uur voor het vervangen van een unit.

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat als eerste de unit waterdicht moet zijn, schoonmaken is prioriteit nr. 2. Als je de unit eruit hebt, misschien onder douche kijken waar de lekkage zit.

Edit: zeker als er nog garantie op zit, zal dit nieuwe unit worden zoals Andre zelf al aangeeft. Die anderhalf uur is misschien tikkie ruim, maar klopt denk ik redelijk:
- auto aannemen en binnenrijden, unit opzoeken in magazijn en dergelijke voorbereidingen
- bumper verwijderen met 2 man (25 min. volgens Noord, is dus totaal 50 minuten voor demontage en hermontage van de bumper)
- oude unit afkoppelen en demonteren
- nieuwe unit monteren en aansluiten
- bumper monteren (tijd staat hier boven al verrekend)
- nieuwe lampunit even richten qua hoogte en links/rechts.
- auto buiten zetten en weer aan de klant ter beschikking te stellen en oude unit afvoeren

Dat betekent dus 40 min voor wisselen en richten van de lampunit inclusief alle werkzaamheden er omheen. Dat lijkt me goed te doen.

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Het was 25min voor verwijderen, parkeersensor op nieuw vastzetten en bumper terug monteren. Met 2 man.

Pendragon

Donateur
Vandaag is de koplamp vervangen, dus geen groene troep meer, alleen heb ik het idee dat de lamp niet goed in de unit zit. Als ik voor de auto sta zie ik in de andere unit het licht als een witte bol, in de nieuwe niet, dat zie ik pas wanneer ik flink door mijn hurken ga. De unit gaat wel mee als ik de lampen hoger of lager zet. Morgen maar even terug.

Pendragon

Donateur
Dat heb ik helaas nog niet kunnen testen, maar ga ik morgen eerst doen. Het ziet er aan de voorkant alleen niet normaal c.q. gek uit. Net of hij teveel naar beneden kijkt. Het kan natuurlijk ook zijn dat de nieuwe unit wat anders is, maar zo op het oog zie ik dat niet. Nou ja, morgen weet ik meer :)

Cordoba

Forumguru
:pieker: Het is niet zo dat beide unit eigenlijk gewoon goed waren, maar de bolletjes zo scheef in de unit geplaatst zijn, dat het water naar binnen loopt?;)
Heb je garantie of coulance gekregen, of gewoon de volle mep moeten betalen Andre?

Pendragon

Donateur
Geen idee, ik denk dat de afstelling hoogte nu niet gelijk is. Misschien verkeerd begonnen met de nieuwe unit ofzo. Ik heb coulance gekregen. Ik kon niet bewijzen dat zij de dop waren vergeten. Ik wilde een tweedehands unit kopen, maar de dealer bood voor hetzelfde geld een nieuwe aan en ze hebben hem gratis geplaatst. Vind ik een prima oplossing.

Bovenaan Onderaan