Gisteren skoda “ontrouw” geweest!
Gisteren met een 2015 mondeo wezen rijden. Mooie kleur, pearl grijs/groen rijk uitgerust met 2.0 ecoboost/powershift 240pk/345nm. Schitterende auto en imposante neus! Auto is enorm stil in vergelijking met de 3T superb (afrolgeluid en windgeruis) terwijl het toch flink waaide. Interieur strak, maar toch een hoop harde kunststof, wel mooi.
Mooi koersvast en echt heerlijk sturend. De 240pk345nm zijn niet zo acuraat aanwezig zoals je dat zou verwachten bij deze waardes. Vond het wat traag eerlijk gezegd. Bij een stoplicht in S met de stuurflippers gaat het allemaal veel sneller dan de de D. De automaat heeft in D af en toe tijd nodig om te doen wat jij wilt. Trapte het gas in toerental bleef even iets hoger “hangen” en daarna loopt het rpm normaal op zonder stappen/schokken....net een beetje als bij een cvt. Hoort dit? Leek mij niet! mijn dsg7 doet het niet op deze manier, die grijpt gewoon aan! Kan duiden op slip! Of wellicht is het gewoon de werking.
Was voor mij de eerste ervaring met een powershift automaat. Na initieel starten van de auto zette ik de bak in D hetgeen met een schok(je) gebeurde. Tijdens de proefrit even achteruit gereden, stoppen en dan weer in D, hoorde ik een raar geluid, het omschakelen, uit de bak 3 a 4 keer gedaan iedere keer hetzelfde! Stuurhuis tikte bij draaien bij stapvoets rijden...kortom wat puntjes die mij niet gelijk hebben doen besluiten tot koop!
Ook bij ford heb je droge en natte varianten! En op internet dito succes en minder plezierige verhalen.
Deze natte bakken hebben ook een spoeling nodig gelijk aan de VAG dag6....is dit niet gebeurd kan dat voor schokkerig rijgevoel zorgen.
Zodoende vanochtend nog een mailtje gestuurd om te vragen of de bak al eens gespoeld was (km nu 95000)....antwoord: auto is gisteren al verkocht! Fucksels!
Nou ja het heeft niet zo mogen zijn!