Wel of geen slippende DSG

Mijn auto heeft sinds vervangen van de koppeling net zo veel kilometers gereden als ervoor, het schokken is nooit helemaal weg geweest maar ook niet noemenswaardig erger geworden (of in ieder geval niet zo veel als vorige keer). Het nieuwe materiaal is dus wel slijtvaster, zo lijkt het.
 

haassie

Forumguru
Mn koppeling is ook niet versleten (adaptie waarde van 11.8 en 12 oid) maar slipt en bonkt bij vochtig weer...dat laatste is juist het probleem en aangezien we in een relatief vochtig klimaat leven, gebeurt dit best vaak. Nieuwere koppelingen zouden beter bestand moeten zijn tegen slijtage én vocht!
 

Joh@n

Forumguru
Wat zijn nieuwere koppelingen? Mijn auto is van mei 2017 en koppeling vervangen in mei 2018 maar de vervangende koppeling doet precies hetzelfde als de eerste.
 

Rofffel

Forumguru
Wat houd in deze TPI in?
Mijn koppeling wordt volgende week vervangen,bl dan kan ik aangeven dat ik de nieuwste badge erin wil hebben namelijk. Vertrouwen in de dealer is in dit geval laag.
Na 9 maanden wederom een nieuwe erin nl.
 

Joh@n

Forumguru
Bij mij er destijds iets geroepen over stijgend toerental in stapjes met niet bedrijfswarme motor. Maar bij mij is dat na vervanging nog steeds zo en deed het zich ook voor bij bedrijfswarme motor. En daarnaast slipt hij enorm na een paar km in 7 bij de eerste paar keer schakelen naar 3/5/7. Ik heb het eigenlijk maar geaccepteerd en wacht wel tot hij echt stuk gaat.
 

haassie

Forumguru
Reparatie wordt onder garantie uitgevoerd dus zou gek zijn dit niet te doen....niets doen lost het zeker niet op en zal mn ergernis alleen maar laten toenemen....domweg accepteren ligt niet in mn aard. Anders had ik wel een lada gekocht met alle ongemakken vandien. Inmiddels verdenk ik VAG er weleens van dat ze het ontwerp voor dit gedrocht (dq200) daar hebben gepikt hahaha.

Beste zou zijn een koppeling van rond 2010~2012 echter zijn die er niet meer! Deze platen waren gemaakt van een andere samenstelling (zacht met veel grip). Deze sleten echter als een malle bij veel fileverkeer met standaard DSG software maar was met TVS software weer te ondervangen. Huidige generaties zijn van harder slijtvaster materiaal gemaakt met minder grip wanneer ze nog niet op temperatuur zijn...dus slip. Snap ook niet dat VAG hier niet op teruggrijpt en dezelfde soort software als TVS gaat hanteren/ontwikkelen aangezien dit wel de oplossing biedt!

Ik blijf nog even hopen dat deze vervanging een oplossing biedt...en maar bidden dat deze hoop geen uitgestelde teleurstelling wordt!......en anders? Auto alsnog de deur uit!
 

haassie

Forumguru
Ja ik ook...al zijn mn verwachtingen niet te hoog na twee jaar ellende en alles wat ik wereldwijd heb gelezen op forums en hetgeen ik heb vernomen van specialisten m.b.t. het vervangen van koppelingen. Vaak is er een kort beeld van betering om vervolgens weer in oude gewoonte terug te vallen. Soms is zelfs de elllende van het slippen gewoon weer direct aanwezig. Wellicht dat door het vervangen van het DM vliegwiel wat ook wordt uitgevoerd de vibraties/het gebrom worden weggenomen of tot een minimum beperkt omdat deze nog het meest hinderlijk (hoorbaar) zijn. Deze heeft misschien ook wel te lijden gehad onder de inmiddels 176.000km slippende/schokkende koppelingen....we wachten af en keep you informed.
 

Schippersss

Forumguru
Zou je filmpje kunnen maken? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Ik neem aan dat er nu een nieuwe koppeling set in moet?
 
Bovenaan Onderaan