Met alcohol tegen schimmel heb ik dan weer geen ervaring. Ik ben ooit begonnen met PureAyre. Aangezien de vorige bewoners van ons huis de honden niet uitlieten en er zodoende de nodige plasjes en poepjes in het beton getrokken waren moest ik iets doen om van die stank af te komen. Ik heb toen eerst de boel stevig geboend met een oplossing van water en groene zeep, en heb het daarna met PureAyre ingespoten. Na een keer of drie inspuiten begon het effect te hebben. Ook heb ik het gebruikt tegen de plasjes van onze eigen katten, die bij tijd en weile door stress aan het sproeien slaan. Daar werkte het ook goed tegen. PureAyre verkoopt een aantal producten, maar de verkoper gaf aan dat het eigenlijk allemaal hetzelfde spul is. Alleen omdat kopers niet begrijpen dat het een breed toepassingsbereik heeft, hebben ze er verschillende namen aan gehangen. Door de slechte verkrijgbaarheid van PureAyre ben ik toen overgestapt naar Ecodor UF2000. Dit doet eigenlijk gewoon hetzelfde. En het was ook iets goedkoper.
Volgens mij sterven de schimmels vanzelf af als het vocht weg is. Die muffe lucht echter, was hardnekkiger.
Volgens mij sterven de schimmels vanzelf af als het vocht weg is. Die muffe lucht echter, was hardnekkiger.