water/groen in de koplamp

Pendragon

Donateur
Probleem is altijd bewijs. Ze helpen me goed, maar ik denk dat de dop verdwenen is bij het vervangen van de lamp een paar maanden geleden. Maar bewijs het maar. Als het niet gaat lukken hebben ze me beloofd verder te kijken voor een oplossing en ik ben altijd super geholpen dus daar twijfel ik dan ook niet aan.

s-line

Forumguru
Ik zou als ik jou was,een flexibel stokje of dik elektra draad,ofzo iets,goed om wikkelen met een stukje doek wat vochtig is en dan door een opening van of je stads licht of groot licht weg proberen te poetsen. Wel goed vast maken aan het stokje natuurlijk!!

andrehj

Forumguru
Probleem is altijd bewijs. Ze helpen me goed, maar ik denk dat de dop verdwenen is bij het vervangen van de lamp een paar maanden geleden.
Wie heeft die lamp vervangen? Want voordat een beetje water in je koplamp deze hoeveelheid algen geeft, dat duurt wel een paar maanden. En dat komt precies overeen met de door jouw genoemde termijn.
Bovendien vallen die doppen er niet zomaar af. Ik denk dat iemand bij het vervangen van de lamp wat vergeten is....:pieker:

Cordoba

Forumguru
Je zou kunnen proberen om wat pure alcohol er in te spuiten (bijv. bio-ethanol van de Action) dat moet de algen om zeep helpen, én lost misschien wat van de vettige algenzooi op, en verdampt in elk geval snel als je er met een fohn in blaast. Eventueel vooraf iets met een buigbare raag-borstel proberen (zo'n metalen draad waar aan de zijkant allemaal borstelharen zitten).

CDK

Forumguru
Je zou kunnen proberen om wat pure alcohol er in te spuiten (bijv. bio-ethanol van de Action) dat moet de algen om zeep helpen, én lost misschien wat van de vettige algenzooi op, en verdampt in elk geval snel als je er met een fohn in blaast. Eventueel vooraf iets met een buigbare raag-borstel proberen (zo'n metalen draad waar aan de zijkant allemaal borstelharen zitten).
Dit lijkt een plausibele oplossing te kunnen zijn :thumbsup:

s-line

Forumguru
Dan moet je osmose water nemen! Maar ik zou zoiezo geen water of iets dergelijks in de koplamp doen ik weet zeker dat hij daar beter van gaat worden met de tijd!

hpolie

Senior Member
Mocht je twijfelen aan water vanwege de kalk, dan kan je daar ook gekookt water voor gebruiken, en ook weer afspoelen met een sproeiflacon of een plantenspuit.
Als je maar geen tuinslang gaat gebruiken om die koplamp unit schoon te spoelen!! :banghead:

s-line

Forumguru
Mocht je twijfelen aan water vanwege de kalk, dan kan je daar ook gekookt water voor gebruiken, en ook weer afspoelen met een sproeiflacon of een plantenspuit.
Als je maar geen tuinslang gaat gebruiken om die koplamp unit schoon te spoelen!! :banghead:
Hoe wil je nu in de koplamp gaan sproeien, het gat is niet zo groot dat je bij de plek komt waar het groen is!:nono:

Bovenaan Onderaan