Zou mogelijk kunnen, de metalen binnenplaat laten zitten, en een goed sluitende kitstrook aanbrengen tussen deur en binneplaat op de naad.
Echter weet ik niet of dan je afdekpanelen (bekleding) dan nog gaat passen.
Wat ik in dit topic nog niet ben tegengekomen is de vraag en eventueel antwoord daarop of de ontwateringsgaten onder in de deur niet verstopt zijn.
Afgaande op het kenteken in een ander topic is jouw Fabia van 2007.
Om de binnenbekleding te verwijderen ben je een hooguit een half uurtje bezig.
Gezien bouwjaar vermoedt ik dat je metalen binnenpaneel geklonken is (bij mij bjr 2005 in ieder geval wel)
Dan is het wat lastiger op de popnagels er uit te boren en ben je als het tegenzit een uurtje kwijt.
Bij bout en moer bevestiging van de binnenplaat ben je in vijf minuten klaar.
Indien je metalen binnenpaneel met popnagels bevestigd is zou ik als je weinig tijd kunt vrijmaken er aan gaan denken om het in delen te doen, bijvoorbeeld
vandaag binnenbekleding verwijderen, en bekijken of het genageld is of gebout.
morgen eventueel uitboren van nagels of losschroeven van bout en moer, en binnenpaneel weghalen
overmorgen nieuw kit aanbrengen en plaat bevestigen
De dag na overmorgen binnenbekleding weer aanbrengen.
De auto rijd er heus wel om , je hebt alleen wat meer lawaai.
Mocht je binnenplaat bevestigd zijn met popnagels, heb je mogelijk een probleem.
Die dingen zijn van een kaliber dat je ze met een hobbytangetje niet kunt monteren.
Daar ben je toch wel een pneumatische tang voor nodig.
Als je daar niet over beschikt en er geen kunt lenen, kun je overwegen om passende m6 insert moeren in de vrijgekomen gaten in de deur te plaatsen.
Edit, die gaten moeten dan wel groter worden gemaakt. De inserts die ik gebruikt heb waren een diameter nodig van 9mm.
Om een beeld te geven zie mijn bijlage in de kennisbank / bibliotheek
https://www.skodaforum.nl/forum/downloads/hoe-kom-je-bij-een-raam-in-achterdeur-fabia.304/
Hier gaat het om een gevallen en niet werkend raam, maar ook dan moet alles er uit.